Hogyan károsítják az autók a környezetet? Milyen környezetkárosító hatásaik vannak az autóknak, és ez hogyan hat közvetve a környezetre?
Milyen károkat okoz a környezetben, élővilágban, a természetben a levegőbe kerülő kipufogógáz? Milyen betegségeket okoz az embereknél, akik városokban élnek?
Gondolhatunk egyéb, közvetett káros hatásra is, pl. az elhasználódott autóalkatrészek, akkumulátorok, egyebek sorsra mi lesz, ezek megsemmisítése/újrahasznosítása a környezet szempontjából.
A környezetet károsító egyéb dolgok között az autózás hol helyezkedik el, mennyivel károsabb/kevésbé káros egyéb környezetre ártalmas dolgokhoz képest? (Pl. erőművek, műanyag flakonok.)
10. Bár nem a kérdésre válasz, de teljes mértékben egyetértek. Az a baj, ez a lustaság eléggé káros a környezetre és az ember egészségére is. És ölbe tett kézzel, röhögve nézik, ahogy a lusta emberke telerottyantja a levegőt elindulás előtt benzinbűzzel, amit aztán szépen belélegez a tőle pár méterre levő sok ember. Csak mert a lusta emberkének így kényelmesebb. Már rég jelentősen korlátozni kellett volna az autózást! De nem, mert így jobban megéri az autógyáraknak, az autóalkatrész gyáraknak és sokaknak. Legalább jól megszedik magukat, az a fontos.
Ezért is tettem fel ezt a kérdést, hogy kicsit rakjunk már rendet a fejekben, hogy mit művelünk pontosan. Sajnálom, hogy sokan nem értették a kérdést és azt mondták, házi feladatnak kell. Jó lenne egészen pontosan szembenézni a tényekkel, mit művel az autós világ a környezettel, embertársaik egészségével, és erre tényleg olyan nagyon szükség van-e!!!
Az emberéletek is tényleg lényegtelenek, ha autózásról van szó. Évente kb. 500-600 ember hal meg közúti balesetben, köztük fiatalok, gyerekek is. De hát ez lényegtelen, attól még ugyanúgy megy tovább minden, hiszen ha az utcán sétálsz, ennyivel rád eshet egy cserép is, abba is belehalhatsz.
És az 500-600-ban nincsenek benne azok, akik egy életre megnyomorodnak testileg, vagy agyilag, mert olyan sérülést szenvednek el, és nincs szó a családjaikról se az elhunytaknak, hogy amikor anyu-apu meghal autóbalesetben, akkor mi lesz a 8-10-12 éves gyerekkel, vagy amikor az ilyen korú gyereküket vesztik el a szülők, az hogyan hat rájuk, és hogyan hat a közvetlen környezetükre az a lelkiállapotuk.
De jó poén az is, hogy nem tesszük ki az indexet, mert minek, és nem tartjuk be a többi szabályt sem, mert minek.
De a legfontosabb, hogy jó bevételük legyen az autóalkatrész-gyártóknak, tele legyen a zsebük a tolatóradar, távirányítós garázsnyitó és az okos visszapillantó tükör kitalálóinak, gyártóinak, forgalmazóinak. Semmi más nem számít, se környezet, se emberélet.
Fel kéne már ébredni a mély álomból.
Rengeteg állat is áldozatul esik az autózásnak. Persze keresztül kell vezetni az autóutat az erdőn meg mindenhol, mert miért ne, többféle vadállatot is el lehet így ütni, mert a szerencsétlen eleve ott élt, csak beleavatkoztak a lakhelyébe, amiről ő nem tehet. Őzek, egyéb vadak is áldozatul esnek. Városon belül kutyák, macskák. Többször láttam már út közepén döglött macskát. Több ismerősöm kutyáját is csapta már el autó. Egy ismerősöm meg verebeket tarolt le autóval, nem lassított, mert minek.
Tehát a végtelenségig lehetne sorolni az autózás áldásos hatását.
Az éjszaka megszólaló riasztók is a fantasztikusan fejlett technika kiemelkedő vívmányai.
Soroljam?
Lehet, elfogult vagyok, de hát ezek tények.
Egy vidéki ismerősöm Pesten szállt meg, de már vagy 20 éve. (Azóta csak rosszabb lett a helyzet.) Azt mondta, kinyitotta az ablakot, és olyan tömény benzinbűz volt, amit azelőtt csak közvetlen autók közelében érzett. Én is éreztem már hasonlót Pesten. Hogy ez milyen hatással van az egészségre? Szerintem egy év alatt is az ilyen levegőnek jelentős káros hatása lehet a szervezetre. Itt azt írta valaki, 10 évvel előbb hal meg, aki Pesten él, hát nem tudom, szerintem még ennél is károsabb lehet az a bűz, ami ott van.
Természethez közeli helyen töltött egy hetes nyaralás után újra a megyeszékhelyen, és visszatéréskor éreztem, hogy büdösebb a levegő. Alapból nem érzem, mert ezt szoktam meg. Ez is azért rendesen betehet az ember egészségének.
Hát, kérdező...
tudok mondani én is egy ilyet.
Pl. szarvasok szeretnének átkelni az úton, de jön egy autó.
Észreveszik, visszavonulnak. Kb. 1...másfél órát várnak, utána próbálnak csak újból átkelni.
Ha közben jön egy másik autó, akkor kezdik elölről.
Viszont az autóknál egy apróságot talán elfelejtettél:
ezek arra valók, hogy különböző dolgokat mozgassanak nagyobb távon.
Ezek nélkülözhetetlenek a mai élethez.
Ha nem lennének, az ókorban élnénk.
Szóval értelmes ember nem az autók ellen harcol, hanem a normális közlekedésért.
lusta vagyok olvasni, lehet, hogy írták
nem csak balesetet okoz, ellustulás által egészségügyi problémákat, zajterhelést, levegőszennyezést okoz, hanem
fényszennyezéssel megzavarhatja a rovarok tájékozódását, el is ütik őket
a vadakat szintén elüthetik az autók
nem csak a vadászott "hasznos" állatokat, hanem pl a békák szaporodási időszakban komolyan megritkítják a vizes élőhelyek mellett
Valamint a térbeli izoláció is leronthatja az állatpopulációk genetikai diverzitását.
korábban az ólmozott benzin égésterméke a levegőbe, majd a talajba került
Ez az ólom talán ma is szennyezi az utak melletti földeket.
A helyet az kérdező, hogy probléma millió van. Néhány fölöslegesen keletkezett, mások meg a fejlődés (változás) velejárói. Azonban minden probléma jól meghatározható kárt okoz, mondjuk a földi élet szempontjából. És ezt sorba lehet rakni.
Nos meglátásaid azt tükrözik, kevés helyen jártál, fogalmad sincs a mértékekről, leragadsz egynél.
Kétségtelen, hogy sok az autó, ám nem minden azon múlik. Példaként, a Margit körúton Budapesten a helyzet rossz, mert az utca szűk és nem szellőzik (egy adott szakaszon). Ugyanakkor nagyon sok helyet tudnék felsorolni (Magyarországon is), ahol sokkal több autó közlekedik, mégse annyira szennyezett a levegő. Ez is tehát egy kicsit összetettebb probléma. De ha mondjuk elmész néhány Dél-amerikai, afrikai ország USA (vagy Nyugat-európai) tulajdonban lévő nagyvállalataihoz, látnád, ehhez képest a Margit körút üde erdei tisztás. Kínáról ne is beszüljünk, amely ma a világ legszennyezőbb országa. Ha a teljes Magyarország minden lakosa és minden üzeme (kivitelezhetetlen) példaszerű környezetbarát (szennyezésmentes) életet folytatna, ez a világ szennyezésének változását nem eredményezné.
A dolgokat mindig fontossági sorrendben érdemes kezelni. Természetesen, ami könnyen kezelhető és kevésbé fontos, azért tegyük meg. De koncentrálni a legsúlyosabb esetekre kell. Sajnos túl sok van belőlük. És ebben a magyar autóbűz problémája, bár a helyben élőnek rossz, összességében semmit sem befolyásol.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!