Kezdőoldal » Tudományok » Társadalomtudományok és bölcsészet » 4000 év alatt nem fejlődtünk...

4000 év alatt nem fejlődtünk semmit?

Figyelt kérdés
Miért kérdezem? Meg van rá az okom feltételezni. A gízai piramisokban átlag 20 fok van, körülöttük 46, 4000 éve épültek. Az ókori várak jobb, erősebb téglákból vannak. A panel egy gyenge semmi, amiben a társadalom jelentős része húzódik meg, ha kint 30 fok van, akkor bent is. A hőszigetelésben nem hogy fejlődtünk, de visszafejlődtünk. Lényegében, írjátok le azt, ami jobb, mint 4000 éve, és NEM ELEKTROMOS BERENDEZÉS. Tudom, hogy nagy nehezen, sok gondolkodás után fog erőltetve 1-2 születni. Az ókori római utak még mindig állnak, m.o.-n minden évben felrepedezik. Ha lett volna áram 4000 éve, jobban teljesítettek volna, mint mi, az ipari forradalom miatt nemélne az e mberek többsége az ókorban. Jobb törvények voltak, őszíntébb, nem manipulált filozófusok. Ha valaki lopott, levágták a kezét. Kevesebb lopás is volt, hogy a 12 évesek nyílvános kivégzéseket nézhettek meg. Ma sem tudnának egy piramist, várat is nehezen, olyan minőségű utat meg pláne, elektromos robotok nélkül csinálni, nincs meg hozzá az összetartás. Nem tűnik fel senkinek, hogy csak azért büszke a modern társadalomra, mert EGY EMBER valamikor, felfedezte az elektromos áramot? Az ókori építészek nagyban a mostaniak előtt jártak /nem akarok megsérteni senkit, társadalmi hiba/. Bonyolult számításokat végeztek, katapultokat építettek, bonyolult mechanikus szerkezeteket, pontos illesztéseket. Találékonyabbak voltak. Az életkor-tartam növekedés is az elektromos áramnak köszönhető. Így már teljesen nem foglalkozunk azzal, ami nem elektormos, mert nem érné meg. De, szerintem tény, hogy a legtöbb szempontból 4000 év alatt visszafejlődtünk. Egy fogpiszkálót nem tudnak használni a mai emberek anélkül, hogy valaki megmondja nekik, hogyan tegyék. A kisgyerekeknek szólnak, hogy ne nyeljék le a szálkát. De, még 100-150 éve is jobb volt a helyzet, az akkkori gyerekek önállóbbak voltak, nem semmittevéssel töltötték az időt. Az iskolában meg elévült, többszáz éves tananyagot tanítanak, matematikát, amelyre semmi szükségük nincs az alanyoknak, hiszen már csak az elektronikai fejlődéssel foglalkozik az emberiség. Ti hogyan gondolkodtok?

2015. júl. 31. 22:23
1 2 3
 21/25 anonim ***** válasza:

Hát Duenna, amennyi hülyeséget néha összehord az internet népe, néha nekem is ilyen érzésem támad. De ez csak hirtelen felindulás.

---

32) A múlt század közepén még voltak olyan dízelmotorok, melyek nem igényeltek elektromos segéd berendezést. Kurblival, és hengerfejen lévő izzítókamra külső melegítésével lehetett beindítani.

2015. aug. 26. 23:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/25 homo ludensz ***** válasza:

Talán a kérdező arra lett volna kíváncsi hogy az ember például jelenleg az agy hány százalékával többet használ fel most mint 4000 évvel ezelőtt.

A technikai fejlődés óriási de ha még több eszköz fogja könnyíteni az elme munkáját egy egy feladat megoldásában akkor még annyit sem fog használni mint 4000 éve.

Csak a középkortól szemlélve megfigyelhető a szakterületek specializálódása s míg egy egy középkori gondolkodó filozófus,csillagász és orvos is volt egy személyben szerintem nagyobb rálátása volt a világra és a benne élő emberre mára inkább egy apró részére fókuszál és elszeparálódik a maga belterjes világába. A technikai fejlődés és az emberi agy kreativitása közé én nem tennék egyenlőségjelet. / egy mindennel felszerelt babaházban is játszik a gyermek de ahol csak egy botból és kukoricacsuhéból csinál babát ott a képzelet,a fantázia teremti meg a szükséges környezetet/.

2015. dec. 5. 11:51
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/25 anonim ***** válasza:
100%
Az ember az agya 100%-át használta ki és mindig is annyit használt ki. És régebben könnyű volt polihisztornak (minden tudományhoz ért) lenni mikor a biológiában nem volt pl genetika, a fizika csak mechanikából és csillagászatból állt, kémia meg alkmia cmen működött és annyiból állt, hogy aranyat kerestek. Ma ahhoz, hogy valaki arra az aprócska területre specializálódjon amit te gondolsz, jóval többet kell tudnia mint régen az összes tudományághoz. A kreativitás meg nem az eszközökön múlik hanem hogy mire használjuk. Számtógépen is lehet programozni, szimulációkat, modelleket csinálni naprendszerekről, univerzumról vagy bármiről.
2015. dec. 5. 17:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/25 homo ludensz ***** válasza:
0%

Sajnos az ember az agyának csak egy nagyon kis százalékát használja ki s ha nekem nem hiszel nézz utána és meg fogsz győződni róla.

Ezt a keveset sem a kreativitásra képezik a jelenlegi oktatási modellben. Képletesen egy tölcséren át betöltik a rengeteg olyan ismeretanyagot amit vélhetően a gyakorlatban sosem fog használni.Kénytelen bemagolni hogy átmenjen ilyen s olyan vizsgán pld. egy diploma megszerzésénél. Összefüggéseiben nem tanul meg látni dolgokat és így nem is próbál kérdéseket önállóan megválaszolni. Ezáltal jó polgára lesz egy fogyasztói társadalomnak mert nincsenek kellemetlen kérdései.

2015. dec. 5. 17:45
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/25 anonim ***** válasza:

Tisztelt homo ludensz! Nem nyomtam pirosat, de cáfolom az állításodat:


[link]


Megjegyzem, akadnak még ma is polihisztorok, ha nem is túl sokan.

2015. dec. 10. 23:48
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!