Az iskolai bántalmazás/zaklatás jelensége lehet a jele annak hogy "nem normális" az hogy fiatal gyerekeket/tinédzsereket egymással összezárnak nagy csoportokba?





Na igen, de a bántalmazó gyerek nem jól szocializálódott.
Itt jön képbe a magántanuló vita. Amikor beadod először a gyereket oviba és sír a szülei után, ott kissé túlozva az történik, hogy átadod a társadalomnak és megszűnsz szülőnek lenni. Sokan ezért maguk készítik fel a kötelező vizsgákra a gyereket mondván jobb, mintha rosszul szocializálódna egy rossz társaságban.
De ez nem csak az értelmiségi emberek akik akár jobban fel tudják készíteni a gyerekét mint a tanárjai csinálnák, hanem bizonyos szélsőségeseké is. Akik féltik, hogy a számukra romlott társadalom és oktatási rendszer ostobaságokkal tömi a fejét a fontos dolgok helyett. Ilyenek pl a nyugat-európai Korán iskolák ahol kis csoportokban tanítják a gyerekeket, vagy ortodox zsidók vagy a Jehova tanúi, stb. Ezek az elszeparálások sokkal nagyobb kárt tehetnek egy gyerek fejlődésében, mint amikor csúfolnak a társaid.
Én örülök, hogy volt ilyen gyerek a fiam csoportjában, mert először kapott tőle pár pofont. a
Itthon szólt, aztán volt elbeszélgetés, majd elkezdett velem edzeni, mutattam neki pár jópofa dolgot, de nem is ez volt a lényeg, hanem sikerült legyőznie a félelmét és visszaütnie. Azóta is van konfliktus, de már nem ijed meg, hanem megy neki, püföli és egyáltalán nem érzi magát megalázva. Más területen is kicsit határozottabb lett a fiam. Természetesen tudom, hogy nem mindenkinek sikerül így, de neki kell menni és megoldani a problémát.





Nem hinném, hogy a nagy csoportokba zárás a fő oka a bullying jelenségnek.
Nyilván, lehet azzal érvelni, hogy ha nincs csoport, nincs bullying sem. Ja. Tény, ez igaz. Sőt!
Ha nem ülsz autóba, nem szenvedsz autóbalesetet sem!
Meg aztán, ha nem eszel ételt, soha nem lesz ételmérgezésed sem!
Nyilván szándékosan hoztam fel az abszurd példákat: jól szemléltetik, hogy a probléma megoldása nem az, hogy töröljünk mindent.
A társadalmi berendezkedésünk miatt egész egyszerűen MUSZÁJ a gyerekeket csoportokba szedni és úgy tanítani, ez nem kerülhető meg.
Eleve nincs is annyi tanár, hogy kisebb csoportokba lehessen verbuválni a diákokat.
Sok szempontból ez tehát egy praktikus felállás, és ide tartozik a szocializálódás, társas készségek fejlődése is.
---
"(...) valakinek sajnos nem alakul ki a megfelelő szociális képessége vagy olyan testi defektussal rendelkezik, ami miatt elkezdik csúfolni vagy bántani."
Kicsit itt álljunk meg, mert ez már majdnem úgy hangzik, mintha az áldozat hibája lenne (még ha nem is tudatosan, de hibája), hogy őt csúfolják.
Nope!
Itt elsősorban a bántalmazó szülei a hibásak, a rossz neveltetés miatt (amiről maga a gyerek nem tehet, hogy sz@r közegben cseperedik), másodsorban pedig a bántalmazó (bár természetesen lehet vitatkozni, kié a nagyobb felelősség, de a kérdés szempontjából mindegy).
A megoldás nem az, hogy verjük szét az osztályokat, hanem az, hogy
1) felnőttként ne dugjuk homokba a fejünket (ugye-ugye, kedves pedagógusok? - tisztelet a kivételnek)
2) tanítsuk meg a gyerekeket, hogy lehet kezelni egy ilyet, ő mit tud tenni, és kihez tud fordulni segítségért
3) érzékenyítsük az agresszorokat, hogy amit tesznek, mekkora károkat tud okozni
Mindezeket akár preventív jelleggel is.





Csak belefutottam a válaszokba és jóknak tűnnek, kivétel a 2-es, ami bár "egyfajta" "megoldás", de azért nyilván nem országosan javasolható, tehát inkább hagyjuk. A 2-eshez még annyit, hogy... igen, az élet ad pofonokat és kialakulhatnak "bizonyos" megoldások, amik félig és csak valahogy megoldások és tanulságok is lehetnek belőle. De ugye ez nem megoldás és bár annak tűnik, de nagyon alacsony szintű "megoldás" "féleség".
A téma kérdező világszerte téma és a kérdésben jó ötlet a több kis csoportban oktatás. Részben a tanároknak is jobb és a tanulóknak is jobb, mert többet lehet egy főre vetítve foglalkozni velük. Csak ennek nagyon komoly akadályai vannak. Világszerte ismert a tanárhiány és bár érthetően szépítgetik, csak hát az nem megoldás. Másik része kérdező, hogy például fele akkora létszámú osztályokhoz pontosan kétszer annyi iskolaterem is kellene. Nyilván ugye, mert fele akkora csoportokhoz kétszer annyi osztályterem, vagy kétszer annyi iskola és kétszer annyi tanító is szükséges lenne.










NEM. Rendesen szervezett, feladatok mentén működő, átlátható nagyságú csoportok nem hoznak létre okvetlenül bántalmazást, nem termelnek ki magukból bántalmazókat.
Más a helyzet, amikor a csoport túlzsúfolt, amikor netán alkalmatlan, basáskodó vezető van, amikor nincs értelmes tevékenység, hanem csak erőszakolt, ostoba szabályok vannak, netán egymásra uszítás ... akkor nagy eséllyel kialakulnak erőszakolók és erőszakoltak. Elsődleges ok lehet az erőszakos, hatalmaskodó, embertelen vezető.
De azért az iskolai osztályok nem ilyenek.
Naponta látható, hogy az iskolai buylling nem a létszámtól függ.
Az iskolai osztálylétszámok normálisra csökkentése egyáltalán nem emiatt fontos követelés, hanem azért, mert a pedagógiai munka csak optimális keretek között tud optimálisan működni: egy rendesen együtt dolgozó, tanuló gyerekcsoport létszáma alsóban 16 -20 fő, nagyobbaknál 25 -30 fő. Ennél nagyobb vagy kisebb csoport már nem ideális.
A buylling gyökere nem ez, hanem egyes gyerekek szociális neveltetésének, emberi minőségének defektje, aminek ugyanannyira okozója a családi és iskolai környezet - sőt, a társadalmi is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!