Ha a súrlódás hőt hoz létre, akkor motorozás közben miért nem melegít a szél?
Bizony-bizony.. Az SR71 alatt lapos tepsik vannak a csöpögést felfogandó.. A borítás egyben az üzemanyagtartály fala.. Menetközben persze nem csöpög, mert van ott 200-300 fok. Be van kalkulálva..
Ilyen ócska az a sok milliós "teknő"..
Mért nem melegít? Az embert csak az melegíti, amelyik melegebb nála.
Mondjuk legyen a példában a a surlódás előtti levegő 10C.
A surlódástól lesz 10,5C. Akár 10, akár 10,5 nem érzed melegnek. Pedig a súrlódástól melegedett...
Kedves mackóm!
Majd ha egyszer rászánod magad, hogy a hitetlenkedésen kívűl mást is tegyél, mondjuk utána nézz a dolognak, akkor majd tedd meg légyszives, hogy visszajössz ide és bocsánatot kérsz...
addig meg további jó hitetlenkedést...
mellékesen ha neked a hőtágulás "banális fizikai probléma" akkor baromira fogalmad sincs a dologról... mellékesen pl. a vasúti síneknél ezt a "banális fizikai problémát" olyan módon oldják meg, hogy szakaszonként nincs összerögzítve a sín. a hidaknál meg úgy, hogy nincs összehegesztve, meg görgőkön nyugszik. az Eiffel torony csúcsa csak a napsütés hatására 15 centit mászik el a nappal ellentétes irányba (400kmh szél csak 10 centit tud rajta nyomni) ez a gép viszont 8-10 centit nyúlik a súrlódási hőtől...
egyébként:
de nyilván ez sem hiteles...
Először is: nem vagyok a mackód.
A hitetlenkedésen meg annak szól, amit le is írtam. Egy több milliárd dolláros fejlesztésnél képtelenségnek tartom hogy ÜZEMSZERŰEN folyjon a kerozin egy repülőgép lemezei között! Említhetném a hírhedt Concord balesetet. Nyilván rémlik, amikor felszállásakor egy korábbi repülőről leesett fémdarab átszakította az üzemanyagtartályt és a kiömlő kerozin meggyulladt. Nem folytatom. Teljesen felesleges erről vitázni, elmondtam és tartom is magam hozzá, amit az első ezzel kapcsolatos hozzászólásban olvashattunk, idézem: " ... repülőgépből a felszállás elött a kifutón ömlik az üzemanyag ....", ez NEM ÜZEMSZERŰ állapot volt. Nevetséges, ha szerinted a légügyi hatóság, vagy akárki, aki ebben eljárhat, engedélyt ad a repülőnek egyáltalán az üzemeltetésére ha azon a felületi illesztetlenségek miatt, vagy AKÁRMI más okból kifolyólag alapvetően, tehát ÜZEMSZERŰEN "ömlik" az üzemanyag. Ezt ne haragudj de nem eteted meg velem. Hogy lehetnek szivárgások nem vitatom, de azért ennyire figyeljünk már a fogalmazásra ...
Nem a hőtágulás a banális drága -olvasni talán tudó, de értelmezni nyilvánvalóan nem tudó- barátom. De neked külön leírom még egyszer, hátha másodjára sikerül felfognod. Tudod azt tartom elképzelhetetlennek, hogy egy komoly fejlesztésnél ne gondoljanak egy ilyen alapvető problémára(?), mint a hőtágulás. Nyilván megoldották úgy ahogy megoldották, de abban biztos vagyok, hogy ha valóban ömlene bármi abból a gépből, az meghibásodás, és semmiképp nem üzemszerű állapot. És még azt se mondhatjuk hogy nem volt tapasztalatuk a nagy sebességű repülő tervezésében, vagy akár üzemeltetésében (X-15).
Az oldal amit linkeltél ... nos valóban nem hiteles:
" ...A tolóerőt egyébként csak 20 %-ban adja a hajtómű maga, a többi a levegőbeömlőnyílás és fúvóka speciális kiképzésének köszönhető ...".
Bocsáss meg, de ahol ilyen mondat van leírva, hogy is lehetne hiteles :)
Szóval cinizmusod félreteheted nyugodtan ...
maci (és még egyszer: nem a tied ...)
Kedves (mici)Mackó (Csökkent Értelmű Medvebocs)!
én azt értem, hogy te nem hiszed el, de azt meg te értsd meg, hogy akkor is ez a helyzet.
"ÜZEMSZERŰEN folyjon a kerozin"
üzemszerűen folyik, de nem kerozin, hanem JP-7.
"Ezt ne haragudj de nem eteted meg velem. Hogy lehetnek szivárgások nem vitatom, de azért ennyire figyeljünk már a fogalmazásra ..."
a fogalmazásommal semmi baj, így van megtervezve. nem azért mert bénák, hanem azért, mert nem volt más megoldás. hosszan lehetne magyarázni, hogy miért, de mivel alapból fel sem merül benned a lehetőség, hogy igaz, így tök felesleges.
"Tudod azt tartom elképzelhetetlennek, hogy egy komoly fejlesztésnél ne gondoljanak egy ilyen alapvető problémára(?), mint a hőtágulás."
gondoltak rá. azért ilyen.
"Bocsáss meg, de ahol ilyen mondat van leírva, hogy is lehetne hiteles"
nézd meg ezt:
majd, ha rájöttél/megértetted, hogy működik (különös tekintettel arra 15szörös dologra) akkor beszélgethetünk arról, hogy mi is a helyzet azzal a 20%-kal...
az a baj, hogy azt hiszed okos vagy, de közben mégsem, ami nem is lenne baj, ha nem nyitnád ki a szádat... mondjuk már az is sokat segítene, ha elfogadnád a tényt, hogy vannak nálad okosabbak és ha valami hihetetlennek tűnik, akkor elöbb utána nézel/kérdezel és csak azután ugatsz...
Teljesen értelmetlen dolog sértegetned ... (főleg így névtelenül) Megint nem tudsz értelmezni ... Mit is írtam? Azt írta az egyik válaszoló (ezek szerint pont te, hogy ömlik a betonra felszállás előtt az üzemanyag. Ez pedig egészen egyszerűen nem igaz, ha a fejed tetejére állsz, akkor sem. Abban igazad, van, hogy nem kerozin az üzemanyag de ettől még tény a tény a szivárgás, csepegés nem azonos az ömléssel.
És még én lennék csökkent értelmi képességű? Én legalább tudom mi a különbség az "ömlik" és a szivárog között. Neked, ezek szerint még ez sem megy ...
Én soha nem mondtam, gondoltam, hogy nincs nálam okosabb, nem is értem ezt honnan veszed, Vagy komolyan gondolod, hogy a rossz kifejezésed megtámadása ellensúlyozható mindenféle névtelen pocskondiázással? Hát rajta, ha neked ez okoz örömöt :) Szóval természetesen vannak nálam okosabbak is, de te -úgy tűnik- nem tartozol közéjük ;)
Ami pedig az SR71 meghajtását illeti, maradjunk abban, hogy a teljes tolóerőt a hajtóművek szolgáltatják, mint rendesen, minden repülőgépnél :)
Részemről befejezve, mert értelmetlen dolgokról megy a vita. Én azt mondom, lehet hogy szivárgott, Te azt mondod ömlik. Hidd ezt, de ettől még nincs igazad.
maci
Kedves macika!
lehet, hogy úgy érzed, ezzel a kis szösszenettel kimosdattad magat, de a helyzet az, hogy nem. persze lesznek aki bedőlnek neked, de én nem.
"ettől még tény a tény a szivárgás, csepegés nem azonos az ömléssel"
ez több szempontból is érdekes, nemrégiben még azt mondtad, hogy
"Kizártnak tartom, hogy egy olyan többmilliárd dolláros költségvetésű gépnél mint az SR71 ez teljesen normális legyen. Semelyik másik repülőnél nem alkalmaztak olyasmit hogy ugyanazon lemezek alkossák az üzemanyagtartályt , mint magát a sárkányszerkezetet,... Azt el tudom képzelni, hogy egyszer valahol volt egy ilyesmi meghibásodás,..."
szóval a kizárt, hogy bármi follyon álláspontod némileg módosult... nyilván utánanéztél, kiderült, hogy igazam van, aztán persze megpróbáltad kisütni, hogy mégis hogy mássz ki belőle...
a helyzet a következő:
a "szivárgás" kb. 16 gallon óránként, ami kb. 60 liter akkor, ha éppen csak a felszálláshoz töltik fel a gépet, azaz a tetején nem folyik... ez nem szivárgás...
(ha mondjuk egy óra alatt eltünne egy tanknyi benzin a kocsidból, akkor is azt mondanád, hogy csak szivárog? vagy azt te fizeted, az más tészta?)
"Ami pedig az SR71 meghajtását illeti, maradjunk abban, hogy a teljes tolóerőt a hajtóművek szolgáltatják, mint rendesen, minden repülőgépnél"
tudod, ez még az elöbbinél is jobb... huszáros vágás, hogy te mennyire okos vagy, és a sok szakértő, az persze hülyeségeket beszél...
persze, ha visszanézünk az eredeti, általad kifogásolt mondatra, akkor el kellene azon gondolkodni, hogy miért fogalmaz úgy, hogy külön kezeli a hajtóművet és a levegőbeömlő nyílást, meg a fúvókát...
azért, mert ez valójában két hajtómű egybeépítve és nem egyszerre dolgoznak (értsd: kapnak üzemanyagot), hanem a repülési kürülmények függvényében váltakozva, azaz a megállapítás igenis helyes, csak a dolog nem olyan egyszerű, hogy a "teljes tolóerőt a hajtóművek szolgáltatják".
érteni kellene külön a turbojet (gázturbinás sugárhajtómű) és ramjet (torlósugár hajtómű) működését és el kellene mélyedni abban, hogy miként is dolgoznak együtt ebben a hajtóműben...
"Én azt mondom, lehet hogy szivárgott, Te azt mondod ömlik."
nem, te azt mondtad, talán esetleg valamikor történhetett olyan, hogy szivárgott, de semmiképpen nem üzemszerűen és ki van zárva, hogy a külső borítás az üzemanyagtartály fala is egyben, meg nem létezik, hogy nem számoltak a hőtágulással, ilyet soha senki nem engedélyezne... maradjunk pontosak ;)
tisztességesebb lenne, ha elismernéd, hogy a kezdeni nagy pofával adott válaszaid nagyon messze álltak a valóságtól, nem pedig nekiállnál sunnyogni, hátha senki nem veszi észre...
u.i.
"Vagy komolyan gondolod, hogy a rossz kifejezésed megtámadása ellensúlyozható mindenféle névtelen pocskondiázással?"
ez egy alapvetően névtelen hely, ha te úgy érezted, hogy közölnöd kell a neved, akkor nézz szembe azzal, hogy az is kiderül, ha folyamatosan badarságokat beszélsz...
Vedd már észre nem velem van baj. Te vagy az aki nevetlenség mögé burkolózol, nem én. Te pocskondiázol nem én. Ez, ne is haragudj, téged, mint embert minősít.
Visszatérve a dologhoz. Nem értem mért problémázol a szavakon. Egyszerűen belekötöttem az ömlik szavadba. Mert az úgy nem igaz egészen egyszerűen, ahogy mondtad. Ennyi. Való igaz sok helyen emlegetnek szivárgást folyást. Én ezeket akkor is megkérdőjelezem, mert egy sem volt köztük amire nyugodt lélekkel azt mondanám, hogy feltétel nélkül hitelesnek tekintem. Megint említesz értékeket, amiket ki tudja honnan néztél ki. Vagy igaz, vagy nem.
Én azt láttam hogy azt írtad: ömlik az üzemanyag a kifutón. Ez nyilvánvaló marhaság, teljesen függetlenül attól hogy ki fizeti (még egy dolog, amit marhára nem értek, miért is kevered ide hogy én fizetem avagy más ????). Egy óra alatt 60 liter az nem "ömlik", már ne is haragudj ... Ez egy 33 méteres gép, több mint 400 méternyi illesztéssel. 400 méternyi rés mentén a percenkénti 1 liter üzemanyag szivárgás, nem ömlés, és pont. Az üzemanyag tartályainak kialakításáról pedig csak találgatások vannak. De tudod mit? Mutass nekem röntgenrajzot, tervet a repülőről, vagy bármit ami valóban nem csak találgatáson alapul, avagy nem arról szól hogy aki leírta, látta azt akinek a testvére beszélt már a fejlesztődárda valamelyik emberének feleségével.
A hajtómű, hogy hogyan működik, azt hiszem teljesen mindegy. A repülőgép repül, éspedig azért mert a hajtómű tolja. Ergo akár torlósugárhajtómű, akár nem, akár kettő egybeépítve akár nem, egyben biztos lehetsz. Csak és kizárólag a hajtómű hajtja, mégpedig 100%-osan. Hogy a hatásfoka hogy alakul egy spéci jetstreem hatásnak köszönhetően az egy teljesen más dolog. Tetszik vagy sem teljesen hibás az a mondat ott és úgy, pont úgy ahogyan a te "ömlik" kifejezésed. A tolóerő kizárólag a hajtóművektől származik bárhogy is erőlteted. Ez tény és egyszerű fizika. Persze fogalmazni tudni kellene, mert pontosan tudom mit is szeretett volna a "hiteles" oldalad mondani, csak hát nem túl szerencsésen fogalmazott.
Egyébként sem olyan ismeretlen az orrkúpos levegőmennyiség szabályozás, mást ne mondjak, a MIG21-nél is alkalmazták már, mégsem emlegetnek semmiféle plusz járulékos tolóerőt. Akárhogy is, az ilyesfajta megfogalmazás, vagy inkább melléfogalmazás az oldal hitelességét számomra messze megkérdőjelezi. Persze te ettől még elfogadhatod. Hiszen te csak egy apró senki vagy, aki szerint mások ugatnak meg pofáznak a mérhetetlen tudatlanságukkal. És ha "állandóan badarságot beszélek" a 86%-os minősítésemmel, mit mondasz magadról a kemény 81 százalékoddal? Én azért írom ide a nevem, hogy segítsek másoknak. Engem igazolt a dolog, hiszen volt már, aki belémkötött az aláírás miatt, persze "fel is jelentett", én meg szépen megírtam a véleményem az oldal üzemeltetőinek. Engem igazolt a dolog, mert láss csodát, azóta alá lehet írni .. Te nem teszed, és nyilván jó okod van rá. Jobban szereted a sötétet, és a névtelenséget. Én meg szépen sorban kapom a mailokat, amiben segítséget kérnek, és segíthetek is a sok sok embernek. Én ilyen vagyok, te meg olyan. De hogy felbosszants, ahhoz nagyon kevés vagy. Legyél jó és vigyázz magadra :P Nem reagálok többet a beírásaidra. Ha vitázni akarsz azt megteheted mailban is, de valami azt súgja, ahhoz arc kellene és az már nem megy neked ...
maci
ez öngól volt...
Toplista:
(33 oldal)
1618. Gábormaci
Össz. pontszám 1648
Pont kérdésért 9
Pont válaszért 1548
Pont értékelésért 91
Válasz százalék 87%
Érték százalék 59%
(4.oldal)
161. nagydee
Össz. pontszám 9227
Pont kérdésért 252
Pont válaszért 8256
Pont értékelésért 719
Válasz százalék 81%
Érték százalék 67%
majd, ha kevesebb, mint 100 helyezés lesz közöttünk, akkor kezdjél magyarázni, hogy miként is mennek itt a dolgok...
a sok technikai hülyeségre most nem térek ki, mert úgyis felesleges...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!