Így lenne a leghatékonyabb a bolygóközi utazás? (lent)
Kicsit scifis a kérdés, 1000 bocs...
Van 1 űrhajó, tegyük fel a Neptunuszra akarunk menni.
Félútig 1 G vel gyorsulna, félúttól 1 G vel lassulna, így az űrhajósoknak gyakorlatilag nem kéne súlytalanságban utazniuk, és mivel csak gyorsulna ill csak lassulna, a lehető legrövidebb idő alatt érne oda.
Ok, csak hülye elmélet az egész, tudom, hogy pl nem lehetne annyi üzemanyagot cipelni, stb stb.... De elvileg ha a meghajtás meg lenne oldva (meg anyagilag sem lenne gond) akkor így lehetne a naprendszerben a leghatékonyabban közlekedni nem?
hehe, nem
elméleti szinten nézzük = fizikai törvényeknek megfelelően működő...
A fénysebességet meg a fényen kívül más nem nagyon éri el. Az én elgondolásommal a többször leírt energiapazarlás a baj, de a technika fejlődésével nem zárható ki, hogy lesz ilyen meghajtás ami ezt lehetővé teszi.
A maximális dinamika lehetőségeit nézegettem át alaposabban, és a következő érdekességekre bukkantam (fogd meg a hajad...):
Nem minden megvalósítható persze úgy, hogy megérje ezek közül. De pl. ott van még az EM-drive, ami csúfot űzött már a NASA és egyéb szervek tekintélyes fizikusaiból is azzal, hogy (bár qrrrvagyanús !!) működik...
Az VASIMR izgi, de kissé nehéz lesz megvalósítani, ráadásul pl. Robert Zubrin szerint az egész, Franklin-Chang Díaz ex-űrhajóssal az élen, csak kamu...
Mindenesetre, még Elon Musk is úgy gondolja, hogy az Interplanetary Transport System újat és nagyot fog hozni e téren... -Hát, ha a Marsot betelepíti ezen a módon, valóban bővülhetnek a lehetőségek, csak az emberi tényezőket nem hagyhatjuk figyelmen kívül, ha ezen túl ebben a rendszerben gondolkodunk. Évekig senki sem óhajt csak úgy utazni... A kezdeti lépésekhez elég, azután viszont muszáj lesz fejleszteni. A Trump-adminisztráció ráharapott az űrcsalira, ez szerencsés (Újjáélesztették a megszüntetett Űrparancsnokságot pl.) A NASA (amely valójában NEM civil pénzekből, hanem katonai költségvetésen tengődik...) nem véletlenül indította újra a NTR (Nuclear Thermal Rocket) kutatásokat sem. Kíváncsi vagyok, ezúttal meddig futja majd a nagy büdös lendület, mielőtt valami idióta elveszi egy tollvonással a kutatási forrásokat.
Politika, politika...
:(
Utolsó vagyok. Időközben újabb érdekes infóra akadtam: egy spanyol professzor, bizonyos Francisco Javier Arias 2016-ban új nukleáris rakétameghajtási koncepciót fedezett fel, amely az elméleti számítások szerint a Robert Heinlein által megalkotott "Fáklyahajók" (Torchships) létrehozását is lehetővé tenné a megvalósítása esetén. Ez a hagyományos nukleáris hőhajtóművektől eltérően nem egy folyamatos üzemű atomreaktor puszta hőenergiájával, hanem egy speciális, a TRIGA demonstrációs kutatóreaktorok elvéből továbbfejlesztett "szaggatott" üzemű reaktor által keltett neutronárammal forrósítaná fel a hajtóközeget (pl. hidrogént). Ezen a módon a kiáramló gázsugár akár sokkal forróbb is lehetne, mint maga a reaktor hasadó üzemanyaga, tkp. plazmaállapotba kerülne. Ez az ún. "Pulzáló Nukleáris Hőrakéta" (Pulsed Nuclear Thermal Rocket, illetve Pulsed Solid-core NTR) elve, amellyel már berepülhetőek lennének - a lassú, energiatakarékos, unalmas és veszélyes Hohmann-pályák helyett - a direkt "bolygótól - bolygóig" pályák (az ún. brachistochron pályák - ezekről bővebben lásd itt: (
[link] ), mivel egyszerre állna rendelkezésre a nagy tolóerő és a nagy - különböző számítások szerint 10.000 - 1000000 Isp közötti !!! - fajlagos tolóerő is: [link] [link] [link]
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!