Az aknatornyok miért olyan magasak?
Az aknanyílás felett, jóval a szállító kasok legmagasabb kiemelési pontja fölé, sokszor igen nagy magasságba építették a kötélvezető kerekeket. Mi ennek a gyakorlati célja? Nem értem mi indokolja a nagy magasságot.
Én ennyit találtam:
"Headframes or headgears are structures present over the mine-shafts and are used to house the skips. It supports the hoists and is used to transport the workers and materials in and out of the underground mine. The headframes should be high enough to accommodate the sheaves and the skips comfortably. A canopy for the underground mines, headframes often provides a visual variety to the mine. It gives the distinctive look to the mine and thus is used as a symbolism for mines. Headframes are also known by different names like gallows frame, winding tower, hoist frame, pit frame, shaft-head frame, or headgear. "
Ez egy pdf: "THE DESIGN OF HEAD FRAMES FOR MINES"
Bocsi, nem néztem át, de biztos van benne hasznos infó.
A fentieken kívül (pl. magas, több szintes teher vagy személy lift-ketrecek) van még tippem:
A kábel mozgató motor a földön van a torony mellett. Ha a torony alacsony lenne, akkor oldalirányban túl nagy erőnek lenne kitéve egy nagyobb súly esetén. Magasra építve viszont kisebb lesz az oldalirányú terhelése, közelebb áll a függőleges terheléshez. (Még így is meg van erősítve a kábel irányában.)
A másik, hogy a kábel így nem zavarja az akna körül dolgozókat, hanem biztonságos távolban kerül csak a föld közelébe.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!