Szerintetek ha vki lelkiismeretes a tanulásban annak a nevelés az oka?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Senkibe nem lehet belénevelni a tanulást motiváció nélkül. A motiváció nem olyan, mint a kutyakísérleteknél. Megtanultad a verset, kapsz valami finomat.
A tanulás egy igény. Ezt pedig születése pillanatától tanulja meg a gyerek, mégpedig szülői minták alapján. Ezért mire iskolába jut, egyszerűen számára az a normális, az a természetes, és abban érzi jól magát. A nevelés nem egyéb, mint folyamatos helyzetbe hozás, folyamatos példamutatás.
(vannak szülők, akik nagyon szeretnek kirándulni. már a pólyás babát is magukkal viszik a túráikra. Később a gyerekkel együtt, aki rengeteg izgalmas ismeretlent talál az erdőben. A szülők soha nem mondják, hogy kirándulj, meg hogy az milyen jó, egyszerűen csak mennek, és a gyereket viszik. Ez a gyerek felnőtt életében el sem tudja képzelni az életet túrázás, erdő, hegyek nélkül. például a kirándulásra "nevelés" így történik. A tanulni szerető gyerek szülei egészen biztos, hogy sokat olvastak, sok izgalmas könyvet adtak a gyereküknek - itt az "izgalmas" az, amit az adott korú gyerek annak talál, amiben sok "érdekeset" lát. Külön tudomány úgy válogatni a könyveket, hogy minden korosztály élvezze a bölcsőtől kezdve. És persze sok mese pici korban).
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Azt csinálod szívesen, ami izgalmas, de elvégezhető feladatokat ad, és sikerélményt nyújt.
Ha a tanulás ilyen, akkor azt.
Ha nem ilyen, akkor változtasd meg! Keress jobb könyveket, jó tanárokat, csinálj olyasmit, ami érdekesebb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Életkortól is függ, nemcsak motivációtól és neveléstől.
Pl. egy általános iskolás gyerek nem fog azért tanulni, mert belátja, hogy ez neki jó, és hogy a tudás az érték. Ilyen dolgokat ő nem igazán fog fel, ezért őt pl. úgy lehet motiválni, ha vagy ajándékokat kap a szülőtől, vagy olyan jó a tanár, hogy játékként fogja fel a tanulást. A lényeg, hogy külső dolgok motiválják.
Később, minél idősebb lesz a gyerek, jobb esetben annál nagyobb az esélye, hogy rájön arra, hogy a célokhoz kell tanulni, vagy annyira megszeret egy tárgyat, hogy a tantárgy szeretete miatt tanul, mert érdekli, és leköti.
Viszont ahhoz, hogy egy gyereknek céljai legyenek, legyen jövőképe, elképzelése a felnőtt életéről, vagy ahhoz, hogy egyáltalán szeressen olvasni, és elismerje a tudás fontosságát - ehhez nevelés kell. Pl. alkoholista szülők gyereke erre kevesebb eséllyel jön rá, mert egy ilyen családban nem azt a mintát látja a gyerek, hogy a szülők olvasnak, és őt is ennek a fontosságára nevelik. Ehelyett elisszák a pénzt, amiből a gyereket ruháznák, taníttatnák, és a gyerek is csak ezeket a mintákat látja. Ellenben egy polgári családban, ahol a könyvespolcon ott vannak a könyvek, és a gyerek kicsi korától fogva azt látja, hogy a könyvnek értéke van, és hogy a műveltség pluszt ad az embernek, ott a gyerek is máshogy áll a tanuláshoz és a tudáshoz.
Szóval szerintem igenis nagy szerepe van a nevelésnek ebben, a családi mintáknak, annak, hogy milyen háttérből jön a gyerek. A belső értékrend, a célok, a motiválás szempontjából ez alap szerintem. A tanár már csak ehhez tud hozzátenni és csiszolni, de az alap hozzáállás szerintem a családi környezetből jön.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!