Miért zuhan le egy utasszállító gép ha leszakad a függőleges vezérsík?
Tegyük fel leszakad egy 777-es függőleges vezérsíkja, attól még a felhajtóerő, irányíthatóság megmarad.(emelkedés, süllyedés, jobbra, balra képes mozogni)
(hülye példa de a madaraknak sincs hasonló)
Ha képes függőleges vezérsík nélkül repülni, akkor az a300-as miért zuhant le? A tegnapi légikatasztrófákban volt.
"Ha képes függőleges vezérsík nélkül repülni, akkor az a300-as miért zuhant le? A tegnapi légikatasztrófákban volt."
"de ahhoz aztán kell iszonyatos pilóta érzék, reflex meg jó kupac mázli is."
Ez valószínűleg a pech esete volt. Azok a légörvények, amik le tudták szedni a vezérsíkot, nem éppen arra a nyugodt légviszonyokra utalnak, ahol nagy ügyességgel és mázlival letehető a gép.
Mint írják, valószínűleg hajtómű is szakadt le, gondolom a gép teljesen bedriftelt keresztbe a menetirányra és túlterhelődtek a szárnyak is.
Vitt már haza magyar mezőgazdasági pilóta is AN-2-est vezérsík nélkül, de nem brutális viharban.
"A pilóta "tépte" le, semmi köze nem volt a légörvényhez"
Lóxart, erős légörvények közt túlterhelte. Nyugoldt levegőben erre esélye nem lett volna. És különben is, kiderültek anyaghibák is.
Igen, túl volt terhelve, a pilóta túlreagálta a légörvényeket, a szétesett kompozit elemekről megállapították, hogy a tervezett terhelés fölött voltak igénybe véve.
Szóval a pilóta tehet mindenről, megnyugtató lezárás.
Érdekes módon azóta ezeket az elemeket a többi gépben erősebbekre cserélték.
Ez nem itt a videónál szerepel.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!