(Motor) Kerékpár hajtáslánc miért jobb oldalt van?
Van valami oka, hogy jobb oldalra tették? Ha bal oldalra szerelném fel szimmetrikusan, mi változna?
Gépészek és fizikusok :) Ne féltsetek a matek miatt, jöhetnek linkek, amik segítik ezt megérteni.
#10-es Nem minden autóról beszélek, hanem optimalizálásról. Amikor már azon megy a vita, hogy jó lenne még súlyt csökkenteni a vázon, hogy lentebb lehessen helyezni a tömegközéppontot a súlykorlát megtartásával, akkor bizony felmerül a kérdés, hogy miért ne lehetne a motorkerékpárakon bal oldalt a lánc.
Nem praktikussá és tömeg gyártottá tett elemekről van szó, hanem versenyzőkről.
Aerodinamikailag és mechanikailag jelentene-e különbséget a kettő? Lehetne-e hátrány a bal hajtásból, vagy sem?
A coriolis erőkre és áramlásokra gondoltam, hogy hátha lehet ezzel agyalni és nem arra, hogy mennyire eladható a termék. Ha kiderülne, hogy 0.1%al gyorsabb lehet egy kerékpár, vagy egy motor ha átrakják a másik oldalra a láncot, szerinted a versenyzők mekkora része kapna rá?
Nem ismerek olyan köz embert, aki csak azért lecserélné a kulacstartóját karbonszálasra és a hozzá tartozó alu csavarokat titánra, mert neki számít a súly, csak versenyzőktől hallok ilyeneket.
Remélem így világos. Nem a sorozatgyártás érdekel.
Perdületnél a tengely irányában ható erők nem tükrözhetőek csak, ha a kérek másik irányba pörög.
Ezért merült fel a gondolat. Egy gépész tanszéket kell majd felkeresnem :)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!