Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Tényleg van olyan ember,...

Tényleg van olyan ember, akinek nem megy a tanulás?

Figyelt kérdés
Hallottam ilyenkről,hogy leülnek egyesek tanulni(akár órákig is),de mégse megy semmi,stb.

2016. aug. 15. 13:27
 1/9 anonim ***** válasza:
100%
Van ilyen, de ez általában nem agyi képesség kérdése, hanem a tanulás módját nem tanulta meg. Pl. kevés heuréka érzése volt, nem volt sikerélménye, stb. De olyan is lehet, hogy nem áll össze az írott szöveg információvá, elkalandozik a gondolata, vagy a környezet könyvelte el úgy, hogy nem tud tanulni, és szép lassan elhitte, elfogadta.
2016. aug. 15. 14:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/9 A kérdező kommentje:
Köszi a választ!
2016. aug. 15. 14:28
 3/9 anonim válasza:
100%
Van. A tesóm. Okos, de diszlexia, figyelemzavar meg egy csomó hülyeség. Egyébként magától nem megy, de ha van valaki aki elmondja az anyagot többször, rajzol, kikérdezi stb..Akkor 4-es dogákat ír.:)
2016. aug. 15. 14:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/9 anonim válasza:
Nézd van ilyen.. pl én ha magamtól akarok tanulni nem megy vagy ha muszály akkor sem de ha valami nagyon izgat vagy nagyon fontos és szükség helyzet van megtanulom O.o... tegyük fel bioszt vagy női testet... bnő gondjai miatt... de magam részére nem tudok tanulni... :S
2016. aug. 15. 16:00
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/9 anonim ***** válasza:
100%

Igen van.


Ahogy az első mondta, ez legtöbbször valóban nem képesség hiánya, vagy agyi diszfunkció, hanem egyszerűen tényleg 'csak' a módszertannal van baj. Másfél kilós agya az emberek elsöprő többségének bőven fel van fegyvrezve elég kapacitással ahhoz, hogy akár egy szuperkomputert is megszégyenítsen, csak persze sokkal lassabban operál.


Pl. ha gyerekkorodba, biciklizés tanulásakor nagyon sokszor estél le a bicikliről, a tudatalattid úgy tud megvédeni az újabb kellemetlen élménytől, hogy szabotál és végül nem tanulsz meg biciklizni, rá sem ülsz/nézel soha többé, ha nem muszáj.

2016. aug. 15. 16:50
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/9 anonim válasza:
Jelen! 140-es IQ-m van, folyékonyan beszélek angolul és a 8 év gimnázium végére kétszer olyan jó matekos voltam mint a tanáraim akik egyetemet végeztek (meg ha már itt tartunk kétlem, hogy a fizikatanárok tizede értene annyira az asztrofizikához mint én). Persze, először azt hittem, hogy sima ügy lesz, az általános iskolába is csak melegedni jártam aztán puff, megbuktam az összes humán tárgyból, reál tárgyakban persze csak akkor volt kiválónál rosszabb jegyem ha a tanárom (insert insult here) volt én meg nem nyeltem le és vágtam jó képet hozzá. Második nekifutásra már sikerült de aztán tizedikben is csak néhány kettest sikerült összekaparnom, annak ellenére, hogy napi 4-5 órát tanultam otthon. Szerintem mire harmadszorra buktam már csak szánalomból engedtek át mert akkor se tudtam eleget. Ha valami nem érdekel akkor nincs az az isten, hogy én egy szót is megjegyzek belőle pedig nincs probléma se az erőfeszítéssel se az intelligenciával se a memóriával.
2016. aug. 15. 19:12
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/9 A kérdező kommentje:
Köszönöm a válaszokat,de én nem diszlexiára gondoltam,hanem arra,ha valaki ok nélkül nem tanul.
2016. aug. 15. 22:52
 8/9 anonim ***** válasza:
100%

Több oka is lehet annak, ha valakinek meglennének a képességei, de mégsem tanul (a diszlexiát és más tanulási zavarokat, magatartási zavarokat, hiperaktivitást stb. most figyelmen kívül hagyva).


Leggyakoribb, hogy nincs motiváció. A gyerek nem érti, miért kell tanulnia, csak kényszernek érzi, és nem látja át, hogy ebből később haszna lesz. Ha nagyon kemény elvárások vannak a gyerekkel szemben, vagy keményen büntetik a rossz eredményt - vagy éppen túlságosan jutalmazzák a jó eredményt - akkor ez alakulhat ki. De függ attól is, hogy milyen családi körülmények között él az illető (egy ügyvéd vagy mérnök vagy orvos gyereke általában belátja, hogy tanulnia kell, egy szalagmunkásé nem biztos, hogy a tanulásban látja a jövőjét - ez is nevelés kérdése, és hogy mit lát a gyerek).


Lehet ok, hogy nem érdekli a gyereket az, amit tanul. Pl. valakit nem köt le a matematika, nem látja a szépségét, az értelmét, valahogy úgy érzi, hogy ez neki nem kell, nyűg.


Az is lehet, hogy nincs pozitív visszacsatolás. Egy rossz tanár, aki csak követel és szid, annak a gyereknek is elveheti a kedvét az adott tárgytól, aki pedig lehet, hogy még szeretné is azt, ha a tanártól pozitív visszacsatolást kapna, ezáltal sikerélménye lenne.


Rossz osztály, szociális környezet is okozhatja. Pl. olyan osztályban, ahol kinézik a "könyvmoly", "stréber" gyerkeket, és az a nagy arc, aki beszól a tanárnak és azzal kérkedik, hogy hány egyest kapott - ott nem nagyon fognak tanulni a gyerekek. Más iskolában viszont az a "valaki", aki tanulmányi versenyeket nyer, és akinek a neve sokszor elhangzik az iskolai hirdetéseken az igazgató szájából.


De lehet még egy csomó ok is, egyéni lelki problémák, pl. szülő vagy közeli rokon halála stb. Vagy pl. sokszor van az, hogy a nagyobbik testvér kitűnő tanuló, mindenki el van ájulva tőle, a kisebbik testvér pedig mindig megkapja azt, hogy "bezzeg a bátyád/nővéred milyen jól tanul, te meg..." Az ilyen nemhogy meghozza a kedvét a kisebb testvérnek, hanem biztos, hogy elveszi... És lehet, hogy még okosabb is, mint a nagyobb testvére! Csak a szülők hülyén nevelik.


És még van rengeteg ok, fel sem lehet sorolni.

2016. aug. 16. 01:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 9/9 A kérdező kommentje:

Köszönöm a választ!

Érdekes nálunk ez pont fordítva van tesóm utál tanulni,anyukámék mégis állandóan dícsérik,én imádok,mégis állandóan szidnak.

2016. aug. 16. 14:43

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!