Turbószivattyúval is működhet a lángszóró?
Működne, de ezt a technológiát nem véletlenül a repülőgépeknél használják. A lángszórók pedig nem véletlenül mellőzik. :D
Akkus fúróval semennyit sem érne. Ahhoz hogy a turbinalapátok értékelhető nyomást produkáljanak, ahhoz több 10.000-es fordulatszámra van szükség. Persze, elő lehet állítani akkora fordulatszámot szimplán egy elektromos motorból, vagy lehet akár áttételezni is. De ha még meg is van ez a nyomás, akkor is úgymond "szúrólángot" fog csinálni viszonylag kis távra. A repülőgépeknél sem látsz hatalmas lángcsóvát, pedig ott aztán van üzemanyag, fordulatszám és oxigén rendesen. Illetve egy sima, már nyomás alatt lévő rendszer nagyságrendekkel olcsóbb és egyszerűbben kivitelezhető akár házilag is, mint ilyenekkel bíbelődni.
Inkább néhány centiméterben mérhető, mint sem méterekben. A locsoló szivattyúja teljesen más elven működik mint egy turbina. (persze, a búvárszivattyúban is van turbinalapát, de a lapát környezetének felépítése teljesen más)
Lenne néhány kérdésem és ezt nem lehurrogásból vagy bántásból tenném fel.
Mivel akarod elkerülni azt, hogy a gyúlékony anyag visszaégjen a tárolóedény felé?
Mivel tudod elkerülni azt, hogy a lángszóró kifúvó része a nagy hőhatás részére nem fog károsodni?
Mivel akarod letömíteni a rendszert?
Milyen csöveket akarsz használni?
Milyen arányban akarod keverni a gyúlékony anyagot az oxidálószerrel (már ha van)
Milyen megoldással akarod szabályozni a gyúlékony anyag és ha van, akkor az oxidálószer adagolását?
Illetve még millió és egy ilyen kérdés van, amire ha nem találsz megfelelő megoldást és előzetes számításokkal/tesztekkel nem tudod alátámasztani azt, hogy működni fog, akkor bele se vágj.
A hadseregeknél is a lángszóróknak külön szerelőjük volt, akik feltöltötték, karbantartották és javították. Még a "hagyományos" fegyvermestereket sem engedték a közelükbe, mert ha elszúr valamit akkor ott igen komoly problémák lehetnek.
Ha a suniban csak úgy találomra az ott talált cuccokból összedobsz valami lángszóróként funkcionáló eszközt, akkor a világon senki (értsd: szó szerint senki) nem fogja neked megmondani, hogy balesetveszélyes e vagy sem. Igen, van rá esély hogy tökéletesen fog működni. De ugyanúgy arra is van esélyed, hogy megpörkölöd a szemöldöködet, vagy kórházba kerülsz égési sérülésekkel, vagy nemes egyszerűséggel belehalsz. Ez így ebben a formában amit szeretnél, színtiszta hazárdjáték, amiben a saját (és esetleg a közeledben lévők) testi épségeddel játszol.
8-as válaszára írnám:
"Mivel akarod elkerülni azt, hogy a gyúlékony anyag visszaégjen a tárolóedény felé?"
Ha lezárt tartályban van az üzemanyag, és nem jut oxigénhez ez nem történhet meg, még a szivattyú kikapcsolásakor sem. Ha mégis valaki emiatt aggódik akkor a következő javaslataim vannak. Egy CO2 szódásszifonpatronnal, nyomás alatt lehet tartani az égést gátló CO2 gázzal a tartályt. Illetve be lehet építeni egy csapot vagy szelepet (akár elektronikusat is) a csőrendszerbe. Amennyiben megszűnik a nyomás vagy ki akarod kapcsolni akkor még a szivattyú leállítása előtt le kell zárni, így a "visszaégés" kizárva.
"Mivel tudod elkerülni azt, hogy a lángszóró kifúvó része a nagy hőhatás részére nem fog károsodni?"
Egyrészt ezt fémből kell kivitelezni, nem gyúlékony anyagból. Másrészt a nagy nyomással kitörő üzemanyagnak szinte nincs is ideje égni a csőtorkolatnál, amíg folyamatosan jön belőle. Probléma akkor van amikor leáll -(itod) a szerkezetet, na akkor éghet a torkolat. Továbbá ezt a sugár mellé helyezett gyújtó forrásnál/őrlángnál is meg kell oldani hogy ne égjen szét!
Erre jó ha fémből van. És biztonsági tartalékként egy picike CO2 oltópalack sem árt kézügyében.
"Mivel akarod letömíteni a rendszert? Milyen csöveket akarsz használni?
"
Amivel egy gépjármű befecskendező rendszere meg van csinálva, szerintem erre alkalmas csővezetékek, szelepek tömítések vannak benne. Kellően biztonságos. Bontókból beszerezhető, pl totálkárosra tört járművekből. :)
"Milyen arányban akarod keverni a gyúlékony anyagot az oxidálószerrel (már ha van) Milyen megoldással akarod szabályozni a gyúlékony anyag és ha van, akkor az oxidálószer adagolását?"
WTF? Ez egy lángszórónál sohasem cél. Egy perzselőnél vagy lángvágónál igen, de lángszórónál SOHA nem keverik égésgyorsítóval, mivel nem az a cél hogy a csőtorkolatnál hozz létre nagy lángot, hanem amit be spriccelsz az égjen de rendesen, olthatatlanul. :O
Ha mindenki azon gondolkodott/aggódott volna hogy valaminek a megvalósítása hazárdjáték, az emberiség sehova sem jut el.
Nobel többször is fölrobbantotta magát. Edison, Tesla súlyos áramütéseket szenvedett el. Cüriék belehaltak a sugárdózisba, na jó a házaspár férfi tagját még ezelőtt halálra gázolta egy szekér.
Mindennek van kockázata, bízzuk ennek eldöntését a kérdezőre hogy vállalja -e. Ne riasszuk el.
Egyébként ha csak önvédelmi célra kell, vagy tarlóégetéshez, akkor inkább javaslom hogy gázöngyújtó utántöltő palackra vagy túrista gázpalackra építsen a kérdező egy kieresztő-elsütő-gyujtó feltét szerkezetet.
Ez sokkal biztonságosabban üzemeltethető, eleve benne van a szelep és a nyomás, tehát nem ég vissza. Nem folyékony üzemanyag, így olthatatlanul nem fog semmi égni, nem kell szivattyú, csőrendszer, szelepek, csak egy hosszú fémcső.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!