Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Mi a véleményetek, elv a...

Mi a véleményetek, elv a következő, vizet felforraljuk, több száz fok ra, és ennek a forró víz energiatároló képességét kihasználva működtetnénk a járműveket?

Figyelt kérdés
Nem tudom mekkora lenne a hatásfoka ? de ha egy nagyon masszív tartályban !! :-) felhevítenénk mondjuk 300 fokra a vizet, ugye az nagyobb nyomáson magasabb is lesz a forráspontja! Ezt hálózati árammal meg bírnánk oldani, ami viszonylag egyszerű, meg olcsóbb a kőolaj termékektől! és ezt a vizet, gőzt vezetnénk rá egy gőzmotorra, legyen az dugatyus, v gőzturbina. :-)
2014. nov. 19. 23:19
1 2
 11/17 Józanparaszt válasza:
A víznek nagyon rossz a hőtartó képessége. Ez így szerintem nem működik... vízzel biztos nem. Ami működik, annak a feltalálásáról lecsúsztál 200 évvel.
2014. nov. 23. 20:08
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/17 A kérdező kommentje:

A gőzautó nem új dolog, sőt, bő 150 éve minden így kezdődött. De később is sok márka ragaszkodott a vizes hajtáshoz, még az 1930-as években is készültek ilyen autók.

Az alternatív hajtásláncok kutatói néhány éve újra megtalálták a gőztechnikát. A mai megmunkálási minőséggel a korábbi 10-15%-os hatásfok már az 50%-ot közelíti! Az amerikai Cyclone próbamotorjainak kazánja akár fűrészporral, alkohollal és pakurával is etethető, a 2,0 literes hengerűrtartalomhoz több mint 1000 Nm forgatónyomaték tartozik. A túlhevített, 700 fokos gőz nyomása több mint 200 bar, a mozgó részeket víz keni, a bejövő gőzt a kipufogó előfűti. Különösen jó, hogy a gőzgép nyomatékcsúcsa közvetlenül az elindulás pillanatában ébred, így a sebességváltó el is hagyható. Ha az autó áll gőzmotorja sem forog. Az indulás előtti felfűtés még időigényes, de állítólag 0 fokban sem hosszabb fél percnél.

2014. nov. 25. 19:26
 13/17 A kérdező kommentje:
2014. nov. 25. 19:26
 14/17 A kérdező kommentje:
C:\Users\PC\Desktop\BIG_0000331095.jpg
2014. nov. 25. 19:27
 15/17 A kérdező kommentje:
2014. nov. 25. 19:41
 16/17 A kérdező kommentje:

A gázturbinákat korábban legfeljebb hajók és vasúti járművek hajtására használták, az utóbbi években közúti járművekbe is beépítik. A gázturbina alapelve: az elégetett tüzelőanyaggal felmelegített, s így kitágulni kényszerülő gáz (levegő+ égéstermék) az égéstérből kipréselődve turbinalapátnak ütközik, s az átveszi az áramló gáz kinetikai energiáját.


A gáz „előállítására" két mód van. Eleinte inkább az ún. szabaddugattyús megoldással próbálkoztak, azonban egyszerűsége és jó fajlagos tömege ellenére sem tudott elterjedni (nehezen indítható, túl gyors az alapjárata, részterheléskor rossz a hatásfoka stb.).


A mai modern gázturbinához centrifugális légkompresszort és külön égésteret használnak. A kompresszor beindítására villamos motor szolgál, de később egy segédturbina hajtja, ami természetesen az előállított gáz kinetikai energiájának egy részét felhaszŹnálja, s csak a maradék jut a munkaturbinára.


A gázturbina fordulatszáma kb. tízszer akkora, mint egy korszerű dugattyús motoré, ezért a hajtóműben lényegesen nagyobb áttételre van szükség. Gyakorlatilag a hajtómű egy részét már magába a gázturbinába beépítik (egy állandó áttételű bolygóműves reduktor ), hogy a továbbiakban a hagyományos hajtóműelemeket lehessen használni. Természetesen a gázturbina kedvezőbb karakterisztikája miatt lényegesen kevesebb fokozatú sebességváltóra van szükség, legtöbbször elegendő két fokozat.


A gázturbinák termikus hatásfoka ma még nem kielégítő. Javítására két lehetőség van: hőcserélő beépítése vagy nagyobb nyomásviszony alkalmazása.

2014. nov. 25. 19:42
 17/17 A kérdező kommentje:
2014. nov. 25. 20:33
1 2

További kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!