Kapunyitó tervezése?
Van 1 kis távirányítós csengőm és azt szeretném át alakítani úgy hogy 1 villanymotort kapcsoljon ki és be.
Amit nem tudok:
- hogyan csináljam meg azt hogy a kapcsoló 1 lenyomásával be kapcsoljon a motor még egyel pedig ki majd megint meg nyomva megint el induljon.
- azt hogy a motor milyen gyorsan forogjon azt ellenállássokkal tudom szabályozni ugye?
- 1 oldalon nyíló kapuról van szó ami (még nem tudom menyire is pontosan) nem rövid. Hogyan lehetne meg oldani hogy könnyeben nyissa ki?
Nem mechatronikus mérnök vagyok, de van néhány tippem:
2. Nem kellenek ellenállások (minek rontanád le szándékosan a hatásfokot), inkább tervezd meg úgy, hogy a motor épp akkora hasznos teljesítményt adjon le, amennyi a kapu megmozdításához és egyenes vonalú egyenletes mozgásához szükséges. Ehhez válassz ki egy megfelelő akkumulátort.
A motoron belülre pedig építs be egy pöcköt és egy kapcsolót, ami automatikusan leállítja a motort, mielőtt akadályba ütközne, vagy kiszakadna a helyéből.
3. A könnyű nyitáshoz rásegítésként használhatnál egy közepes nyomású hidraulikus munkahengert, de borzasztó precíz a megtervezése. Mindent szabvány határoz meg a tömítéseken és névleges méreteken át a megfogásokig. Ezekben segítségedre lehetnek a következő gyártók honlapjai: Bosch, Simrit, Hallite, Rexroth.
Remélem, tudtam segíteni.
Én ezt áramfelvételfigyeléssel szoktam csinálni, illetve fordulatszámlálással. Valamint görgőkkel vezetem meg, illetve csigás pályán a kaput így könnyebben megy. Használhatsz hozzá fogaslécet is.
A vezérlést meg mondjuk megoldhatod mikroprocival. Én azzal szoktam.
A csengős marhaságot felejtsd el, sok olcsó kínai vacak zavarja. Vegyél egy sommer vevőt azt csá.
Jesszus első...
Hidraulikával tonnán felüli rámpákat mozgatok, nem 100-150 kilós kapukat. Arra bőven elég egy villanymotor meg a megfelelő fogasléc görgősín pár.
"A motoron belülre pedig építs be egy pöcköt és egy kapcsolót, ami automatikusan leállítja a motort, mielőtt akadályba ütközne, vagy kiszakadna a helyéből. "
Erre már én is gondoltam
Oldalra mozgatáshoz nincs eléghely. Kifordulni kell.
Ezért kérdeztem a rásegítést.
Egyszárnyú nyíló motornak is ilyet szoktam, csak nem fogasléccel... A motor orrát felcsavarozod,vagy felhegeszted, csináltatsz vagy szerzel egy kis menetemelkedésű menetes orsót, hozzávaló áttétes motort, a végébe egy sokfogú fogaskerékkel, azzal számoltatod a fordulatokat. A többi ugyan az.
Ha jó a sarka aboapunak, nem lóg az orra(nem a motor cipeli,hanem a sarok) akkor simán viszi egy 24voltos motor. Rengeteget felszereltem már.
Végálláskapcsolót alkalmazhatsz nyomatékfigyelés helyett. Ez egyszerűbb, de kopik a kapcsoló. És,egy jó ipari végálláskapcsolópár kb 15-20e ft.
NC-stsz alkalmazz mindenképp.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!