Körülbelül mennyi idő kell egy 56 Ah-s, kálciumos autó akkumulátor feltöltéséhez 4 A-es maximális töltőáram esetén?
Ezt találtam még 12-14 órát ír, a töltő áramod megfelelő
lehet cellazárlatos
ahogy olvastam ezekből is kitud fogyni a víz
Gondozásmentes akkumulátorok töltése
A gondozásmentes akkumulátor esetében, ha azt valamilyen okból tölteni kell (pl. égve felejtett lámpák, vagy egyéb fogyasztók rendellenes üzemeltetése álló járműben stb.), akkor a járműből kiszerelt akkumulátor töltőáramát úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség értékének 0,08...0,1-szerese legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén az alkalmazható töltőáram: 0,08*54...0,1*54 = 4,3 ... 5,4 A. A töltést addig kell folytatni, míg az elektrolit sűrűsége minden cellában eléri az 1,27 ... 1,30 kg/dm3 értéket, megfelelő elektrolitszint mellett, 20 °C-on mérve. Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a fentiekben leírt töltési mód csak azoknál a kiviteleknél alkalmazható, melyeknél a víz utánpótlásának lehetösége biztosított (ha pl. a gyártmánycímkével leragasztott cellák záródugói eltávolíthatók). E töltési módnál ugyanis a feszültség meghaladja a 14,4 V-ot, s a töltés végén erős gázfejlődés lép fel, mely az elektrolitbam lévő víz mennyiségét csökkenti. Ezzel a töltési eljárással az akkumulátor teljes töltöttségét érhetjük el.
Az abszolút gondozásmentes akkumulátoroknál a töltést olyan automata töltőberendezéssel célszerű elvégezni, mely a töltést a 14,4 V-os akkumulátor kapocsfeszültségnél megszünteti, (ill. ezt követően csökkenő áramra való átváltással az a 14,4 V-os vízbontási feszültség alatt marad.) Hagyományos töltőberendezés alkalmazásánál (mely az állandó feszütségü töltést nem teszi lehetővé) a töltőáramot úgy kell megválasztani, hogy az a névleges tárolóképesség-értékének 0,05-szöröse legyen. PI. 54 Ah-ás típus esetén: 0,05*54 = 2,7 A. A töltést 12 ... 14 órán át kell folytatni. Ezt a töltési módot csak teljesen kisütött akkumulátoroknál szabad alkalmazni. Megjegyezzük, hogy a leírt két utóbbi töltési módszemél (ahol nem lépjük túl a 14,4 V-os vízbontási feszültséget), a teljesen zárt, abszolút gondozásmentes, teljesen kimerült akkumulátorok 65 ... 80%-os töltöttségi állapotba kerülnek.
Köszönöm a válaszokat.
Már le is vettem a töltőről a válaszok után.
Mikor rátettem a töltő mérője szerint 1/4 volt a szint, viszont ez nem volt képes megforgatni indítózáskor a motort egyszer sem.
Na igen... gondozásmentes. Épp ez a problémám. A normál savas akksit fel tudnám újítani (szakszerűen, nem ész nélkül ólommérgezést szenvedve), de ezt a kálciumosat nem lehet megbontani. Illetve meg tudom, de ha megbontom, már összerakni nem tudom úgy, hogy üzembiztos legyen. A 14,4 V-al tisztában vagyok, de ez az akksi lemerülés és (elvileg) feltöltött állapotban is 12 V-ot produkál ( multiméterrel mérve). Igazából kálciumossal semmi tapasztalatom nincs, eddig normál savas akkut használtam.
A többiek jól írták. És a szimpla matek sem hazudik:
56/4 = 14 óránál sokkal tovább tölteni nincs értelme, és káros is lehet.
Ennyi idő alatt úgyis feltölti addig ameddig tudja.
Szóval, ha 67%-ig töltötte 36 óra alatt, már 14 óránál is 65-66%-nál járt.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!