Képesek lennénk több ezer fő szállítására alkalmas repülőgép gyártására? Mennyi a lélektani határ?
Az Airbus A380-ba max 853 utas fér el.
Amúgy a technológia megvan, csak nem érné meg legyártani.
Nem lenne gazdaságosabb, mint most.
Olyan mértékű plusz költséget jelentene géptervezésben, a konstrukció nagyobb méretek miatt elbonyolódásában, gyártásban, extra reptér-kiépítésekben, hogy nincs rá piaci igény.
Minden hajtóműtechnikának, a repülésben főleg, megvan a maga méret-, teljesítmény- és tömegkategóriája, ahol gazdaságos vagy egyáltalán megépíthető.
Amiről te beszélsz, az a gázturbinához már túl nagy, vagy túl nagy turbinák kellenek, vagy túl sok. A rakétahajtás meg nem váltana ki túl nagy boldogságot sem a reptér környékén lakókból, sem a Greenpiece-ből, nem is beszélve a biztonságtechnikai nehézségekről.
Más ilyen teljesítmény/tömeg arányú hajtásunk meg még nincs.
Megoldható, ahogy írták az A380-ba közel 900-an beférhetnek az egy osztályos változatban. (Bár többnyire azon is inkább 5-600-an vannak, a 3 osztályoson.)
Minden bizonnyal kivitelezhető lenne a jelenlegi technikával 1-2000 ember is, de kérdéses, hogy miért érné meg.
Egyszerűen nincs rá égető szükség, mivel a világ legforgalmasabb légi útvonalain is inkább küldenek két A380-ast vagy 747-est, mint egy több ezer személyes gépet.
Jobban megéri nekik a több járat, több időpont, kényelmesebb utazás, mint nagy költségekkel járó fejlesztés, repülőtér-építés.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!