Kémikusok, a repülőgép üzemanyagként mért nem benzint használnak? Lent a kérdés oka
Ugye benzin C5-C10 ig tartalaz CH-kat. Illékony nagyon, s jól ég.
Petróleum(Finomítva kerozin): C11-C13 És ugye nehezebben ég, s az égése sem annyira tökéletes, mert sok O2 kell neki.
" És ugye nehezebben ég, s az égése sem annyira tökéletes, mert sok O2 kell neki."
Az, hogy az égés mennyire tökéletes, egy dolog befolyásolja: a rendelkezésre álló oxigén mennyisége. De szerinted egy utasszállítónál nem jut be elég oxigén az égéstérbe, miközben közel 1000 km/h sebességgel halad a levegőben? Ilyenkor a légbeömlők úgy viselkednek, mint az autókban a turbó: a rajtuk keresztül az égéstérbe jutó levegő túlnyomással rendelkezik a külső levegő nyomásához képest.
A másik, hogy pont ezért nem használják az autóknál, mert ott nem nagyon van meg a kellő mennyiségű levegő. Lehetne olyan motort csinálni, amelyik petróleummal vagy kerozinnal megy - a gond az, hogy "túl sokáig" tart az égés folyamata, nagyon lassú a reakció, így nehezen tud elég nyomatékot kifejteni a tágulási ütemben.
Mivel az autóiparban nem nagyon használják, viszont a benzin-gázolaj lepárlásnál viszonylag sok keletkezik belőle, a repülőgépek számára pedig jól használható üzemanyag, ezért használják repülők üzemanyagaként.
3# Ugye 1 000m alatt van a légtömeg 80%-a az O2 nehezebb a n2 nél szal fent több is lesz a n2, mint o2... meg stb
MEg a dízelnek nagyobb a C számí szoval amit írtál hülyeség... akkor dízel kocsik sem lennének
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!