Lendkerekes bicikli áttételek hogy is van ez?
Ha a lendkerék könnyű de nagy a fordulata akkor több erőt lehet ki hozni vagy ha lassabb de nehezebb? A lendkerék formáját ha változtatom nem lehet nagyobb fordulatot kihozni belőle félkör formára gondoltam vagy ugy nagyon rázkodna kép az alján.
Még az lenne a kérdésem hogy mért van az hogy van egy motor és egy hajtót kerék fogaskerekes áttétel és a motoron kisebb a fogak száma mint a kerék tengelyén. De ha
fordítva lenne nem pörögne gyorsabban a kerék nem lehet ne úgy gyorsabban menni?
Most akkor hogy is van?
lend k
át t
ere gondoltam
itt mért forditva van
lendkerekes biciklik
http://www.youtube.com/watch?v=5FJcEvijjks
Az energia amit a lendkerék tárol egyenesen arányos a tömeggel és négyzetesen az átmérővel és a fordulatszámmal.
De mivel a tömeget nem célszerű nagyon növelni mert nehéz lesz a bicikli, a lendkerék átmérőjét meg azért nem mert kilóg a bicikliből ezért ezek célszerű maximalizálása után a fordulatszámot célszerű növelni.
Félkör alak nem jó ( a legrosszabb)gondolj a centrifugára.
Szabályos kerek alak ami egy kicsit rugalmasan van tengelyezve hogy a fellépő centrifugális erő mindig az ideális tömegközéppontba tartsa a tömeget.
A Forma-1-ben régóta használják és lassan beszivárog az utcai autókba is:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!