Tanulási gondjaim lennének, segítene valaki?
Én is szoktam néha betűket felcserélni avgy kihagyni,de csak ha sietek(nálunk van néhány óra,ahol önálló jegyzetelés van,és próbálok mindent leírni.Az írásom gusztustalanul ocsmány emiatt,de ha akarok tudok szépen írni,a nyelvvizsgámat meg az előrehozott érettségimet is nagyon szépen írtam.(Jó tanuló vagyok,mindig olyan 4,2-4,8 között voltam,és erős-középerős iskolákba jártam/járok.)Nekem is a reáltárgyak nem mennek,de én nem az írásommal hozom összefüggésbe.Igazából sokszor értem,csak nem vagyok biztos benne(nekem a trehányság is közre játszik,én nem gyakorlom),csak a dogákban nem tudok teljesíteni.A ritmus érzéknek meg semmi köze az egészhez,nagyon sok ember botfülű,sőt,szerintem több a botfülű mint a tiszta hangú,ha erre gondolsz(más ritmus érzéket nem ismerek...).A fantázia meg szintén más dolog.A gyakorláshoz meg annyit,hogy nem mindegy,hogy hogyam,miket,milyen körülmények között,milyen odafigyeléssel gyakorolsz.Pl.zenét hallgatva közben,vagy csak megoldod,de nem tanulod/jegyzed meg.Célszerű az óra előtti szünetekben újragyakorolni.De valószínűleg nem vagy egy reálos ember,ennyi.Az írásod inkább az,ami nem túl jó,ha mindig minden körülmények között felcserélsz,kihagysz,ott lehet valami.Szerintem akár egyedül menj el és vizsgáltasd ezt ki,nálunk anno az iskolaorvos is csinált ilyet.Lehetsz akár rejtett balkezes avyg akármi,de persze ilyesmi enhogy azt hidd,hogy kibúvó lenne bármi alól.
16/L
A ritmusérzéknek meg semmi köze a tiszta hanghoz, a botfülűség meg megint más. Egyik sem feltétlenül velejárója a másiknak. Pl. lehet jó ritmusérzéke valakinek (pl. ügyesen utánoz ritmusgyakorlatokat, könnyen megjegyzi őket, ritmusra jár, kopogtat, esetleg jól táncol), akinek nem tiszta a hangja, vagy a hangmagasságokat nem tudja megkülönböztetni.
A gyakorlással meg az a helyzet, hogy nem egy típusfeladatból, amit értesz, kell csinálni 3ooo-et, hanem több féle feladatból, amiken gondolkodni is kell, nem csak sémákat, algoritmusokat alkalmazni. Valószínűleg azért nem sikerülnek a felmérők, mert nem érted meg a dolgokat, hanem csak robotszerűen oldod otthon.
Az iránytévesztés pont az egyik diszes tünet a sok közül. De ez még nem jelenti okvetlenül azt, hogy diszes vagy, sokaknak okoznak problémát az irányok.
Háromféle disz van, ezek egymástól függetlenek:
diszlexia = olvasási nehézség
diszgráfia = írási nehézség
diszkalkulia = számolási nehézség
A disz úgynevezett részképességzavar; ép értelmi képességű embereknél diagnosztizálják. A Wikin is olvashatsz róluk bővebben:
A leírásod alapján nem tudok véleményt mondani, kevés az infó.
Viszont a számolási problémákat érdemes lenne alaposan megvizsgálni. Nézd át alaposan ezt a két oldalt:
Ha a tünetek közül több is jellemző rád (vagy jellemző volt kisebb korodban, pl. az ujjon számolás még 2. vagy 3. osztályban is), akkor szólj a szüleidnek és/vagy az osztályfőnöködnek, hogy kérjenek szakvizsgálatot a területileg illetékes pedagógiai szakszolgálatnál. (Ha a szüleid még mindig ilyen negatívan állnának a dologhoz, mutasd meg nekik a tünetek listáját; próbáld megértetni velük, hogy ez fontos, az egész jövődet befolyásoló dolog. Az ő kötelességük és felelősségük lett volna elsősorban felfigyelni a tünetekre, hogy ne kínlódj feleslegesen évekig, meg persze a tanáraidé. Egyébként a vizsgálathoz mindenképp kell a matektanárod véleménye; és az iskola is kezdeményezheti, ekkor a szüleidtől csak hozzájárulás kell (= aláírás).
Ha a szakértői bizottság megállapítja a diszkalkuliát, akkor könnyítéseket fogsz kapni matekból, pl. használhatsz számológépet, vagy több időt kapsz a dolgozatok megírására stb.; ill. kötelező fejlesztésre kell majd járnod, mivel a diszek valamennyire javíthatók.
Plusz az érettségi vizsgáid közül is kihagyhatod a matekot, ill. választhatsz helyette valami mást, a felsőfokú tanulmányokhoz ugyanúgy beszámítják.
Ha valóban sokat gyakorolod az említett tárgyak feladatait, otthon megy, a dolgozatnál nem, annak rendkívül egyszerű oka van, amit általában nem értenek. Magolsz. Az gyakorlatilag nem tanulás, hanem memorizálás. A fő problémája, hogy a természetben szinte minden jelenség kicsit más. Te pedig csak a bemagoltat ismered, így nincs hasonlítható példa. Mivel nem érted (ami nem azonos azzal, hogy fel tudod idézni), ezért nem veszed észre a hasonlóságokat.
Ennek az a kezelési módja, hogy - lehetőleg értő ember, mondjuk tanár ellenőrzése mellett - a feladatot elismétled a saját szavaiddal. Aztán elmagyarázod, mit jelent. Miért azt jelenti. A megoldás miért az, és miért nem lehet más. E tárgyak feladatainál érdemes előre megoldási becslést adni, számolás nélkül. Ha nem érted, ez nem fog menni. Ha érted, többnyire elég jó pontossággal sikerül.
Ennél pontosabban nehéz ilyen fórumon ezt elmagyarázni, érdemes jó tanárral korrepetálni (de csak aki akarja is, hogy megértsd). A megértés és az emlékezés között különbséget tenni néha elég nehéz. De én itt a megértés hiányára tippelnék (emellett lehetnek más problémák is, de azok már komoly vizsgálatot igényelnek).
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!