Hogyan jöhetnek létre virtuális részecskék?
class Particle{}
public static void main(){
Particle newparticle1= new Particle();
Particle newparticle2= new Particle();
}
Ugyanúgy lehet erre is válaszolni.
A tér spontán energiaingadozásai miatt születnek - úgy, hogy a normál és a hozzá tartozó virtuális részecske egy adott ponton egyszerre keletkezik és ellentétes irányban repülnek szét.
"A tér spontán energiaingadozásai miatt születnek "
De ez az ingadozás milyen hatások miatt következhet be?
A Heisenberg-féle határozatlanság miatt.
Ugyanis, ha nem így lenne, akkor egyszerre pontosan meg lehetne mondani az adott ponton az energiát (nulla) és az időt is (pont most).
De ez nem így van, ezért jelenhet meg spontán energia egy rövid ideig. Átlagban viszont ki kell adnia a nullát, ezért lesz az egyik keletkező részecske energiája negatív.
Gyakorlati módon hogyan jöhet létre.
Tehát hogyan lehet létrehozni, milyen természetes hatások vannak ami miatt létrejöhet stb
Gyakorlati módon folyamatosan, a tér minden pontján létrejönnek ilyen részecskepárok - majd gyorsan ismét egyesülnek. Minél nagyobb az energiájuk, annál gyorsabban. Ezt hívják kvantumfluktuációnak.
Megmérni azonban csak ott lehet őket, ahol a negatív energiájú részecske valahogyan energiát kap, így valós részecske lesz belőle, emiatt elszakad a párjától, nem egyesül vele.
Ilyen helyzet pl. a fekete lyuk széle, vagy pedig egy részecskegyorsítóban rohanó részecske (ez valóságos felhőt kelt ilyen virtuális részecskékből).
Nem kell létrehozni.
Minden pillanatban és mindig keletkeznek, majd eltűnnek (ismét egyesülnek).
Tulajdonképpen mit akarsz velük?
Kimutatni gyors, nagy energiájú részecskékkel lehet ezeket.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!