Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Mikor leszáll az utasszállító...

Mikor leszáll az utasszállító mivel fékez?

Figyelt kérdés
Úgy tudom amikor a földön van a tolóerőt erőfelé irányítják vagy nem?
2009. okt. 28. 22:08
 1/5 A kérdező kommentje:
*mármint előrefelé
2009. okt. 28. 22:10
 2/5 Nemo kapitány (V.A.) ***** válasza:
85%
Fékezi a kerekét, növeli a légellenállását (pl. fékszárny), és amit te kérdezel az a sugárfék, de az szerintem nincs a legtöbb gépen. Az kívül visszatereli előrefelé a "sugarat" vagyis a forró kiáramló levegőt.
2009. okt. 28. 22:20
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%
Sugárfék, vagy tolóerő-fordító, angolul thrust reverser, ahogy tetszik.
2009. okt. 28. 22:26
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:
Vannak kerékfékjei, ezek általában tárcsafékek, jobb helyeken blokkolásgátlóval (egyébként a földön a kormányzást is ezek látják el). Ki vannak engedve a fékszárnyak, ezek azon kívül, hogy alacsony sebességnél is kellő felhajtóerőt termelnek (és ezzel lecsökkentik az átesési sebességet), megnövelik a légellenállást és lassítják a gépet. Lehetnek ún. féklapok is, ezeknek kizárólagos feladatuk, hogy növeljék a légellenállást és csökkentsék a sebességet - bár ezek utasszállítón ritkák. Ezen kívül valóban létezik a tolóerő megfordítása: dugattyús motornál és légcsavaros gázturbinánál a légcsavarlapátok szögét állítják be úgy, hogy a rajtuk ébredő tolóerő hátrafelé hasson, sugárhajtóműnél pedig a kiáramló gázsugarat előre és felfelé irányítják, hogy fékezze és a földön tartsa a gépet. Szintén nem gyakori megoldás, általában az STOL-utasszállítók használják, mert drága. Azok közt viszont ritka a sugárhajtóműves, mert a légcsavaros gázturbina olcsóbb és kis távolságon (ezek általában kis távolságú ráhordó gépek) előnyösebb a sugárhajtóműnél, illetve a légcsavarszél segít alacsonyabb sebességen is nagy felhajtóerőt kelteni, ezzel pedig rövidíti a fel- és leszállási úthosszat.
2009. okt. 29. 10:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:

"Lehetnek ún. féklapok is, ezeknek kizárólagos feladatuk, hogy növeljék a légellenállást és csökkentsék a sebességet - bár ezek utasszállítón ritkák"


MINDEN nagy utasszállítón van...


"sugárhajtóműnél pedig a kiáramló gázsugarat előre és felfelé irányítják, hogy fékezze és a földön tartsa a gépet. Szintén nem gyakori megoldás, általában az STOL-utasszállítók használják, mert drága."


MINDEN nagy utasszállítón van...

2009. okt. 29. 12:39
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!