A 2. világháborúban melyik ország csinálta a legjobb repülőket?
ez fogas kérdés, nem lehet szerintem megállapítani, csak úgy, kategóriákra bontva lenne egyszerűbb:
Stratégiai bombázók: USA/UK B-17/24/29/ Lancaster
Zuhanóbombázó/Vadászbombázó: Németország Ju87 B-2 Stuka
Ellátógépek: hát itt nagyon változó, polgári gépeket is bevetettek
Vadászgépek: ez is nehíz kérdés a ruszkiknál ott az IL-2, amcsiknál a Mustang, briteknél a Spitfire, németeknél a Bf109, meg ha több lett volna talán az Me262, a kissárgáknál meg a Zero, én itt leginkább a Mustanggal és a Spitfire-vel szimpatizálok
A legjobb prototípusok, koncepciók és tervek Németországban születtek.
Hitler hibás döntései és a Luftwaffe betegesen konzervatív vezetése miatt azonban a legnagyobb részük sosem került gyártásba. Hitler az összes stratégiai anyagot és gyártóerőt a V"-re fókuszálta, a zömében első világháborús pilóta Luftwaffe főnökség meg irtózott a forradalmian új technológiáktól (gázturbina, alsószárnyas, csupaszárny, rakétahajtású tervek).
A háború végén az USA, Szovjetúnió, Anglia és Franciaország is rengeteg tervet, prototípust, sőt tudóst hordott haza, ezen országok hadirepülése rengeteget profitált belőle.
A MIG 15 egy az egyben Kurt Tank által tervezett protóra alapul, az USAF Bell X1 kísérleti állítható szárnyú gépe Heinkel prototípus.
A harctereken mennyiségi és minőségi szempontból is mindenképpen az USA és Szovjetúnió légifölénye szerepelt, de jobb irányítással a Luftwaffe sokkal jobb gépeket ereszthetett volna harcba.
Szintén hülye döntés miatt a nagy bombázógépek fejlesztése csak '43 körül kezdődött meg pánikszerűen, akkor meg már késő volt.
A pontvédelmi vadászok fejlesztése csak az angol éjszakai bombázások alatt indult be, azok meg megszórták szinte az összes haditelepet. Ezt spec. személyesen Göring k...ta el, amikor kijelentette, hogy Németországra sosem fognak bombák hullani.
A blitzkrieg halvaszületett ötlete nem feltételezett olyan hosszú háborút, hogy közben a haditechnikát fejleszteni kellene.
A német légierő simán elkésett.
Feljebb láttam a Me262-t megemlítve.
Itt két szarvashibát is vétettek. Sőt hármat.
1. A Messerschmidt repülési tulajdonságai alapján sokkal inkább lett volna alkalmas könnyűbombázónak. A gázturbinás gép baromi gyors volt, de fordulékonyságban alatta maradt a rivális típusoknak, légiharcra nem igazán volt alkalmas.
2. A beépített Junkers Jumo hajtómű teljesítménye és fogyasztása is rosszabb volt, mint az erre a célra sokkal alkalmasabb Heinkel féle turbina, de Heinkel túl későn kapott fejlesztési támogatást, így nem tudott időben szállítani.
3. A He 280 klasszisokkal jobb gép volt és sokkal előbb repült, mint a Me 262. Csak Heinkel a bögyében volt az RLM-nek, mert privát programként fejlesztett, nem állami támogatással és rendelésre. Nem is fogadták el állami rendelésre a prototípust, pedig a kor legjobb gépe lett volna. Plusz előnyként tökéletesen alkalmas volt dogfightra vadászgépnek, könnyűbombázónak és felderítőgépnek is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!