Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Miért nincs a repülőkön katapult?

Miért nincs a repülőkön katapult?

Figyelt kérdés
Ha egy gép lezuhan, az utasok halálra vannak ítélve. Ha minden ülésben lenne ejtőernyővel ellátott katapult, akkor legalább lenne esélyük. Ha gáz van, lerobbanna az utastér teteje, az utasokat meg ki lehetne lőni.

2012. nov. 11. 00:24
1 2
 11/15 anonim ***** válasza:
Ha a repülőgépet szerelnék fel egy nagyobb ejtőernyővel,az talán kivitelezhető lenne.
2012. nov. 11. 02:35
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/15 anonim ***** válasza:
100%
Nézd meg, hogy a repülőbalesetek mekkora része történik úgy, hogy nagy magasságban leáll a hajtómű. Na ezekben az esetekben lehetne egyáltalán kiugrálni. Az összes többi esetben (pl hegynek megy, leszálláskor földbe csapódik, stb) nem.
2012. nov. 11. 06:40
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/15 anonim ***** válasza:
100%

Ilyen kérdés már volt többször is :)


Összefoglalva:


Mert senkitsem mentene meg. A katapult ülés nem úgy megy, hogy beleülsz, aztán puff, már kinn is vagy. Ha nem megfelelő szögben ülsz, az ülés öl meg.


Drága. Nagyon, nagyon drága. Folyamatosan ellenőrizni kell, a robbanópatronokat cserélni. Sokba kerül, és az utasok biztos nem fizetnék ki a hatalmas extra költséget.


Nehéz. Ha minden helyen katapult ülés van, az jelentősen megdobja a gép összsúlyát, ergo drágább a szállítás, több üzemanyagot használ a gép, végeredményben drágább a jegy -> senkisem venné meg.


Nem lehetséges az utasok kijuttatása a gépből. A vadászgépnél kis felületet kell eltávolítani a pilóta útjából, utasszállító esetén ez a gép teljes felső felülete. Lehetetlen időben lerobbantani, pláne úgy, hogy esélye legyen bárkinek túlélni. Semmi értelme egy vagyonért katapultülést fenntartani, ha utána a robbanás megöl biztosan mindenkit.


Kiképzés nélkül szinte biztos halál. A katapult ülés, mint írtam, nem annyi, hogy ülsz és mész. Megfelelő kiképzés szükséges hozzá, illetve folyamatosan be kell kötve lenni, megfelelő pózt felvenni kilövés előtt. A 80 éves Mari néninél ez szóba sem jöhet. Éppen ugyanúgy nem, mint a 10 éves Petike sem alkalmas rá. Tehát nem tudná használni az utazóközönség tekintélyes része.


Sok helyet foglal. Vagyis a gép kapacitása erősen csökkenne. Vagyis a /fő ár erősen megdobódna, hiszen a gép akkor gazdaságos, ha a lehető legtöbb embert rá tudják zsúfolni. Kevés ember = drága jegyek.


Mindent összevetve, nem hogy gazdasági előny, hanem inkább hatalmas hátrány volna. Az utasok ne tudnák használni, és ezen felül még rendkívül drága lenne.


A repülőbalesetek elenyésző része végződik zuhanó repülővel, a legtöbb esetben a beépített biztonsági mechanizmusoknak hála az utasok megmenekülnek. A rendkívül ritka esetre pedig értelmetlen egy hatalmas gazdasági terhet okozó technikát alkalmazni. Az utasszállító gépek nem járnak háborús övezetben, így sokkal-sokkal-sokkal kisebb még maga az esély is, hogy bármi történik velük.

2012. nov. 11. 07:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/15 anonim ***** válasza:
Szerintem a kocsikba sokkal nagyobb szüksége lenne katapultülésekre, mint a repülőgépekre.. Sokkal többen halnak meg autóbalesetben, mint repülőgép balesetben.
2012. nov. 11. 11:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/15 Tomi FH válasza:
Mert akkor az utasokat is kb olyan gerincvizsgálatoknak kellene alávetni, mint a vadászpilótákat...így kb meg lehetne tölteni havi egy járatot, aki meg nem felel meg, menjen gyalog...Hamar le lehetne húzni a függönyt :D
2013. febr. 23. 21:36
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!