Miért nincs a repülőkön katapult?
Az ülésre nyilván lenne szerelve automatikusan felfúvódó ballon, ami a vízben fenntartja. És a kilökődéskor pár automata rádióadó is kirepülne, ami segítséget kérne, így nem kéne sokáig a vízen lebegni.
Nem mondom, hogy olcsó és egyszerű, de ha vadászgépeken megoldható, akkor elvileg bármin. Szóval csak pénzkérdés az emberélet?
Technológiai oka van.
Egy utasszállító olyan nagy hogy nem megoldható a tető leválasztása.
Ha lerobbantható tetejűre építenék meg a gépet, egyrészt a gép merevítése nem lenne megoldható egykönnyen, de még ha meg is csinálnák, azért nem mindegy, hogy egy vadászgépen egy 0,5x 1 m-es plexilapot kell leválasztani a másodperc tört része alatt, vagy egy könnyűfém és kompozit anyagból álló 20x100m nagyságú összetett szerkezetű panelt.
Egy ilyen anyagú és méretű rész leválasztása veszélyes. Ha egy ekkora testű gép esetén a burkon csak egy kis (1m^2) lyuk keletkezik, az egész szerkezet integritása veszélybe kerül, magyarán széteshet az egész.
Arról nem is beszélve, hogy mekkora robbanó töltetek kellenének, hogy egy ekkora lemezdarabot leválasszanak elég nagy sebességgel. Nagy valószínűséggel az egész a leválás pillanatában darabokra szakadna, és a törmelék megölné az utastérben lévőket, vagy a légnyomáskülönbség kettétépné a gépet, elég egy pár ms különbség a robbanások közt, és máris a menetszél gyakorlatilag széttépi a gép utasokat tartó felét.
És mi van a több szintes gépekkel? Ahol az egye utasosztályok egymás felett vannak? Ott végképp megoldhatatlan.
A terrorista kockázatról nem is beszélve, hiszen a gép törzse mentén végig a fontosabb tartóelemeknél gyakorlatilag robbanóanyag lenne elhelyezve. A terroristák imádnák.
Egyszóval túl veszélyes, és instabil megoldás lenne.
Huh, ez egy elég naív kérdés, de játszunk el a gondolattal:
Egyszerre kilősz 300 embert 10 km magasan,
- a sok G-s terhelés miatt az idősek és a gyerekek jó része súlyosan sérül/meghal a kilövés pillanatában (vadászgépen sem életbiztosítás egy ilyen manőver, még profi katonáknak sem)
kilövés után az utasok a levegőben a levegőben
- először összeütköznek egymással
- aztán megfulladnak
- és megfagynak
- miközben az ernyők jó része egymásba gabajodik
- majd landolnak a csendes óceán közepén egy-egy jégtáblán
- sok 10 km-es körzetben szétszóródva
aki még ezt is túlélte, annak van még fél órája, hogy valaki megmentse...
A szerkezeti és mechanikai problémákról már ne is beszéljünk, maradjunk annyiban, hogy ez műszakilag és gazdaságilag is kivitelezhetetlen.
Lehetne hátul egy nagy vészkijárat, mint a katonai teherszállító gépeken, amin gyorsan kirohanhatna mindenki.
Nem hiszem, hogy megfulladnának vagy megfagynának. Csak a zuhanás első fél percét töltenék olyan magasságban, amíg leérnek olyan 5000 méterre. Onnantól már barátságosabb a klíma.
Nem mondtam, hogy mindenki megmenekülne, de ha csak pár ember is? Az nem érné meg az ejtőernyők árát?
Ilyen alapon a hajókra sem kéne mentőcsónakot meg mentőmellényeket rakni, mert hát úgy se menekülhet meg mindenki.
Többször volt már a kérdés!
Miért nem nézed vissza? Biztos kiírt néhányat neked is.
Amúgy létezik ejtőernyő a repülőgépnek: az viszonylag simán leteszi, akkor mindenki életben marad.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!