Szimpatizálsz a klímaaktivistákkal?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
23 vagyok.
1., Egyszerűen leírtam két esetet, amikor nem akartam autózni, de annyival drágább volt a tömegközlekedés, hogy inkább benzint égettem.
2., Akkor néhány konkrét javaslat:
2.1., most adókedvezményt kapnak a cégek, ha távoli munkavállalót alkalmaznak (lehet, hogy megszűnt, de volt, amikor emiatt vettek fel). Mi lenne, ha akkor adnának adókedvezményt, ha a munkavállaló közel lakik?
2.2., Mi lenne, ha a sokat szidott "napi sorozatokban" elkezdenék menőként ábrázolni az autómegosztást és a telekocsit?
2.3., Mi lenne, ha a villamos erőművekbe elkezdenének magasabb hatásfokú gépcsoportokat telepíteni? (Régen végeztem a főiskolát, több, mit 30 éve, már akkor volt szó róla, azóta sem sok történt.) Egy jó gépcsoporttal egy (régi) paksi blokk 500 MW helyett olyan 700MW-ot adna le villamos oldalon. Ennek (konkrét esetben) a nagy haszna a Dunába jutó kevesebb hő lenne a több eladott elektromos áram (nagyobb bevétel) mellett.
2.4 Én gyakran azért járok autóval, mert mind a BKV mind a MÁV menetrend teljesen kiszámíthatatlan. (annyiból kiszámítható, hogy a kiírt időpontokban kár a megállóba menni)
2.5., A végsőkig leegyszerűsített kommunikációt károsnak tartom (Diesel rossz elektromos jó). Mind az akkumulátoros, mind a benzines, mind a diesel, mind a hibrid, mind az LPG hajtásoknak meg van a létjogosultsága, ezt el kéne magyarázni a vásárlóknak, hogy mikor melyik a gazdaságos, illetve a nyaralásra bérelt "nagy autó" sem feltétlenül ördögtől való, akkor olyat tudnának venni, amit a legolcsóbb üzemeltetni, tehát a szennyezése is minimális. (Egy barátom úgy vett elektromos autót, hogy nem felel meg az igényeinek, de ő "klímatudatos", ő számolta ki, hogy egy benzinessel ő is a környezet is jobban járt volna)
2.6., Megbízható tömegközlekedéssel a városi autóhasználat minőségileg lenne visszaszorítható, azonban ha valamelyik politikus gondol egyet, a kettes villamost azonnal leállítják, rendezvényre hivatkozva. (A metrók egyedül a megbízható eszközök)
2.7., Az utcasarkokon látható csomagátvevő szekrényekhez hasonlókat szerelnék néhány villamos kocsiba (Budapesten 2, 4, 6 vonalon biztos) ezzel megoldva a környező üzletek áruellátásának egy részét, csökkentve a teherautó (furgon) forgalmat.
2.8., Kivenném a forgalomszervezést a politikusok kezéből (akik pillanatnyi népszerűséghajhászásra használják), és szakemberek kezébe adnám. A szakembereknek komoly és ellenőrizhető szempontrendszert írnék elő, aminek a teljesítéséért a vezetők felelősséggel tartoznak.
És itt felébredek, hogy bilibe lóg a kezem. Amíg az üzemanyagon és a villanyáramon akkora sarc van, amekkora a kormány a minél nagyobb fogyasztásban érdekelt, tehát látszat intézkedésnél többet nem lehet tőle várni.
#31
"Mi lenne, ha akkor adnának adókedvezményt, ha a munkavállaló közel lakik?" - Ezt nagyon rossz ötletnek tartanám. Pl. mit szólnál, ha munkanélküliként azzal szembesülnél, hogy azért nem vesznek fel, mert messzebb laksz a kívánatosnál, holott mondjuk bérletet így is, úgy is venned kéne, és emiatt úgysem jár kevesebb jármű? Különben is, mi köze a cégnek ahhoz, hogy milyen messziről jár be a munkavállaló, és mivel? Az egyik messziről, de vonattal és villamossal, a másik közelről, de régi kocsival. Még lehetne sorolni az ellenérveket...
"Mi lenne, ha a sokat szidott "napi sorozatokban" elkezdenék menőként ábrázolni az autómegosztást és a telekocsit?" - Nem nézek ilyeneket, de nem hiszem, hogy ettől sokan a fejükhöz csapnának, hogy nem is kell nekem saját kocsi, itt van a menő autómegosztás... Ez munkába járásra szerintem akkor sem megoldás, ha a saját kocsinál olcsóbb, és viszonylag közel van, egyszerűen mert megbízhatatlan, hogy aznap reggel lesz-e szabad kocsi, de ebben sincs tapasztalatom, persze egyes esetekben jól jöhet. Telekocsival sem mentem még, gyanítom, hogy te sem sokszor.
"mind a BKV mind a MÁV menetrend teljesen kiszámíthatatlan" - Én a járvány óta itthonról dolgozom, de előtte általában jó tapasztalataim voltak a menetrend betartásával kapcsolatban, persze ±1-2 perc eltérés előfordult, ami főleg túl korai érkezésnél/távozásnál zavart, de ettől még nem váltottam át autóra.
"Megbízható tömegközlekedéssel a városi autóhasználat minőségileg lenne visszaszorítható" - Ez nem csak a politikusokon múlik, és egyetlen kiragadott példa ("gondol egyet") még nem ok a hanyagolására.
"... csomagátvevő szekrényekhez hasonlókat szerelnék néhány villamos kocsiba" - Ekkora hülyeséget, már ne haragudj... Egyrészt hol férnének el szerinted ezek a szekrények? Nem kéne pár tehervagont is odacsapni? Másrészt szerinted a csúcsforgalom közepén megállna a villamos Terike ajándékboltja előtt (is) árut lepakolni? Agyrém.
"Kivenném a forgalomszervezést a politikusok kezéből (akik pillanatnyi népszerűséghajhászásra használják)" - Ezt szerintem mindig is szakemberek végezték, nem politikusok, ráadásul nem tűnik fel, hogy néha a népszerűségvesztés ellenére hoznak döntéseket, ha az jót tesz a környezetnek, csak valakinek kényelmetlen? Pl. a biciklisávok Budapesten. Ebben mondjuk nem akarok állást foglalni, csak példa volt.
Eléggé eltávolodtunk a témától, én be is fejezem, köszönöm még egyszer.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!