Kezdőoldal » Tudományok » Egyéb kérdések » Vajon miért titánt szeretnek...

Vajon miért titánt szeretnek használni a mélytengeri tengeralattjárókhoz?

Figyelt kérdés

Hiszen egy nemesített acél szilárdsága sem kisebb. Az olcsóbb is lenne, és gyorsabban is sülyedne, hiszen kétszer olyan nehéz volna, feljönni meg úgyis fel tud ha mondjuk benzint visz magával, mint a Trieszt, és gondolom nem annak a benzinnek az árán múlna semmisem :)

Arról már nem is beszélve, hogy a műgyanta alapú kompozitok főleg nem nyomó igénybevételre valók a gyanta korlátozott nyomószilárdsága miatt (általában nyilván a gyanta veszi fel a nyomóigénybevételt), de ez egy másik dolog.



#tengeralattjáró #mélytengeri #Batiskaf #Búvárhajó
2023. jún. 28. 20:42
1 2
 1/15 anonim ***** válasza:
100%
A Trieszt nem az emelkedéshez, hanem a sülyedéshez vitt magával benzint. A benzint "cserélte" vízre, ezzel lett nehezebb. Viszont így a folyadék mindig kitöltötte a tároló rekeszt, és az nem roppant össze (ez volt a "hajó test"-ben), mert a folyadékok nem összenyomhatóak. Az emelkedéshez acél golyókat vitt, amit egy elektromágneses szerkezet tartott bent, egy szintén vizzel elárasztott tároló rekeszben. És ezekből a golyókból engedett ki, ezzel lett könnyebb a szerkezet és tudott emelkedni.
2023. jún. 28. 21:27
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/15 anonim ***** válasza:
46%
A titán előnye, hogy könnyű, és ellentétben az acélokkal (vannak különleges acélok, azokra ez nem érvényes) alacsony hőmérsékleten is egészen jól viselkednek.
2023. jún. 28. 21:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/15 anonim ***** válasza:
87%
A "Titán" a neve volt annak a bizonyos hajónak és nem a konstrukciós anyaga. A titánt főleg szuperszonikus repülőgépek építéséhez használják, mert oda már nem elégséges az alumínium és annak az ötvözetei.
2023. jún. 28. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/15 anonim ***** válasza:
97%

Pontosabban a Titan nevű hajó tartalmazott titán alkatrészeket.


[link]


The entire pressure vessel for the crew used five major components: two hemispherical titanium end caps, two matching titanium interface rings, and the 142 cm (56 in) internal diameter, 2.4-meter-long (7.9 ft) carbon fiber-wound cylindrical hull.[11] In addition to the crew compartment, Titan included a landing skid structure and an outer fiberglass composite shell covering mechanical equipment; both the skid and shell were bolted to the titanium interface rings.[3]


A személyzet teljes nyomástartó edénye öt fő alkatrészt tartalmazott: két félgömb alakú titán végsapkát, két hozzáillő titán csatlakozógyűrűt és a 142 cm-es belső átmérőjű, 2,4 méter hosszú (7,9 láb) szénszálas hengeres testet. [11] A személyzeti fülke mellett a Titan tartalmazott egy leszállócsúszó szerkezetet és egy külső üvegszálas kompozit héjat, amely mechanikai berendezéseket takar; a csúszótalp és a héj is a titán csatlakozógyűrűkre volt csavarozva.[3]

2023. jún. 28. 22:46
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/15 anonim ***** válasza:
91%

Azt a mindenit! A szénszálas hajótestet nem érem fel ép ésszel, hisz azt elég körülményes nyomásállóra csinálni húzásálló anyagból. Minden normális konstruktőr acélból csinálta volna a cuccot, ami olcsó, erős, és technológiailag jól ismert anyag - csak jól be kell festeni.


Hiába - a pénz nem mindig jár együtt az ésszel és a gyakorlatiassággal!

2023. jún. 29. 00:14
Hasznos számodra ez a válasz?
 6/15 anonim ***** válasza:
100%
Igazából az egészben az a fura, hogy nem tudom első merülése volt-e a típusnak, de ha igen akkor miért is nem tesztelték le előtte személyzet nélkül, és akkor nem emberekkel a fedélzetén történik ez.
2023. jún. 29. 00:18
Hasznos számodra ez a válasz?
 7/15 anonim ***** válasza:
100%
5:Titán is volt benne. A középső rész egy titánium cső, és az van betekerve sok réteg szénszálas anyaggal, kb mintha wc papirral körbetekernének egy 2 méter átmérőjű csövet. Egy szakértő szerint pont az a gond az ilyen szerkezettel, hogy ezzel sokrétegű körbetekeréssel, nem biztosítható az a tökéletes homogenitás ami egy ilyen rendkivűl nagy terhelésű szerkezetnél megakadályozná feszültséggocok kialakulását. Szinte mindegy, hogy acél, aluminium, vagy titán, a lényeg, hogy öntéssel préseléssel, és utánna részletes anyagszerkezeti vizsgálattal lehet elérni az egyenletes anyageloszlást, tömörséget, vastagságot. Így minden irányba tökéletesen egyforma egymást kioltó erők lépnek fel. Tehát nem az anyag a legfontosabb, hanem a tökéletes szimetria, és homogenitás.
2023. jún. 29. 03:02
Hasznos számodra ez a válasz?
 8/15 A kérdező kommentje:
A titán könnyű, ezt írtam én is, de minek legyen könnyű? Ez nem repülőgép. A Mir1 és Mir2 is titánból készült, de nem értem miért nem acélból? Ha van benzin, vagy valami víznél könnyebb folyadék úgy is fel tud jönni, max. egy kicsit lassabban, de a Triesztnél se volt gond a sebesség.
2023. jún. 29. 06:07
 9/15 anonim ***** válasza:
100%
6. Nem az első merülése volt, korábban már volt lent a Titanicnál kétszer.
2023. jún. 29. 09:25
Hasznos számodra ez a válasz?
 10/15 A kérdező kommentje:
Nem ez volt a kérdés :) Hanem, hogy pl a Mir 1 és 2-t miért titánból készítették? Semmivel sem nagyobb szilárdságú, mint a nemesített acél .
2023. jún. 30. 01:29
1 2

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!