![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
17 évesen fejlődik ki az intelligencia, ha jól tudom, tehát igen lehet.
Egyébként az IQ-t mint létező jelenséget elfogadom, de az más kérdés, hogy az értékelés mennyire fedi a valóságot. Pont itt írták az egyik kérdésem alatt, hogy volt, aki arra vágott fel, hogy 125-ős IQ-ja van, egyetemi matek szakon meg bukdácsolt, és ki is esett.
Szóval nem tudom, hogy van ez.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
#2
Hát azért egy közel MENSA szintű embernek lehetne annyi esze, hogy belátja, hogy tanulni kell, és megbecsüli a helyét az egyetemen. Elméletileg intelligenciáról.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Természetesen lehet.
Kérdés az, hogy melyik szempont, vagy szempontok, esetleg szempontok közötti műveleteket, működtetést számszerűsíted?
A mensa fluid tesztjét nem nevezném hiteles tesztnek.
Kis szeletét méri az intelligenciának (logikai és egyszerűbb mintázat felismerés).
A matematika alapszakhoz nem elég a magasabb szintű logikai képesség. Magas szintű absztrakciós képesség is kell, amit a mensa teszt nagyon kezdetlegesen mér.
Illetve megfelelő lelki és testi szokásokat se hagyjuk ki, amit a mensa teszt ugyancsak nem mér.
Az intelligencia egy képesség, ami segít az életben, bizonyos készségek (készségspektrum) által a gyors eligazodást, tájékozódást, lényegmegragadást, működtetést.
Ez igaz a zenére, matematikára, pszichológiára (érzelmek), vezetésre és szervezésre stb.
Ha már intelligencia (készséget mérő) teszt, akkor már inkább (életkorhoz igazítva):
- Stanford-Binet,
- Raven,
- Wechsler,
- Kaufman,
- Otis-Lennon stb.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
A #6-os jól tudja: ezek a tesztek különféle nehézségi fokozatúak. Sok tesztet csináltam, de mind más eredményt adott.
Az IQ-teszt nem a lexikális tudást adja, hanem azt, hogy mennyire logikusan tudja valaki a kérdést megoldani.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!