Belátható időn belül eltűnnek a sofőr állások(busz,kamion,stb.) a mesterséges intelligencia térnyerése miatt?
#9 Ne bolondozz, 1992-ben már rég voltak asztali PC-k is, és az akkori komoly mainframe-ek sem voltak ház méretűek.
De az önvezetést nem a számítási teljesítmény növekedése fogja megoldani, mert nem az a szűk keresztmetszet.
Ez így van, de a Tesla autopilotról tudjuk, hogy kísérleti stádiumban van és nem is állítják, hogy teljesen önvezető lenne. A neve persze erre utal. :) Szerintem ilyen új technológia dolgok terén nem kell egyből végletekben gondolkodni, hanem fokozatokban és fejlesztésekben. Ugyanez az eset az elektromos autókkal is. Halad. Vannak fejlemények. És igen még vannak megoldandó feladatok is. A mobilok és számítógépek sem tökéletesek, lassulnak és stb stb. De jól használhatóak.
Mutass egy két olyan videot. :) Szerintem hasznos lenne a témában.
11: Nem a szerverekre, munkaállomásokra gondolok, hanem a sok ezer proceszoros egyedileg épített szuperszámítogépekre. Ezek mindig, 1970-ben és ma is házméretűek voltak, és megawattokat fogyasztottak, mert az adott kor technologiai lehetőségét maximálisan kihasználva, a lehető legnagyobb számítási teljesítményre törekedtek.
És igen a mai mobiltelefonok, az 1990-es években épített szuperszámítogépek számítási teljesítményét hozzák.
Higgyük el, hogy az összes felmerülő problémát ismerik. Az már más, hogy egy cikk mit közöl le, ezeket nem keverném össze. Mint amit 17-es is írt az is teljesen nyilvánvaló. Először nyilván a teljes önvezetésig kell vinni a dolgot, talán még úttest jelekkel is kiegészítik, mert az egy stabil már bevált módszer amolyan alapnak. Nem értek hozzá, de szuperszámítógép meg mesterséges intelligencia sem biztos, hogy kell hozzá. Nem véletlen, hogy nem így futnak ma még az autók. Szerintem ha kész a technológia akkor kezdődik a változás, addig csak téma. Talán hozzátenném, hogy a 70-es évek háznyi, szobányi számítógépei azért nem tudtak ugyanannyit, mint a mai háznyi és szobányi gépek. Nem csak a méret a lényeg, hanem a technológia azért már előrébb van számítógépek terén, mint a 70-es években volt.
A kérdésre a válasz nem adható meg pontosan. Mindenki csak tippel. :) Ha viszont teljesen kész lesz a cucc hozzá, akkor további kérdés az ára. Ha olcsó és megéri, akkor eltünedeznek a sofőr állások. Nyilván. Ahogy árban és elérhetőségben kész volt a benzin autó, a szekerek is kimentek a "divatból". De a pontos idejét még úgysem tudjuk kérdező.
#18 azt se felejtsük el, hogy mennyi olyan dolog volt már az évtizedek során amiről azt hitték hogy ez a jövő, és végül semmi sem lett belőle, vagy csak nagyon elhanyagolható részt képeznek: 3d tvk/mozik, mozgásérzékelős kontrollerek (xbox kinect pl), vr szemüvegek, földgázas járművek, napenergia, wankel motor meg még sok más ami hirtelen nem jut eszembe. Már most is olvasni dolgokat, hogy önvezető taxi gázolt halálra gyalogost, önvezető tesla belehajtott az álló járműbe fékezés nélkül és a többi. Kicsit olyan ez mint az USA meg a fegyver lobbi, hogy akkora pénzek vannak benne hogy nem számít hogy az iskolákban halomra lövik egymást a diákok, ahogy itt sem számít ez a pár áldozat, de ha ez a dolog világméretű lesz és folytatódnak az ilyen "balesetek" elég gyorsan a kútban fog kikötni a sok millió befektetett euró hiába a Bosch meg a többi "nem is így van" ellenkampánya.
Amúgy meg egy hallottam egy podcastben ahol egy magyar mérnök nyilatkozta azt, hogy a Tesla felajánlott neki egy állást, de nem fogadta el mert nem tetszett neki ahogy a Tesla vélekedett az emberi áldozatokról mint járulékos veszteség. És azért én elhiszem hogy ez meg is történt, tekintve hogy az ember milyen karriert futott be élete során, hogy ilyen közegekbe is bekerült. (akit esetleg érdekelne a checkpoint podcast 6. évad 23. adása volt)
"azt se felejtsük el, hogy mennyi olyan dolog volt már az évtizedek során amiről azt hitték hogy ez a jövő, és végül semmi sem lett belőle"
"vagy csak nagyon elhanyagolható részt képeznek"
Azért talán nem vennék mindent egy lapra, teljesen azonosnak. A wankel motor nagyon más, kitalálták és nem vált be, de ez nem jelenti a kutatások általános kudarcát azért. A napenergia is megint más, ott a tárolás nagy gond és kiegészítésnek vagy kis igényekre azért bevált már most is. A napelem teljes áramellátásra való használata is megint más, mert a napsütést nem lehet garantálni, csak ez nem az összes erőmű kiváltására vált be. Bár jósoltak neki ilyet, de részlegesen használható. A legkisebb területe egy napelemes gps (stb) töltés túrázásnál és az hasznos.
Szóval a wankel motor kb kuka, míg a napelem már van amire jó. Túlbecsülték, de nem használhatatlan. A földgázas járművek esetét nem ismerem, de ha olcsóbb az üzemelése, akkor az olaj lobbi kaszálta el és közbenjárt az autógyártóknál, és ennyi elég is hozzá. Ha nem kapható nincs átállás sem. A 3D tv-k is más, azt is még fejlesztik, és majd kiderül, mert még nem derült ki a végpontja. Kapható és egyenlőre nem veszik az emberek, de ez is még inkább a majd kiderül mi lesz vele fajta.
"önvezető taxi gázolt halálra gyalogost, önvezető tesla belehajtott az álló járműbe fékezés nélkül és a többi."
A taxi dolog abban problémás, bár nem követem a témát, hogy vajon ha tudják, hogy még nem száz százalékos a rendszer, akkor hogyan engedik forgalomba? Elhiszem, hogy nyomatni kell, de nem bármi áron. Itt ez a gond és nem önmagában egy baleset - ami nyilván sajnálatos - de miért futhatott az utakon? Az egyébként látszik a videókon, hogy alap közlekedési feltételek mellett már működik. Ez biztos, csak a közlekedés ugye nem ilyen szimpla dolog. Ott van az is, hogy százalékosan milyen arány jön ki a legjobb önvezető autók és személyes vezetésre balesetek számában? Mert lehet, hogy jók a százalékok az önvezető autóknál, és arányában több ember okoz balesetet személyesen, csak az önvezető autókat kihozzák címlapon ha balesetesek és nagyobb hangsúlyt kapnak. Össze kell vetni azért, hogy mik jönnek ki százalékban. Bár a 100% környéke szerintem is normális igény és nem mondom, hogy a személyes balesetek számával azonosan érdemes használatba állítani az önvezető autókat.
A Tesla járulékos veszteség kérdés nagyon nem jó szerintem sem. Szóval ne hidd, hogy azonos véleményen vagyok!
Itt nagyon kérdéses a további fejlesztések távlata és az is számít, hogy minden másban hogyan fogadják, a nagy ipar lobbyk, az embereknek mennyire tetszik, stb. Az elterjedésben sok tényező van és bármelyik elkaszálhat egy akár hasznos ötletet is, még az is, ha nem jön be az embereknek. Akkor száz év is kellhet az elterjedéséhez, vagy még több. :)
De 19-es nagyon meg is értem amiket írtál és sajnos nem is alaptalan.
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!