Szerintetek melyik állások kerülnek veszélybe a mesterséges intelligencia miatt a jövőben?
Múltkor felhívtam a Telekomot, mert nem volt internet és majdnem végig egy virtuális asszisztensel beszéltem, de nem úgy, hogy nyomja meg az egyes, kettes gombot, hanem mondanom kellett, hogy pl. műszaki segítséget kérek, és a virtuális asszisztens értette amit mondok.
Szerintetek milyen munkakörök szűnhetnek meg az MI miatt?
Ezt a dolgot nem úgy kell elképzelni, hogy itt vannak a ma ismert állások, és na mi szűnik meg. A munkák jellege, célja és más tulajdonságai fokozatosan átalakulnak. Mondjuk egy recepciós célja továbbra is a vendégek körüli adminisztráció és tájékoztatás, csak más módszerekkel és eszközökkel.
Egy szimpla példa. 100 éve csengettek neki, elővette a nagykönyvet, bekörmölte, amit kell, ha hibázott átírta, és hosszan turkált, ha valami adatot kérdeztek. Ma előtte a monitor, beüt egy két dolgot és mindent mond. Alig ír, mert minden elő van készítve. A jövőben például felügyeli a robotot, kezeli a váratlan helyzeteket és hasonlók. Mondjuk egy hatalmas komplexumban 100 év kellett 30 fő, ma 3 fő, a jövőben az az egy még számos más bonyolult teendőt is ellát, főleg ellenőrzési jellegűt.
Igen, változni fog a munka.
Mindenütt a MI fogja támogatni, csak nem lesz feltűnő, nem fognak robotok futkosni, esetleg csak járművek.
A fárasztó, kézi munkák fognak megszűnni, és az unalmas, ismétlődő keresgélések, az agyatlan munkák.
Ez azért elég lassú folyamat lesz.
20... vagy akár 50 év, mire ténylegesen is elkezdenek megszűnni munkakörök.
Addig nyugdíjba is megy, aki csinálta, de minimum át tudja képezni magát.
Eleve képezni kell minden komolyabb munkakörnél 10-20 évente.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!