Miért akadályozzák a repülő autók érvényesülését?
"A repülőgépekre külön előírások vannak a karbantartásra a műszerezettségre stb... Ez mind nagyon drága.
Pilótajogsival vezethető. Ez sincs mindenkinek."
Ha nagyon elterjedne a repülő autó, akkor ezek mind fokozatosan egyre olcsóbbá válnának, mert lenne akkora kereslet, hogy megélne pl. egy oktató akkor is, ha olcsóbban tanít vezetni, vagy egy szerelőműhely akkor is, ha olcsóbban ellenőrizné a gépet.
"Még ha dugattyús motoros is a gép, kerozint eszik"
Repülőbenzin lesz az, és ha elterjedne a repülés, akkor több helyen lehetne kapni.
"Vannak tiltott légterek. Hegyek. (Kisgéppel 4-4.5km fölé nem mehetsz.) Vannak síkon is olyan magas pontok amiket messze el kell kerülnöd pl adótornyok, nagyfesz távvezetékek, szélturbinák, magasházak."
Az autóknak se okoz gondot, hogy ki kell kerülniük ugyanezeket (mínusz a távvezeték), a repülő is ki tudja kerülni, plusz nem hátráltatják olyanok, hogy folyó, tó, lerobbant kamion az autópályán, stb. A négy kilométernél magasabb objektum meg nem túl gyakori Magyarországon, de ha az Alpok felé nem mész, akkor Európa nagy részében sem.
Egyébként ugyanezek az érvek az autó ellen is fennálltak 1890-ben: drága, kevesen tudják vezetni, kevesen értenek a javításához, alig pár helyen kapni benzint, és még hangos is, sose fog ez elterjedni.
Nekem az merül fel kérdésesnek, hogyha az autókkal azonos elterjedtséget akarnak, akkor meg kell küzdeniük az autók ma már gyors műszakiztatásával, ami 1-2 óra alatt ismegvan és árban 20 000Ft, megnézik a féket, világítást, ilyeneket. A kisrepülőkre meg van a 600 órányi repülés után az, hogy totál szétszedik és több százezer Ft a költsége. Nem kis különbség.
És itt jön az, hogy ezt egy autókhoz mért elterjedtségnél be lehet-e tarttatni, és költenek-e rá a repülőautósok. Vagy kibuliznak egy sima műszakit a ma az autóknál megszkott idő és költségkörnyékén? Akkor ugye jönnének a kisrepülősök, hogy nekik miért kell ennyi időt és pémzt fektetni a kötelező műszakira, a repülő autósoknak meg egy autóhoz hasonlója van és ők is emberesen bepülnek.
Vagy leadnák a kisrepülők műszaki követelményeot egy világítás, stb ellenőrzésnyire?
"szerintem a dronszerű jobb fel és leszállásban"
Jogos, csak azzal maga a haladás kérdéses, milyen sebességgel repül, mi a hatótávja, mennyit fogyaszt. A cél mégiscsak az A pontból B pontba eljutás, ami általában nem 10 háztömb távolság. Valamilyen autogiro megoldás lenne nekem a legszimpatikusabb, ami azért némi terhet is elbír.
Viszont új szabályokat kellene kitalálni hozzá. A jelenlegi kereskedelmi repülőzés rendszere nem lenne alkalmas a személyi kisrepülők tömeges kezelésére. Valahogy automatizálni kellene az irányítótornyok szerepét, megszervezni a szabályok betartatását, stb., különben káosz lesz. Néhány autósnak már a 2D is túl sok. :)
A sebesség tényleg egy szempont a szárnyas megoldások mellett. Na igen, akkor lehet, kialakul egy városi és egy nagyobb távú felhasználói csoport, ami azért az autóknál is megvan. Egy nagyon kicsi autó sem a görög tengerpartra való autózáshoz praktikus, hanem inkább a városon belüli praktikuma erősebb. Talán külvárosi repterekkel ez megoldható, mint egyébként is a repterek amúgy sem a belvárosokban vannak, ott nincs arra hely. Onnan meg a szárnyasok sima autó funkcióval beautóznak a városba. Megoldhatónak tűnik.
Aha, biztos külön torony és irányítás is kellene. Talán külön magassági kikötésekkel együtt, mert a mennyiség, a forgalom lényegesen nagyobb is lehetne, mint a mai utasszállító repülőgépek esetében, amikor mondjuk Budapest Airportról felszáll úgy fél óránként egy repülő, az repülő autók esetében biztosan bőven túlléphető.
Szerintem a technika lényegében már megoldott, persze még fejlesztenek, de ez pipa. A műszakiztatás az ami nagyon macera és kérdéses. Mert ha a személyautók műszakijával azonos igényű lesz, arra hogy reagálnak az emberek és a repülősök? Az emberek veszélyesnek mondhatnák, mert közel sem lenne a repülőgépeknél megszokott biztonsághoz és hát alacsony műszakival röpködnének a fejük felett, érthető lenne ha kifogásolják. Ha meg a 600 órás részletes műszaki kötelező lenne a repülőautókra is, akkor nem terjedne el annyira, legfeljebb csak jobban mint a mostani kisrepülők.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!