Régi csupaszárny repülőgépeken,milyen technika tette lehetővé a vertikális vezérsík elhagyását?
A levegő áramlása egyenesben tartja, függőleges vezérsík nélkül is. Gondolj csak egy vízcseppre, az is stabil az áramló levegőben, pedig nincs semmilyen vezérsík rajta.
A fordulást pedig a szárnyakon lévő mozgatható elemek biztosítják. Ezeket a gépeket nem úgy kell elképzelni, hogy egy sima repülőről a vezérsíkot levágták, a szárnyak is teljesen más kialakításúak. A legegyszerűbb megoldás, hogy az egyik oldalon terelőlapokat helyeznek el. Ezek hasonlóak egy fékszárnyhoz, csak a szárnyról alul-felül egyformán nyílnak ki, így az egyik oldalon megnövelik a légellenállást anélkül, hogy a felhajtóerőt változtatnák.
Amit #2 írt:
Azért ezeknek a felületeknek az iránytartáshoz is dolgoznia kell, főleg alacsony sebességeken.
Aerodinamikailag a modern csupaszárnyak és régiek közt nem olyan nagy a különbség, irányításban sem.
A hatalmas különbség, hogy ma ezeket a stabilizáló felületeket számítógép irányítja, régen a pilótának kellett.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!