Mi lenne, ha nem lenne átlátszó szilárd anyag( pl. üveg)?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Építés: modern világítástechnika, vagy ha ott nem megoldható az üveg kiküszöbölése, akkor is maradna minimum a tűzhely fénye, gázlámpák, gyertya, stb. Plusz lyuk a falba, azaz ablak, csak üveg nélkül, estére és a hideg hónapokra fizikailag bezárva zsalugáterrel, redőnnyel vagy más módon.
Közlekedés: legrosszabb esetben nem mennének olyan gyorsan, hogy a menetszél zavaró legyen. Bár zárt sínpályán így is lehetne száguldani, persze nehezebben lehetne elkerülni esetleges baleseteket. Pl valaki vagy valami a sínen van és elüti a vonat. Persze föld alatt vagy tényleg teljesen zárt, de minimum elkerített sín esetén ez a veszély minimalizálható.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
Kifejlesztettünk volna faca aerodinamikus terelőket, amik elviszik a sofőr feje fölött a menetszelet.
Speciel esőben akkor is gáz lenne.
Viszont térjünk vissza az alapokhoz.
Ha nem lenne átlátszó anyag, szemünk sem lenne.
:)
Vagy a látószervünk is valami camera obscura lenne, mostaninál sokkal kutyább felbontásban, látásminőségben.
Szóval el lehet kezdeni gondolkodni, hogy működne a világ, ha látás helyett denevér-lokátorral kéne közlekednünk.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz0.png)
Folyadékkamera? Beépített vízsugárral?
De elvileg mindegy, mert a szemlencse felszíne sem lenne átlátszó.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
Építkezésben a kamera nem lett volna nagy segítség mondjuk a középkorban. Valószínűleg fa ablaktáblák lettek volna, hidegben pedig nem nagyon nézelődtek volna ki, és világítottak volna nappal is. Szerintem ez maradt volna elég sokáig, amíg valamilyen kocsonyás anyagot nem sikerül pl. két hálószerű valami között tartani.
De lehet, hogy a tükrök segítettek volna valamennyire, akár sík, vagy homorú, domború tükörrendszerek. A mai közlekedésben is talán ez lenne az egyik lehetőség.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
További kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!