Hogyan lehet csökkenteni a szállítás miatti gépjárműforgalmat? Csak a benzinár növekedéssel? Hogyan lehetne nyomon követni hogy az adott termék a legrövidebb utat járja be? (Főleg ami benzinhez kötődik)
Ahogy elnézem, a legtöbb súlyt a bevásárlószatyorban a folyadékok képezik. Nem az étel, sem a műszaki cikk, amit évente egyszer vesz az átlag valaki. Folyadékok, vagyis ásványvíztől kezdve mindenféle gyümölcslevekeig. Könyörgöm, folyik otthon a vezetékes víz. Ki van építve a vízvezeték rendszer, és akkor teherautók tízezrével rohangásznak és dörögnek (lakóházak között) sok millió tonna flakonnal, szintúgy a kedves felvásárlók, akik épp ezért nem bírják el a cekkert, tehát megmagyarázzák, hogy gépkocsival kell menni a második sarokra is, hogy hordják-vigyék azokat a rohadt flakonokat, amiben akármilyen csodalé is van, a valóságban az 99% víz. Ha ezeknek a sznoboknak nem felel meg a csapvíz, hát gyártsanak nekik valami pár grammos csodaport, tablettát, amit belepottyant a vízbe, és megkapja ugyanazt az ízélményt. 1 cekker por másfél év és sok száz km "vízhazahordás" helyett.
Jó, elhiszem, hogy ez csak egy hülye példa volt, de én termékek ezreinek megkérdőjelezném már a létét is, nem az, hogy hány km-ről... Persze a kapitalizmus képtelen a saját fogyastáspörgetési mókuskerekéből kilépni. De mégis csak igyekezni kéne rábírni a termelő erőket, hogy ugyanilyen energiával termelhetnének valami olyat is, amitől előrébb megy a világ és nem csak száguld a szakadékba lefelé...
#31: Való igaz. Magyar viszonylatban legalábbis, ahol a csapvíz a legtöbb helyen tisztább, egészségesebb, mint ezek a palackozott izék, egyszerűen nincs létjogosultsága. Persze más országokban, ahol a csapvíz megivása bunjee-jumping kötél nélkül, még érthető.
"ez csak egy hülye példa volt"
Szerintem jó példa volt.
" termékek ezreinek megkérdőjelezném már a létét is, nem az, hogy hány km-ről..."
Teljesen jogosan.
És bizony kéne ülnie okosoknak minden kormányban, akik valamilyen fondorlatos módon, diktatorikus tilalmak nélkül, mondjuk minőségi kritériumok szigorításával kiszűrni felesleges termékeket.
Példának hoznám a bevásárlóközpontos kerékpár-árusítást, ahol életveszélyes hulladékvasakat adnak el tonnaszám, ez pedig nem csak a kérdés témája, de közlekedésbiztonság szempontjából is igencsak káros.
Az a helyzet, hogy a kérdés teljesen jogos CÉLJÁT ilyen aprólékos tételes dolgokkal, lépésenként, lassan lehet elérni, nem pedig a gazdaság komplett ökológiáját felborító húzásokkal, mint például egy radikális üzemanyag-áremelés, ami végeredményben ezernyi területre van befolyással, végül pedig áttételeken át ott is árt, ahol javítani akartunk vele.
Én ezért írtam, hogy ez nem olyan egyszerű, de a kérdező elkezdett gusztustalanul reagálni.
"minőségi kritériumok szigorításával kiszűrni felesleges termékeket."
Ej-ej, ez máris diktatórikusnak hangzik! Liberális demokratának ilyen nem szabad! :P
Illetve attól függ, hogy milyen felesleges termékeket akar így kiszűrni. Ha mondjuk hazai kis- és középvállalatok termékeit, akkor ez ünnepelt környezetvédelmi, fenntarthatósági intézkedés lesz. De ha nagy multicégek termékeit, akkor máris populista, protekcionista, szabadpiac-ellenes, diktatórikus intézkedés lesz.
#34:
Hát, az biztos, hogy széllel szemben ..gyozni nehéz.
De azért lehet itt ügyesen lavírozni, úgy, hogy multicéges felháborodás lehet belőle, de jogilag mégis korrekt.
Az általam említett vacak kerékpároknál, ha nem lenne elég, hogy az áruházak ráirkálják, hogy szakszervizzel üzembe kell még állítani és ezt a vevő felelősségére hagyhatják, hanem neki kellene a megvásárolt kerékpárt üzembe állíttatni szakemberrel, máris csökkenne a bóvlik mennyisége.
És ez a közlekedésbiztonsággal teljesen megokolható.
Ez csak egy példa.
Okos módon lehet így építkezni a kívánt irányba.
#35:
Az biztos, főleg ha olyan a szél, hogy megállni is alig tudsz benne...
Hát, lehet kis lépésekkel is építkezni a kívánt irányba, csak közben nehogy elgázoljon a kamion (ami tele van palackos vízzel meg gagyi biciklikkel)!
A minőségi szabályozás egyébként jó ötlet, én is eleve úgy kezdtem a válaszadást, hogy a mennyiségi szemléletről át kell térni a minőségire. De ha megnézzük, hogy mik a felesleges termékek - igazából minden, amire a fogyasztói oldalon nincs eleve igény, hanem marketing eszközökkel kell azt megteremteni. És igazából szinte minden nagy "brand" ez a kategória. Azokkal pedig tényleg nem könnyű szembe menni.
"És igazából szinte minden nagy "brand" ez a kategória."
Nem tudom. Ez azért túl általános.
Én inkább azt mondanám, hogy a generációváltásoknak sokszor totál nincs alapja és a vevők megeszik a reklámot, megveszik az újat, ami valódi használati értékben nulla előnyt ad a korábbihoz.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!