Lehetséges vajon Elon Musk terve, miszerint 2050-re kolonizálni szeretné a Marsot?
(Nem-olyan-régi hír)
Az egy dolog, hogy nagyon hangzatos, és elég jelentős személyiség mondja, de tudományos szempontból vajon reális-e, hogy (2050-ig) ez megvalósul? Szakmai szempontú elemzést sajnos nem találtam a kérdésről, de ha valaki mégis, az ne tartsa vissza.
Tehettél volna egy olyan pontot is a listába, hogy "Nem tudom, de remélem, érdekel a dolog." Vagy valami ilyesmit, én ebbe a kategóriába tartozom. Gyanitom, hogy nem fog sikerülni, legalábbis 2050-re nem tartom túl valószinűnek hogy sikerülne, de szerintem max. néhány évtized plusz, és állandó emberi élet működhet a Marson - vagy legalábbis lesz 1-2 erre alkalmas objektum rajta-benne.
Szóval szerintem túl nagy a szakadék, ezért kapott annyi pontot a tündérmese.
Utolsó.
Igazad van, jó lett volna beletenni, főleg hogy magam is ebbe a kategóriába tartozom :D Sebaj, lemaradt. (Egyébként a tündérmese is csak két szavazatot kapott eddig, de ugye csak az arányokat mutatja a szavazatcsík).
Egyikre sem tudok szavazni.
Szerintem az első pár ember Marsra lépése lehetséges 2050-re, rövid ottartózkodással, de egy állandó, kolóniának nevezhető létszámú telep irreális.
Viszont fogadni erre sem mernék.
Arról az emberről beszélünk, aki megcsinálta az első nyereségesen eladható elektromos autót, pedig irreálisnak tartották, az első újrahasznosítható, talpra visszaszálló rakétafokozatot, pedig lehetetlennek tartották, 8 nap múlva privát cégével embert szállít az ISS-re, pedig ezt a tervét is kiröhögték.
Ami tipikusan jellemző rá, mindent megcsinál, csak mindent később, mint az első optimista terve, de előbb, mint ahogy bárki más reálisnak tartaná.
Ha a Starship első embert szállítani képes verziója 5 éven belül repülni fog, ezt is elhiszem.
Egy kolónia létrehozása a Marson nagyságrendekkel komolyabb kihívás, mint az elektromos autó vagy az újrafelhasználható gyorsító fokozat. De még egy "szimpla" emberes Mars utazás is olyan problémákat rejt, amiket talán még nem is ismerünk. Egy mini rover odaküldése is komoly mérnöki kihívás. Értékelem Musk nagyratörő terveit, valahol megértem, hogy ilyen ígéreteket tesz, Kennedy is így tett annak idején, de azért érezni kell a lehetőségeket és a kockázatot. Egy anyagi és szakmai ESA-NASA-Musk koprodukciónak több esélyét látom, de még akkor is jobb, ha csak az első emberes Mars utazásra szorítkozik.
És mit fognak enni? Musk fizeti az egymillió szkafandert is? Olyanoknak, akik vagy alkalmasak egy űrutazásra, vagy nem. Hogy fogják odavinni az infrastruktúrát? Ki fogja finanszírozni az ellátmány odaszállítását. Mert az önellátás módja egyelőre csak papíron létezik, és abból is több forgatókönyv van, gyerekcipőben jár a kipróbálásuk. Nagyon összetett kérdés ez, nem csak űrhajók építéséből áll. Sőt, az a legkisebb gond. Sokkal reménytelenebb helyzetben lennének az odautazók, mint az egykori új telepesek bárhol a Földön.
És akkor ott vannak a politikai kérdések. Pontosan honnan akar egymillió embert odavinni? Hogy oldaná meg, hogy ne vessék a szemére, hogy kisajátítja, kb. elfoglalja a Marsot? stb...
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!