Amikor a repülő felszáll és megy, honnan tudja hogy mikor kell lefelé kanyarodni? Mert ugye a Föld gömbölyű
Abszolut nem tudományos magyarázata van.
A repülőgépben van egy olyan műszer, ami jelzi a gép földtől való távolságát. A pilóta ezt a műszert figyeli, és ennek alapján halad adott magasságban. Tehát nem kanyarog össze-vissza.
Stimmel. Légnyomás, magasságmérés alapján tartja a talajszinthez képesti szintet. De ha nem tenné, sem repülne ki a világból.
Felfelé ritkul a levegő, a szárnyakon a felhajtóerőhöz egyre nagyobb sebesség kellene, egyre nagyobb motorteljesítmény, ami meg ugyebár az egyre ritkább levegőben egyre romlik is.
Szóval elég rendesen meg van húzva a határa, hogy a gép adott motorteljesítménnyel milyen magasságot tud tartani.
Ugyan itt jóval finomabban, sokkal szélesebb magassági sávban változnak a felhajtóerők, de tulajdonképpen ugyanúgy nem száll el a repülő az űrbe, ahogy a hajó sem emelkedik ki a tengerből, ahogy "kigörbül" alóla a Föld.
A rakéta, ami lexarja a felhajtóerőt, az oxigénhiányt, na az már más tészta.
a magyarazat erre az, hogy a fold lapos.
(:
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!