Hogyan képzeljem el hogy DNS alkotja az embert?





Akkor írd le te, érthetően.
Most attól, hogy nem tudja, hogy az egyik molekuláris gépet riboszóbámak hívják - mit veszít?
Vagy attól, hogy nem tudja, hogy hívják a DNS-nek azt a szálát, amiről a fehérje készül, és hogy hívják a másik szálat?
Eleve mit veszít azzal, ha nem tudja, hogy a DNS-t szét kell bontani két szálra a fehérjekészítéshez?
Semmit.
Először az elvet kell megérteni, utána jöhetnek a részletek.
Szerintem ez a baj nálunk a tanítással általában: nincs ideje a tanárnak a tanuló szintjén elmagyarázni a témát.
Amelyik tanuló nem érti meg elsőre a hivatalos magyarázatot - az így járt.
Az buta marad.
Aztán a következő témát, ami erre épül, már akkor se fogja érteni, ha egyébként képes lenne rá.
Aztán szépen elvész az összes motivációja.
Pedig ez így nem jó.
Ebből következik pl., hogy ma lenézik azt, aki ért a matekhoz, vagy netán még szereti is.
Valami fura elmebetegnek tartják, hiszen egy "normális" ember az utálja a matekot, igaz?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!