Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Mi a különbség az étolaj, és...

Mi a különbség az étolaj, és a gépjármű motorolaj között?

Figyelt kérdés
Az egyikben meg lehet pirítani az ételt, a másikban nem. Miért? Miért nem lehet étel elkészítéshez motorolajat használni? Hisz mindkettő olaj.
2018. ápr. 26. 21:27
1 2 3 4
 31/35 anonim ***** válasza:

Wadmalac, ismerek néhány embert akik a szívóD-t és TD-t használt étolajjal tisztán illetve használt étolajat gázolajjal keverve valamint mogyoróolajat gázolajjal keverve jártak. Sokkal hamarabb képződnek kiválások az üzemanyag szűrőben és az adagolóban, mint hogy a koromképződés problémát jelentsen.


Szűrőpapír? Harisnyán átszűr kétszer és kész - igaz három hetente kellett gázolaj szűrőt cserélni meg fél évente adagolót. Így olcsóbb volt, mint tisztítani :D


A használt étolajból rengeteg zsiradék válik ki, ami csodás taknyos masszát képez az üzemanyag ellátó rendszerben.


Ezeknek is azért érte meg, mert maguk cserélték az adagolót és fillérekbe került a bontott adagoló valamint összekukázták a használt üzemanyagszűrőket így ez sem volt tétel. Egy komolyabb autónál egy ilyen taknyolás felér egy gazdasági totálkárral :)

2018. máj. 2. 18:58
Hasznos számodra ez a válasz?
 32/35 Wadmalac ***** válasza:

#31:

Erről beszélek.

Egyébként anno ismert volt az az ökölszabály, hogy az étolajat ne tisztán, hanem max felében a dízelolajhoz.

Éppen azért, mert az étolaj által lerakni szándékozott trutyit a gázolaj elég jól eloldotta és kimosta a rendszerből.

Persze ez csak a tégla egyszerűségű régi adagolós és porlasztós kocsikra volt igaz, az új magasnyomású rendszerek sokkal finomabb és érzékenyebb alkatrészeket tartalmaznak. Ott már a nem mikroszinten tiszta olaj csúnya dolgokat művel.

2018. máj. 3. 07:42
Hasznos számodra ez a válasz?
 33/35 Wadmalac ***** válasza:

"Sokkal hamarabb képződnek kiválások az üzemanyag szűrőben és az adagolóban, mint hogy a koromképződés problémát jelentsen."

Egy szívódízelnél a korom a mögötte jövőnek volt csak probléma. :)

A turbó elkormolódása régi TD motoroknál nem volt olyan jelentős gond, mint a modern dízeleknél, mire annak az excentricitása kinyírta volna a turbót, általában meghalt más módon.

Az új turbók kevésbé robusztus darabok és nagyobb fordulaton is futnak, itt már előbb gond a lerakódás.

Mint írtam, az üzemanyagrendszer lerakódásait elég jól kivédte a vegyes tankolás.

2018. máj. 3. 07:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 34/35 anonim ***** válasza:

Az új turbóknál, leginkább a változó geometriájú feltöltőknél a geometriaállító szerkezet elkormozódása okoz komoly problémákat és használhatatlanságot.


A rántott hús szagot írta már valaki korábban? :D

2018. máj. 3. 21:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 35/35 Wadmalac ***** válasza:

"A rántott hús szagot írta már valaki korábban? :D"

A csúcs azért a hasábkrumplitól bűzlő kocsi. :D


"a geometriaállító szerkezet elkormozódása okoz komoly problémákat"

Is. Meg az EGR, meg az eltömődő DPF meg a behaló katalizátor. Ja meg újabbak már tele vannak lambda-szondázva is, az is köszöni szépen.

2018. máj. 4. 07:41
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3 4

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!