Mi a különbség az étolaj, és a gépjármű motorolaj között?
Wadmalac, ismerek néhány embert akik a szívóD-t és TD-t használt étolajjal tisztán illetve használt étolajat gázolajjal keverve valamint mogyoróolajat gázolajjal keverve jártak. Sokkal hamarabb képződnek kiválások az üzemanyag szűrőben és az adagolóban, mint hogy a koromképződés problémát jelentsen.
Szűrőpapír? Harisnyán átszűr kétszer és kész - igaz három hetente kellett gázolaj szűrőt cserélni meg fél évente adagolót. Így olcsóbb volt, mint tisztítani :D
A használt étolajból rengeteg zsiradék válik ki, ami csodás taknyos masszát képez az üzemanyag ellátó rendszerben.
Ezeknek is azért érte meg, mert maguk cserélték az adagolót és fillérekbe került a bontott adagoló valamint összekukázták a használt üzemanyagszűrőket így ez sem volt tétel. Egy komolyabb autónál egy ilyen taknyolás felér egy gazdasági totálkárral :)
#31:
Erről beszélek.
Egyébként anno ismert volt az az ökölszabály, hogy az étolajat ne tisztán, hanem max felében a dízelolajhoz.
Éppen azért, mert az étolaj által lerakni szándékozott trutyit a gázolaj elég jól eloldotta és kimosta a rendszerből.
Persze ez csak a tégla egyszerűségű régi adagolós és porlasztós kocsikra volt igaz, az új magasnyomású rendszerek sokkal finomabb és érzékenyebb alkatrészeket tartalmaznak. Ott már a nem mikroszinten tiszta olaj csúnya dolgokat művel.
"Sokkal hamarabb képződnek kiválások az üzemanyag szűrőben és az adagolóban, mint hogy a koromképződés problémát jelentsen."
Egy szívódízelnél a korom a mögötte jövőnek volt csak probléma. :)
A turbó elkormolódása régi TD motoroknál nem volt olyan jelentős gond, mint a modern dízeleknél, mire annak az excentricitása kinyírta volna a turbót, általában meghalt más módon.
Az új turbók kevésbé robusztus darabok és nagyobb fordulaton is futnak, itt már előbb gond a lerakódás.
Mint írtam, az üzemanyagrendszer lerakódásait elég jól kivédte a vegyes tankolás.
Az új turbóknál, leginkább a változó geometriájú feltöltőknél a geometriaállító szerkezet elkormozódása okoz komoly problémákat és használhatatlanságot.
A rántott hús szagot írta már valaki korábban? :D
"A rántott hús szagot írta már valaki korábban? :D"
A csúcs azért a hasábkrumplitól bűzlő kocsi. :D
"a geometriaállító szerkezet elkormozódása okoz komoly problémákat"
Is. Meg az EGR, meg az eltömődő DPF meg a behaló katalizátor. Ja meg újabbak már tele vannak lambda-szondázva is, az is köszöni szépen.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!