Mivel a állandó mágneses dc motorban a tekercseken levő áram ki be kapcsolódik a kommutátor segítségével, ezért nem melegszik a tekercs annyira mint egy ugyanekkora tekercselésű elektromágnesben?
1.) Jobb lett volna egyből azzal kezded hogy mit akarsz ahelyett hogy 8 közelítő kérdést teszel fel.
(tekercs, vasmag, stb..)
2.)Ha így lenne a motor teljesítmény/súly aránya nem volna optimális.
Az elektromágnes valódi DC körülmények között dolgozik, a motor nem.
A motornak forgó mágneses tér kell és ehhez vagy kommutátor vagy egyéb megoldás szükséges.
A mágneses tér felépítéséhez energia kell, ha ezt állandóan elő kell állítani aztán meg összeomlik jelentősen megnöveli a veszteséget.
Ezért egy motor mégha DC feszültséggel hajtod meg sosem valódi DC áramkör. (szaggatott DC)
Ezt a méretezésnél figyelembe kell venni.
Mondok valamit.
Te annyira fogalmatlan vagy hogy egy dolgot tudok ajánlani. Nézzél meg egy olyan motort amit építeni akarsz és nézd meg hogy milyen vezeték és hány menet kell. Erre képes vagy másra nem.
"A mágneses tér felépítéséhez energia kell, ha ezt állandóan elő kell állítani aztán meg összeomlik jelentősen megnöveli a veszteséget.
Ezért egy motor mégha DC feszültséggel hajtod meg sosem valódi DC áramkör. (szaggatott DC)
Ezt a méretezésnél figyelembe kell venni. "
És ez mit jelent?Hogyan kell méretezni?(tehát motor esetében mindig összeomlik a felépített mágneses tér?és akkor, mi a teendő?)
Egy DC motorban a forgórész tekercse váltóáramot kap. A kommutátor az egyenirányító. De ezt nyilván tudja az, aki csak egyszer is kezébe vett egy villamosságtannal foglalkozó könyvet.
Teljesen felesleges arról vad ötleteket gyártani, hogyan működik egy ilyen motor.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!