Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Marketing, titokban már itt...

Marketing, titokban már itt tartana?

Figyelt kérdés

Igazából nem tudtam, hová írjam ezt a kérdést, fingom nincs, hogy valóban ide illik e, de talán igen...


Mostanában nagy multiknál New Yorkban megfigyeltem, sokszor előfordul, hogy 1-1 termék amit előtte életemben nem láttam, de nagyon megtetszik valami kütyü best buyban, vagy egy kabát egy nagyobb ruhakereskedésben...

És komolyan előtte soha nem láttam, nem kerestem mégcsak hasonlóra sem, és itt gyk-zás közben a google hírdetés pont azt a terméket tolja az arcomba...

Ez véletlen egybeesés, vagy már tényleg itt tarthat a megfigyelésünk?



2017. febr. 10. 08:28
1 2 3
 21/29 anonim ***** válasza:

"Ugye most komoly nem tartjátok komolyan, hogy egyesével figyelik az embereket műholdakkal és kamerákkal a boltokban azért, hogy betudják ajánlani azt a kabátot reklámként a weben, amit élőben is láttál?! Mert konkrétan ti erről beszéltetek. "


Nem egészen. Nyilván az irreális, hogy a műhold megmondja, hogy a H&M-ben Kaposváron az xy koordinátánál pontosan milyen kabát van 2016.04.05-én, de az a hipotézis, miszerint nem csak netes algoritmusokat használnak (és főleg nem csak úgy, hogy te beleegyezel) a személyre szabott reklámok összeállításában, az fix. Amit tudunk, hogy a google algoritmusa a cookie-k, előzmények, gyakori kulcsszavak, stb. alapján személyre szabott reklámokkal bombáz. Ez nem spekuláció, ez tény.


Hogy ezen felül milyen algoritmusokkal és adatszerzési trükkökkel ugyeskednek azt nem igazán tudhatjuk. Pl. az simán lehet, hogy a telefonod lévő GPS alapján össze tudja állítani az algoritmus, hogy milyen boltokba jársz (a legtöbb bolt pl. fenn van a google maps-en), ott milyen márkák a legjellemzőbbek, milyen gyakran jársz, ez alapján egy anyagi háttérről szóló profilt is összerakhat, és ez alapján küld adatokat.


És a megfelelő automatizált arcfelismerő szoftverek a már említett műhódak adatai alapján pedig konkrét képeket kaphat arról, hogy hol jártál, összeveti a térképpel, és voila, még több adat.


Aztán a te mindenkori IP címedről felkerült adatokat mindenféle pszicholingvisztikai elemzésnek vethetik alá, a felkeresett honlapok és témakörök alapján megszabhatják az érdeklődési köröd, és egy pszichológiai profilt hozhatnak létre.


Ezek mind-mind olyan algoritmusok és módszerek, amiknek a létezéséről csak spekulálni tudunk. Az viszont fix, hogy a mainstream technológia a hadászati technológia után jár fejlettségben, sőt, mit jár, kullog. Nagyon könnyen meglehet, hogy ezeknél még jóval vadabb eszközök is léteznek, hogy azt ki és mi célra használja fel, még kevésbé lehet megbecsülni. A hírszerzés, haderő, bűnüldözés tuti felhasználja, és ezek alapján nem tartom kizártnak, hogy a mammutvállalatok is.


Ez nem feltétlen gond egyébként, ha valakinek nincs vaj a füle mögött, akkor se az NSA-t, se az AH-t nem fogja érdekelni, hogy nagycsöcsű négerpornót, vagy ázsiai kötözőspornót nézeget, abból meg szintén nem lesz baja, ha a google a legújabb télikabátot próbálja rásózni, amikor éppen télikabátot venne. Ez az egész akkor vállhat problémássá, ha még nagyobb teret nyer az információs társadalom és egy kőkemény, világszintű diktatúra alakul ki, viszont erre én sok esélyt nem látok.



Na, meg esetleg, amit Vree mond, hogy "A "Villanások" ugrik be, ahol azt vizsgálták (szintén digitális készülékek által), hogy az emberek többsége kiszámítható napi útvonalat jár be". Ha valaki ezekkel az adatokkal visszaél, elég könnyen követhet el bűncselekményeket specifikus személyek ellen, és a jövőben a cyberbűnözés elleni védekezés még fontosabb lesz.

2017. febr. 10. 21:47
Hasznos számodra ez a válasz?
 22/29 anonim ***** válasza:

De a kérdező nem erről kérdezett. Ő konkrét termékeket említett meg, amire pedig nem szolgálhat magyarázatként csak az, ha a világ összes hírszerzése rá összpontosít. Ezek az algoritmusok legfeljebb arra lennének jók, hogy bizonyos üzletek reklámozzák személyre szabottan, de itt konkrét termékekről van szó, ami tetszik a kérdezőnek, de sehol se utalt rá korábban. A másik válaszoló pedig azon lepődött meg, hogy fájt a térde, sehol se jelezte senkinek és mégis bekapta a gyógyszerreklámot rá. Erre se lehet magyarázat csak az, ha a világ összes titkos szerve őt figyeli és ki elemezték a járását, hogy beadhassanak neki egy gyógyszerreklámot.

Az számomra is egyértelmű, hogy a reklámok személyre szabottak és minden adatot elmentenek rólunk, amit az interneten hagyunk, még azt is eltudom fogadni, hogy követik a mobilunk GPS rendszerét. De ettől függetlenül az életbe nem fogják kitalálni, hogy nekem gyógyszer kell a térdemre, ha nem hagyok róla nyomot sehol. Egyszerűen csak jobban figyelek a gyógyszerreklámokra, mert szükségem van rá...

2017. febr. 10. 22:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/29 A kérdező kommentje:
De mégcsak műholdról sem kell figyelniük.. boltba berakhatnak lazán valami kütyüt, ami adott határokon bellül figyeli a telefonokat, hogy mi hol van.
2017. febr. 11. 17:13
 24/29 anonim ***** válasza:

8.: A Drónt valószínűleg a saját mobiloddal irányíthattad Bloothooth kapcsolattal a boltban!


Azaz itt esetleg kiadtad az adataidat, csak nem tudtál róla... QR kódot nem fotóztál le?

2017. márc. 24. 02:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/29 anonim ***** válasza:
Ill., amikor a telefonoddal összekapcsolódtál Bluetooth-on, akkor a telefonban benne maradt, hogy milyen eszköz kapcsolódott hozzá (az eszköz neve)! Már csak egy olyan FB kód kell, ami figyeli, milyen eszközöket csatlakoztat az adott felhasználó a készülékéhez, majd a célzott reklámok összeállításánál ezt figyelembe veszi!
2017. márc. 24. 02:23
Hasznos számodra ez a válasz?
 26/29 anonim ***** válasza:
Esetleg fénykép készült rólad és Fb-n arcfelismerővel vissza kerestek automatikusan. Bár ez azért erőforrás igényes móka lenne szerintem. :-)
2017. márc. 24. 02:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 27/29 A kérdező kommentje:

ne aggódj, erőforrás itt megvan...

haverom most akart visszajönni amerikába, a határon nem engedték be, mondván, hogy legutóbb 2 napot túltartózkodott, ő tagadott... számítógépen klikkelt 2őt a nő és megjelent a monitoron egy térfigyelős kép ahogy a metróban áll, meg egy ahogy az unionon sétál... mindkettő dátummal ellátva... magas fokon megy itt a megfigyelés.

2017. márc. 24. 09:32
 28/29 Wadmalac ***** válasza:

A jelen terrorpánikban tutira MINDENKIT megfigyelnek az USA-ban, aki vagy terrorforrás országból, vagy erősen terrorveszélynek kitett országból érkezik.

Az EU meg most annak számít, kompletten.

2017. márc. 24. 12:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/29 anonim ***** válasza:

27.: Kereskedelmi értelemben értettem, hogy nem éri meg esetleg (egy Fb méretű adatbázis aktív szűrése), mert nem jön vissza a drónok forgalmazásából (az Fb is sokat kérhet ám ilyenekért). A terrorizmus más téma, de most nem arról volt szó.


Viszont, amikor kipróbálta az áruházi drónt, lehet egyben beleegyeztél némi adatszolgáltatásba...


Logikus lehet, ha pl, hasonló akciót csinálsz a boltodban, szeretnéd azt is tudni, hogy kik próbálták ki az eszközödet (azaz kik a potenciális vevők). Pl. statisztikát a korukról, nemükről, lakhelyükről, családi állapotukról, stb... Nem logikus?

2017. márc. 24. 19:55
Hasznos számodra ez a válasz?
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!