Az elektromos autónak, vagy a benzines/dieseles autónak nagyobb a hatásfoka?
Esetleges karambol esetén melyik gyullad ki előbb, és melyik veszélyezteti az emberek életét?
Tudom, hogy sajnos még nem terjedt el annyira az elektromos autó, hogy erre tökéletes választ lehessen adni gyakorlati tapasztalatokból, de ti, tapasztaltabb műszaki emberek hogyan vélekedtek erről? Mekkora területen lehet elektromos áramütést szenvedni karambol esetén? Ki tud-e gyulladni egy ilyen autó?
A villanymotor hatásfoka maga 90% fölött is lehet, és a villanyautókat már ma is adóztatják nálunk ("súlyadó" jellegű adóval). Ahogy elterjednek, 5 perc lesz kivetni rá bármiféle újabb adót. Jelenleg azért nem lehet, mert akkor még 100 év múlva se venne senki ilyet.
Ha viszont elterjedt, a városi közlekedésre annyival jobb lesz bárminél, hogy mindenki ezt fogja használni. Az adóval együtt.
"Ez a hatásfok kerdes egyebkent nem igazan erdekes." - Hát ez mekkora baromság. Te azt számoltad (nem számolás volt ez) ki, hogy két (mivel nem tank) hajtóanyag-hordozási szempontból maximálisan kihasznált jármű közül melyik megy többet el. Egyébként a benzinnek literje nem egy kiló, és jóval alatta van, nem is kicsit.
De a hatásfok az adott. Az, hogy éppen az autóm mekkora üzemanyagtankkal vagy az elektromos mkkora akkumulátorral rendelkezik, az már csak szubjektív. Nem is beszélve arról, hogy egy nagyobb testű autó többet fog fogyasztani, akkor is ha a hatásfoka ugyanannyi.
"Hát ez mekkora baromság. Te azt számoltad (nem számolás volt ez) ki, hogy két (mivel nem tank) hajtóanyag-hordozási szempontból maximálisan kihasznált jármű közül melyik megy többet el."
Nem, en azt mutattam meg, hogy a loteri kutyat nem erdekli a benzinmotor hatasfoka, amikor egy tank benzinben sokkal tobb energia van, mint egy tobb mint fel tonnas akkuban. Boven pazarolhatunk belole, es meg ugy is eleg messzire jutunk. Arrol nem is beszelve hogy 10 perc alatt teletankolok, akarhanyszor. A tank pedig nem kerul 20.000 euroba.
"Egyébként a benzinnek literje nem egy kiló, és jóval alatta van, nem is kicsit. "
Nem is allitottam ilyet.
Fontos a hatásfok, de csak akkor, ha az energiasűrűség azonos nagyságrendben mozog az összehasonlított energiahordozójú járműveknél.
Emiatt jelen esetben a benzin-pártinak is igaza van abban, hogy a hatásfok így nem jelentős tényező.
A 10 tévhites cikk tényleg részben igaz csak, részben reklám. Van benne egy nagy önellentmondás. Elején állítja, hogy az átlag sofőrnek elegendő a napi 250 km-es hatókör, hiszen átlagosan napi 20-40 km-t vezetünk csak, ez igaz.
Viszont az elektromos autó megtérülésénél már NEM ezzel a napi használati távolsággal számol.
Az igazság az, hogy a mostani elektromos autó árak mellett a használati megtérülés időtartama hosszabb a jármű várható élettartamánál.
A valodi elettartamot nem tudja senki, mert nincs eleg tapasztalat.
Igy aztan megterulesi idot sem lehet komolyan szamolni. Ma szerintem meg nem terul meg egyaltalan.
Remélhetőleg így lesz. Ha az ár nem lenne akadály, biztosan sokan már ma áttérnének. Én az átlagos mozgolódásaimhoz meg lennék elégedve egy 250 km-es hatókörrel is.
Ha meg az ember messzebbre megy, a vezetésbe 3 óránként nem is árt egy félórás nyújtózkodás, pihenő. Addig mehetne a töltés.
Csak ehhez már kéne a kiépített hálózat.
"kinek van elég pénze, annak simán megéri"
Kiveve ha varosi autokazason kivul masra is akarja hasznalni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!