Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Az elektromos autónak, vagy a...

Az elektromos autónak, vagy a benzines/dieseles autónak nagyobb a hatásfoka?

Figyelt kérdés

Esetleges karambol esetén melyik gyullad ki előbb, és melyik veszélyezteti az emberek életét?


Tudom, hogy sajnos még nem terjedt el annyira az elektromos autó, hogy erre tökéletes választ lehessen adni gyakorlati tapasztalatokból, de ti, tapasztaltabb műszaki emberek hogyan vélekedtek erről? Mekkora területen lehet elektromos áramütést szenvedni karambol esetén? Ki tud-e gyulladni egy ilyen autó?


2017. jan. 25. 12:53
1 2 3
 11/21 anonim ***** válasza:

A villanymotor hatásfoka maga 90% fölött is lehet, és a villanyautókat már ma is adóztatják nálunk ("súlyadó" jellegű adóval). Ahogy elterjednek, 5 perc lesz kivetni rá bármiféle újabb adót. Jelenleg azért nem lehet, mert akkor még 100 év múlva se venne senki ilyet.

Ha viszont elterjedt, a városi közlekedésre annyival jobb lesz bárminél, hogy mindenki ezt fogja használni. Az adóval együtt.

2017. jan. 25. 16:38
Hasznos számodra ez a válasz?
 12/21 reszelo ***** válasza:

"Ez a hatásfok kerdes egyebkent nem igazan erdekes." - Hát ez mekkora baromság. Te azt számoltad (nem számolás volt ez) ki, hogy két (mivel nem tank) hajtóanyag-hordozási szempontból maximálisan kihasznált jármű közül melyik megy többet el. Egyébként a benzinnek literje nem egy kiló, és jóval alatta van, nem is kicsit.


De a hatásfok az adott. Az, hogy éppen az autóm mekkora üzemanyagtankkal vagy az elektromos mkkora akkumulátorral rendelkezik, az már csak szubjektív. Nem is beszélve arról, hogy egy nagyobb testű autó többet fog fogyasztani, akkor is ha a hatásfoka ugyanannyi.

2017. jan. 25. 20:43
Hasznos számodra ez a válasz?
 13/21 anonim ***** válasza:

"Hát ez mekkora baromság. Te azt számoltad (nem számolás volt ez) ki, hogy két (mivel nem tank) hajtóanyag-hordozási szempontból maximálisan kihasznált jármű közül melyik megy többet el."


Nem, en azt mutattam meg, hogy a loteri kutyat nem erdekli a benzinmotor hatasfoka, amikor egy tank benzinben sokkal tobb energia van, mint egy tobb mint fel tonnas akkuban. Boven pazarolhatunk belole, es meg ugy is eleg messzire jutunk. Arrol nem is beszelve hogy 10 perc alatt teletankolok, akarhanyszor. A tank pedig nem kerul 20.000 euroba.


"Egyébként a benzinnek literje nem egy kiló, és jóval alatta van, nem is kicsit. "


Nem is allitottam ilyet.

2017. jan. 25. 21:37
Hasznos számodra ez a válasz?
 14/21 Wadmalac ***** válasza:
50%

Fontos a hatásfok, de csak akkor, ha az energiasűrűség azonos nagyságrendben mozog az összehasonlított energiahordozójú járműveknél.

Emiatt jelen esetben a benzin-pártinak is igaza van abban, hogy a hatásfok így nem jelentős tényező.


A 10 tévhites cikk tényleg részben igaz csak, részben reklám. Van benne egy nagy önellentmondás. Elején állítja, hogy az átlag sofőrnek elegendő a napi 250 km-es hatókör, hiszen átlagosan napi 20-40 km-t vezetünk csak, ez igaz.

Viszont az elektromos autó megtérülésénél már NEM ezzel a napi használati távolsággal számol.

Az igazság az, hogy a mostani elektromos autó árak mellett a használati megtérülés időtartama hosszabb a jármű várható élettartamánál.

2017. jan. 26. 07:15
Hasznos számodra ez a válasz?
 15/21 A kérdező kommentje:
Miért, te hogy tudod, mennyi az élettartama, és mennyi a megtérülési idő?
2017. jan. 26. 18:06
 16/21 anonim ***** válasza:

A valodi elettartamot nem tudja senki, mert nincs eleg tapasztalat.


Igy aztan megterulesi idot sem lehet komolyan szamolni. Ma szerintem meg nem terul meg egyaltalan.

2017. jan. 26. 19:32
Hasznos számodra ez a válasz?
 17/21 A kérdező kommentje:
Szerintem a legújabb, legdrágább, legmodernebb kocsik megtérülnének, ha a benzines társaik árában lennének. Így, hogy kétszer annyiba kerülnek (állami támogatással!!), így lehet nem térül meg. De egyrészt legalább nem szennyezzük úgy a környezetet vele, másrészt sokkal halkabb, és szerintem modernebben is néz ki. Akinek van elég pénze, annak simán megéri,hiszen tulajdonképpen rajtuk múlik, hogy a későbbiekben mennyibe fog kerülni az áruk. Ha sokan veszik, akkor úgy éri meg majd fejleszteni is, és akkor majd esni fog az áruk is.
2017. jan. 26. 19:50
 18/21 Wadmalac ***** válasza:

Remélhetőleg így lesz. Ha az ár nem lenne akadály, biztosan sokan már ma áttérnének. Én az átlagos mozgolódásaimhoz meg lennék elégedve egy 250 km-es hatókörrel is.

Ha meg az ember messzebbre megy, a vezetésbe 3 óránként nem is árt egy félórás nyújtózkodás, pihenő. Addig mehetne a töltés.

Csak ehhez már kéne a kiépített hálózat.

2017. jan. 27. 07:11
Hasznos számodra ez a válasz?
 19/21 anonim ***** válasza:

"kinek van elég pénze, annak simán megéri"


Kiveve ha varosi autokazason kivul masra is akarja hasznalni.

2017. jan. 27. 07:28
Hasznos számodra ez a válasz?
 20/21 A kérdező kommentje:
Ha a max. hatótávolság meglenne 500 km, és szupergyors töltőállomásokat építenének (na ja, nem tudom, hogy ha hatalmas áramerősségű lenne a töltőállomás, akkor vajon gyorsabban töltődne-e, vagy nem-e forrósodna föl az ellenállástól), ahol 1-2 perc alatt feltöltődik az akku, akkor szerintem elég sokan átállnának rá, azok is, akik szeretnek sokat kocsikázni.
2017. jan. 27. 15:19
1 2 3

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!