Az elektromos autónak, vagy a benzines/dieseles autónak nagyobb a hatásfoka?
Esetleges karambol esetén melyik gyullad ki előbb, és melyik veszélyezteti az emberek életét?
Tudom, hogy sajnos még nem terjedt el annyira az elektromos autó, hogy erre tökéletes választ lehessen adni gyakorlati tapasztalatokból, de ti, tapasztaltabb műszaki emberek hogyan vélekedtek erről? Mekkora területen lehet elektromos áramütést szenvedni karambol esetén? Ki tud-e gyulladni egy ilyen autó?
A villanymotornak sokkal magasabb a hatasfoka mint a belsoegesu motornak. Meg akkor is ha a toltesi vesztesegeket is figyelembe vesszuk. Villanymotornal boven 80% folott van, belsoegesu motoroknal meg 20-30% a gyakorlatban.
Nem jellemzo hogy kigyulladnak a villanyautok balesetkor, es a hagyomanyos autok is kigyulladhatnak, ez nem igazan szempont.
A háromból a legnehezebben a dízel gyullad ki.
De nem csak az üzemanyag számít, tele van mindegyik éghető anyaggal és tűzforrással.
"Mekkora területen lehet elektromos áramütést szenvedni karambol esetén?"
Na ez tuti, hogy semennyire.
Hatásfok: ahogy írták is. Ha az elektromos feltöltés vesztesége, az akku visszaadott áramának vesztesége a feltöltéshez képest, meg a villanyhajtás vesztesége mind össze van adva, akkor is jobb, mint a benzines, még a dízelnél is sokkal jobb hatásfokú.
És itt nem csak a belső égésű motor xar hatásfoka miatt van ez, hanem ehhez még hozzájön, hogy az elektromos autó hajtáslánca sokkal egyszerűbb, nincs benne annyi mechanikus súrlódó elem.
Igen, azt én is hallottam, hogy jobb a hatásfoka, csak azt nem tudtam mennyivel. És szerintem nagyobb a túlélés valószínűsége is, egy esetleges kigyulladás alkalmával, hiszen annyira hevesen nem ég, mint mondjuk egy benzines.
Itt leírják, hogy ugyanannyi pénzből elektromos autóval messzebbre lehet eljutni.
És néhány érdekesség:
Jó a cikk link.
Sajnos ott is van önfejű villanyellenes kommentelő, féligazság érvekkel.
Ami tény, hogy a villanyautó még qrva drága. Átlagos magyar felhasználónak az élettartama alatt sem térül meg.
Ha az állam bácsi környezetvédelmi érdekből átvállalná a vételár felét, máris szaporodnának, mint a gomba.
De nem fogja.
Nagyon egyszerű okból.
Az üzemanyag jövedéki adója miatt.
Az elektromos autósokról nem tudja leszedni azt az irdatlan bevételt, amit ez produkál.
Sajnos állam bácsinak még fáj a villanyautó.
"Az elektromos autósokról nem tudja leszedni azt az irdatlan bevételt, "
Hogyne tudna. Amint eszreveheto bevetelkiesest fog jelenteni a villanyautozas, meglesz ra a megoldas masnap. Ez nem problema.
Na az kéne még, hogy külön jövedékiadós villanyórát tegyenek fel nekem otthon a tankolásra.
Abból lenne ám népfelkelés.
Nem. Nem fogják tudni így lehúzni az elektromos autózást. Éppen ,mert nem lehet hivatkozni a környezetszennyezésre.
Ez a hatasfok kerdes egyebkent nem igazan erdekes. Meghozza azert mert a benzinnek az energiasurusege nagysagrendekkel nagyobb mint az akkuke jelenleg.
Egy autoban hasznalatos akku manapsag 200-250Wh/kg kozott tud.
Egy liter benzinben meg van 9000Wh. Ha egy tank benzin 60 liter, abban van 540KWh energia.
Jelenleg a csucs Teslaban 100KWh-s akku van, es az is tobb mint 600 kilo... Egy KWh akku jelenleg ~2000 dollarba kerul a gyartonak, azaz a Tesla P1000D-ben levo akku 20.000 dollar. Csak az akku. Es abban tudsz annyi energiat tarolni, amivel meg tudsz tenni kabe annyi utat mint 60 liter benzinnel.
Nyilvan rengeteget fejlodtek a villanyautok, es meg fognak is, de ezeket a "10 tevhit" jellegu cikkeket sem kell teljesen komolyan venni, mert azert meg messze nem tartunk ott hogy a villanyauto teljes erteku kivaltoja legyen egy hagyomanyosnak minden teren.
....Egy KWh akku jelenleg ~2000 dollarba kerul ....
200-ba.
"Na az kéne még, hogy külön jövedékiadós villanyórát tegyenek fel nekem otthon a tankolásra. "
Azt is meg lehet csinalni, meg azt is hogy a jarmu kotelezoen naplozza mennyit toltottel es online lejelenti a NAV-nak. Es csak olyan auto kaphat rendszamot amiben ez mukodik.
Vagy siman kivetnek egy uj adot es kesz. Ezer lehetoseg van, es meg is fogjak csinalni, mert azokrol az ezermilliardokrol nem fognak csak ugy lemondani.
"Nem fogják tudni így lehúzni az elektromos autózást. Éppen ,mert nem lehet hivatkozni a környezetszennyezésre."
Dehogynem, es meg is fogjak tenni, meg KELL tenni, mert ha nem osszeomlanak a koltsegvetesek. Ma sem a kornyezetvedelemre hivatkoznak, a jovedeki ado nem kornyezetvedelmi ado.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!