Mi, és hogy a legkönnyebb anyag a világon? Avagy, a hidrogén mekkora nyomáson a legkönnyebb?
> Igazából nem csak a gumi pumpálnám fel hanem a vázat is
Itt is lehet saccolgatni.
Mennyi üreges cső van egy kerékpárban? Számoljunk 4 méterrel, de ennél szerintem kevesebb van.
Milyen átmérőjűek ezek a csövek? Egy versenbringa esetén max 5 cm-t, annál biztos kevesebb. (Annak a keresztmetszete r²π = (0,025 m)² * π = 0,00196 m²
Ekkor V = 4 m * 0,00196 m² = 0,00784 m³
A csőben lévő levegő tömege (itt ugye 1 bar nyomás van):
m = ρ * V = 1,2 kg/m³ * 0,00784 m³ = 0,00941 kg
Tehát újabb maximum 1 dekát nyernél. A hajad nehezebb ennél.
> a vázat is hidrogénesre készíteném el.
Azt megnézem majd, hogy hogyan fogod az igencsak gyúlékony hidrogénnel töltött csövet lehegeszteni. De nem kell bele hidrogén, a vákuum sokkal könnyebb, a váz meg nem roppanna össze miatta.
> csak azon gondolkoztam hogy ugye vannak azok a fél kilós biciklik, és hogyan lehetne még könnyebbre elkészíteni.
Ilyen módon sehogy.
> A biciklikereket néhány helyen 10barra pumpálják fel.
Ergo akkor a kerékben lévő levegő nem 0,018 kg-ot, hanem 0,06 kg-ot fog nyomni. Még mindig édeskevés. Meg egy néhány kg-os kerékpár esetén a gumi is vékonyabb, azzal is számolni kell. Mondjuk nem 4 cm átmérőjű a gumi, hanem csak 2 cm, máris csak 0,015 kg a benne lévő levegő tömege.
Összességében a vázzal, a 10 bar nyomásra pumpált gumival együtt 2,5 dkg-ot is alig vennél le a bicikli tömegéből. Az kb. egy korty víz tömege.
> Gondolom ha minél több héliumot pumpálok a kerékbe, annál könnyebb lesz.nem?
Hát nem. Mivel anyagot, tömeggel rendelkező anyagot pumpálsz bele, annál nehezebb lesz. Más kérdés a felhajtóerő, de mivel az kizárólag a térfogattól függ, ami nem változott, ezért a felhajtó erő sem lesz nagyobb. (Ellentétben a lufival, ahol a térfogat nő a hélium belefújása során.)
> Mekkora nyomáson a legkönnyebb a hélium?
0 bar nyomáson a legkönnyebb. m = ρV = ρ₁ * p * V
(Ahol ρ₁ az anyag sűrűsége 1 bar nyomáson, és ahol p bárban van megadva.)
> Mikor a legkönnyebb? Ha vákuum van benne?
Igen. De ahogy számolgattuk neked, a különbség minimális. A levegő nem túl nehéz.
Nem kellett volna ennyire szétboncolni amit írtam.
Köszönöm az eszmecserét, viszlát!
"Igazából nem csak a gumi pumpálnám fel hanem a vázat is hidrogénesre készíteném el."
Shakespeare jut eszembe erről: Sok hűhó semmiért...
Én tovább viszem a kérdésed kérdező.
Ugye abban egyetértünk a váz és gumi H, He töltésével semmit nem érsz.
De tételezzük fel hogy 2 meterológiai ballont kötsz a bicóra egyet elöl egyet hátul. (Lehet 4-is vagy több tök mind1.)
És ezzel sikerül majdnem "kinullázni" a súlyod (a tömeged nem csak a súlyod). //Tömegmegmaradás!//
TFH 1 kg nak megfelelő erővel nehezedsz így a talajra, tehát nem emelkedsz fel, viszont pl jó nagyokat tudnál ugratni még jobban mint a holdon.
Igenám, de ezzel az 1kg földhöz tapadási erővel kellene a 80+10kg tömeged előre hajtani is!
Lássuk be nem menne!
Kipörögne a kerék! //Súrlódás!//
De felkaphat a szél és arréb taszíthat akár oldalirányba is!
De TFH hogy előre visz a szél, és meg akarsz állni.
A 80kg ember + 10kg bicikli meg 40-el száguld és 1kg tapasztja a földhöz.
Satura húzod a féket!
Gyakorlatilag semmi nem történik siklasz tovább.
//Lendületmegmaradás!//
A fizikai törvényei "nem engedik meg" az ilyen "könnyítéseket", nem tudsz büntetlenül könnyíteni a bicikliden.
- Ha nagyon könnyű vagy és a bicód is az pl karbonvázas a kisebb tapadás miatt több az elvesző erő!
- Ha tükör sima felületű gumi kereket teszel fel, kisebb erővel kell hajtani (sokkal kisebbel mint amit He, H töltéssel elérhetnél valaha.)
Viszont nehezebben is állsz meg sokkal nehezebben! Sőt elesel az első kanyarban mert kifarolsz.
Szerintem ne ragozzuk tovább...
Remélem nem haragszol hogy tovább gondoltam az "ötleted".
Osztom a gondolatsorod sakespeare.
nem lehet minben ötletem forradalmi, de legalább megtudtam ezt azt.
köszönöm a válaszokat.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!