Mi, és hogy a legkönnyebb anyag a világon? Avagy, a hidrogén mekkora nyomáson a legkönnyebb?
Eleve ott kezdődik, hogy jó esetben a kerékpár tömege a te tömegedhez képest jóval kisebb. A kerékpár tömegének meg nagyon kis részét adja a kerékbe fújt levegő. Nem tudom mennyire számoltam jól, de egy 28"-os kerékátmérőnél, 4 cm szélességű gumi esetén 3 bar-ra felfújva 1,8 kg jött ki. (Ami több, mint elsőre gondoltam.) Ha még vákuum is lenne a kerékben – de ehhez ugye nem jó a gumi kerék –, akkor is maximum 1,8 kg-ot nyernél az ügyleten. De életszerűen még a hélium lenne jó választás, azzal 1,5 kg-ot nyernél.
Akkor már egyszerűbb leadni 1,5 kg-ot a saját súlyodból, és ugyanott vagy, nem kell venned héliumpalackot, megoldani a töltést, ami lássuk be eléggé macerás. De a testtartásodon, a biciklid, öltözéked áramvonalasságát, a fizikai erődön is lehet, hogy sokkal több múlik, mint a kerékpárral együtt vett súlyod.
Ahogy 1-2 írja a gumiba pumpálva nem nyersz semmit!
Még úgyis jobban járnál ha a vázra kötöznél néhány héliumos meteorológiai ballont.
Igaz a légellenállásod nőne ettől de a súlyodat meg közben pl megfelezhetnéd. De úgy hogy még ne emelkedj föl.
Igaz így a tapadásod is csökken ha nagyon lecsökkented a súlyod már könyebben kipöröghetnek megcsúszhatnak a kerekeid...nem tudod előrehajtani magad.
Szóval a legegyszerűbb és legolcsóbb is a fogyás!
A levegő sűrűsége különböző hőmérsékleten átlagosan:
0 °C-on (101 325 Pa nyomáson) ρ = 1,2928 kg/m³
10 °C-on 1,2471 kg/m³
15 °C-on 1,2255 kg/m³
20 °C-on 1,2045 kg/m³
25 °C-on 1,1843 kg/m³
30 °C-on 1,1648 kg/m³
Láthatod, hogy 1 köbméter levegő tömege kb. 1,2 kg. A kerékpár gumijába belefújt levegőnek pedig nincs 1 köbméter a térfogata, hanem annál sokkal kisebb. Így hát nincs igazad ebben 2*Sü. Nem ad egy kilogramm plusz tömeget.
#6,#7:
Igen, tegnap éjszaka erősen félreszámoltam. (Kicsit kételkedtem is az eredményben, de éjszaka nem találtam meg a hibát.) Valamilyen rejtélyes ok miatt a gumi keresztmetszetére nem a kör területének, hanem a kerületének a képletét használtam. De akkor egy immár talán helyes közelítő számítás:
Mondjuk legyen a kerékátmérő 27", 4 cm széles gumival. Az azt jelenti, hogy a kerék kerülete:
K = 2rπ = dπ = (27"-4 cm) * π = (68,58 cm - 4 cm) * π = 64,58 cm * π = 202,9 cm ≈ 2 m
Mivel két kerék van, így közelítőleg azok térfogata megfelel egy 4 m hosszú, 4 cm átmérőjű, azaz (0,02 m)² * π = 0,001257 m² keresztmetszetű hengernek. (Itt tegnap a keresztmetszetet számoltam rosszul 0,04π-nek, pedig ugye (0,04/2)²π-vel kellett volna számolnom.) Ekkor:
V = 4m * 0,001257 m² ≈ 0,005 m³
A levegő sűrűsége légköri nyomáson ρ=1,2 kg/m³, tehát 3 bar nyomáson ρ=3,6 kg/m³
A kerékben lévő levegő tömege tehát (immár remélhetőleg helyesen számolva):
m = ρ*V = 3,6 kg/m³ * 0,005 m³ = 0,018 kg
Így viszont ennyit lehet maximum nyerni, még ha vákuum is lenne a gumiban. Lehet a gumi héliummal, hidrogénnel való megtöltésénél jóval nagyobb tömegcsökkenést eredményez, ha egyszerűen csak lemosod a biciklit, lehet a rajta megülő por is nyom ennyit.
Igazából nem csak a gumi pumpálnám fel hanem a vázat is hidrogénesre készíteném el.
csak azon gondolkoztam hogy ugye vannak azok a fél kilós biciklik, és hogyan lehetne még könnyebbre elkészíteni.
A biciklikereket néhány helyen 10barra pumpálják fel.
A másik kérdés:
Gondolom ha minél több héliumot pumpálok a kerékbe, annál könnyebb lesz.nem? -nem. Mekkora nyomáson a legkönnyebb a hélium? Mekkora nyomást érdemes tartani pl: egy léggömbben?
Mikor a legkönnyebb? Ha vákuum van benne?
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!