A léghajókat nem fújták el a szelek?
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
"Először is motorja és kormánya volt, másodsorban ugyanezt lehetne a repülőgéppel kapcsolatban is kérdezni. "Rátartással" kell repülni."
Ja, csak annyi az apró különbség, hogy a repülő dinamikus felhajtóerővel működik statikus helyett, sokkal gyorsabb (lásd utasszállítók) és minimális a keresztmetszete. Szóval nem, nem jó példa a repülővel összevetni. Nyilván ott is figyelembe kell venni a szelet, de sokkal kevésbé van rá hatással, mint a léghajókra.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
De, a léggömböket és léghajókat is fújja a szél.
A hőlégballonokat például pont így kormányozzák.
A repülőgépeket is fújja a szél, sőt sok esetben ki is használja a polgári repülés az óceán átrepülésekor az un. "jet stream"-et
Amibe nem kötelező belerepülni, csak ha segít. A magasság alkalmas megválasztásával ki lehet használni őket.
De a gázos "lufi" tekintetében sem jár messze a kérdező az igazságtól, a nagy magasságú léggömbös közlekedés alapja is a magassági szél. (Virgin légballon útja majdnem a föld körül, Sir Richard Brenson és tsai).
A "kormányzás" a következőképp történik:
Ha a kívánt irányba fúj a szél valamelyik légrétegben, akkor emelkedéssel - süllyedéssel ebbe a légrétegbe pozicionálva a léghajót, abba az irányba halad a léghajó. Motor nélkül.
Remélem segítettem a válaszommal.
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz2.png)
![*](http://static.gyakorikerdesek.hu/p/vsz1.png)
A Hindenburg 125-135 km/h-val repült, ez magabiztos, nyugodt repülést biztosított, akár oldal-, ellenszélben is.
Legfeljebb tovább tartott az út egy fél nappal, az átlagos 2,5 helyett. (6200 km!)
De ahogy az előző is próbálta írni, a különböző légrétegekben más-más irányokba fújhat a szél, ezt is ki lehet használni.
A probléma nem menet közben, hanem fel- és leszálláskor, kikötéskor lehetett, ha erős szél fújt.
Ez okozta a vesztét is.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!