Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » A léghajókat nem fújták el a...

A léghajókat nem fújták el a szelek?

Figyelt kérdés
Lehet, hogy hülye kérdés, de elméletileg a léghajók tulajdonképpen nagy, irányított héliumos (hidrogénes) lufikhoz hasonlítottak, merev szerkezettel. És ahhoz képest, hogy mekkorák voltak, nem voltak túl gyorsak. El nem tudom képzelni, hogy pl. a Hindenburgot, aminek iszonyatosan nagy felülete volt és ehhez képest nem volt gyors, hogyan szánhatták transzatlanti utazásra. Hogy nem térítették volna el a szelek, mint egy lufit?
2016. márc. 17. 23:41
 1/5 spectator ***** válasza:
100%
Először is motorja és kormánya volt, másodsorban ugyanezt lehetne a repülőgéppel kapcsolatban is kérdezni. "Rátartással" kell repülni.
2016. márc. 18. 00:21
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 A kérdező kommentje:

"Először is motorja és kormánya volt, másodsorban ugyanezt lehetne a repülőgéppel kapcsolatban is kérdezni. "Rátartással" kell repülni."



Ja, csak annyi az apró különbség, hogy a repülő dinamikus felhajtóerővel működik statikus helyett, sokkal gyorsabb (lásd utasszállítók) és minimális a keresztmetszete. Szóval nem, nem jó példa a repülővel összevetni. Nyilván ott is figyelembe kell venni a szelet, de sokkal kevésbé van rá hatással, mint a léghajókra.

2016. márc. 18. 00:56
 3/5 Walter_Dornberger ***** válasza:
100%

De, a léggömböket és léghajókat is fújja a szél.

A hőlégballonokat például pont így kormányozzák.

A repülőgépeket is fújja a szél, sőt sok esetben ki is használja a polgári repülés az óceán átrepülésekor az un. "jet stream"-et

[link]

Amibe nem kötelező belerepülni, csak ha segít. A magasság alkalmas megválasztásával ki lehet használni őket.

De a gázos "lufi" tekintetében sem jár messze a kérdező az igazságtól, a nagy magasságú léggömbös közlekedés alapja is a magassági szél. (Virgin légballon útja majdnem a föld körül, Sir Richard Brenson és tsai).

A "kormányzás" a következőképp történik:

Ha a kívánt irányba fúj a szél valamelyik légrétegben, akkor emelkedéssel - süllyedéssel ebbe a légrétegbe pozicionálva a léghajót, abba az irányba halad a léghajó. Motor nélkül.

Remélem segítettem a válaszommal.

2016. márc. 18. 04:01
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 A kérdező kommentje:
Segítettél, és ezeket mind sejtettem is. Csak azt nem értem, hogy akkor mi van, ha NEM a kívánt irányba fúj a szél. Pl. a hajó a futóáramlásokat kihasználva elrepül Amerikából Európába, de hogy megy vissza?
2016. márc. 18. 13:21
 5/5 anonim ***** válasza:

A Hindenburg 125-135 km/h-val repült, ez magabiztos, nyugodt repülést biztosított, akár oldal-, ellenszélben is.

Legfeljebb tovább tartott az út egy fél nappal, az átlagos 2,5 helyett. (6200 km!)

De ahogy az előző is próbálta írni, a különböző légrétegekben más-más irányokba fújhat a szél, ezt is ki lehet használni.

A probléma nem menet közben, hanem fel- és leszálláskor, kikötéskor lehetett, ha erős szél fújt.

Ez okozta a vesztét is.

[link]

2016. márc. 18. 15:13
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!