Negatív szám törtkitevője miért nem értelmezhető?
Annyit azért szögezzünk le: negatív szám törtkitevője vagy nem értelmezhető (értelmezhető!!!), vagy a középiskolás tankönyv szerzője nem tudja a matematikát és hülyeséget tanít. Nincs rosszabb tanítási módszer, mint ha egy későbbi időpontban kénytelenek vagyunk revideálni korábbi kijelentéseinket.
Ha a komplex számokat nem akarjuk egy időpontban értelmezni, akkor mondjuk ezt, és ne baromságokat.
De a mai oktatási rendszert ismerve, semmi meglepődni való nincs, ha a tankönyveket dilettánsok vagy szakmai analfabéták írják. Ma ez a normalitás.
Tudtommal minden matematikai definíció, szabály az értelmezési tartomány megadásával kezdődik.
Nem nevezném a diák átverésének és hazugságnak ,ha az adott szabályhoz nem írnak kisregényt, hogy azért máshol, más értelmezési tartománnyal más a témára a válasz.
A valós számok halmazánál maradva (mint ahogy a komplex számok ismertetése előtt a matematika oktatás teszi), a negatív számok gyökére a "nem értelmezett" kijelentés teljesen korrekt és igaz.
Én nem láttam olyat, hogy egy matekkönyv bárhol azt írná, negatív számnak nincs gyöke. Esetleg azt, hogy nincs VALÓS gyöke. Így nincs egy gramm ferdítés sem a dologban.
Sosem voltam nagyon rossz matekos, de nekem legalábbis meg sem fordult a fejemben feltenni a kérdést a tanárnak, mi van a valós számok halmazán KÍVÜL. Jelentkezhet, akinek felvillant ez a fény a fejében.
Ha meg az átlag diák ezt nem teszi, minek bolygatni azelőtt, hogy tanítanák?
Jójezígy.
:)
12:
Nem dilettánsok írják a tankönyveket. A linkelt oldal egyébként nem egy tankönyv, csupán valaki összeírt ott egy matekos kis segédletet általános iskolásoknak.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!