Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Ha tehetnéd, hogyan alakítanád...

Ha tehetnéd, hogyan alakítanád át a jelenlegi magyar oktatást?

Figyelt kérdés

Mind az általános iskolai, középiskolait, és főiskolait/egyetemit.



(Azért nem a politika témakörbe raktam, mert itt konkrétabb, és értelmesebb válaszokat tudok kapni. Ezért kérlek titeket, ne rakjátok át a kérdésem.)


2015. aug. 1. 20:14
1 2 3 4 5
 21/41 A kérdező kommentje:

"Öcsém, nem tudsz összefüggően leírni 3 gondolatot, ne akarj te reformálni semmit, légy szíves :D"


Végigolvastam a hozzászólásom, és nem találtam benne értelmezhetetlen részt. Úgy gondolom, hogy veled van a baj. Úgyhogy megkérlek, ne azzal vitatkozz, akinek igaza van, hanem menj tanulni népművészetet, meg énekelj, rajzolj, és bérszámfejts.

2015. aug. 2. 16:01
 22/41 anonim ***** válasza:

Szerintem a legjobb az lenne, ha az általános iskolában mindenből közel azonos mennyiséget tanulnának, ami kitenné az órák 90%-át. Hiszen itt kiderülne a 8 év alatt, ha valaki tehetséges sportból, énekből, valamilyen természettudományos dologból.

A fennmaradó 10%-ot pedig minden diák esetében az osztályfőnök, szaktanárok, illetve a szülők döntése alapján töltenék ki. Pl, aki jó matekból és érdekli a műszaki terület az kapna +1 matek és +1 fizika órát. Az osztályfőnöki órákon a masszív semmit tevés helyett pedig megismerkednének az egyes szakmák előnyeivel, hátrányaival és követelményeivel.


Középiskola:

A diákok állítanák maguknak össze az órarendjük nagy részét(60%) az érdeklődési területüknek megfelelően. A fennmaradó 40% pedig egyforma lenne mindenkinek. Itt már nem lenne ének, rajz, stb csak ha ilyen jellegű középiskolába jelentkezett. A tesit kötelező tanórán kívüli sporttevékenységgel kellene kiváltani heti x órában, így kevesebb lenne a kötelező órák száma. Továbbá bevezetném az általános ismeretek órát, ami alapvető pénzügyi ismereteket, jogot tartalmazna, ami a mindennapokhoz szükséges.


Felsőoktatás:

Itt alapvetően az elmaradottság jellemző. A tantervek összeállításába az egyes szakma képviselőit kellene bevonni.

2015. aug. 3. 13:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 23/41 anonim ***** válasza:

egy bérszámfejtőnek pont nem kell tudnia integrálni meg deriválni...

szerintem valami kis idióta középiskolás vagy aki hallott már ezekről a dolgokról, hogy ezek nehéz részei a matematikának...


megy a fizika és a matek? gratulálok! de mi a helyzet a kémiával és a biológiával? annak is ilyen lendülettel állnál neki emeltezni?


A bérszámfejtő egy OKJ-s senki, aki össze tud adni meg kivonni két számot esetleg szorozni és osztani és tudja hol keresse a bürokráciát, hogy ne vágja meg a céget a NAV félmillára 500 ft tévedés miatt.

2015. aug. 3. 16:04
Hasznos számodra ez a válasz?
 24/41 anonim ***** válasza:

"Végigolvastam a hozzászólásom, és nem találtam benne értelmezhetetlen részt. Úgy gondolom, hogy veled van a baj. Úgyhogy megkérlek, ne azzal vitatkozz, akinek igaza van, hanem menj tanulni népművészetet, meg énekelj, rajzolj, és bérszámfejts."


Te f..szfej, én hol írtam ilyet, pont olyan hozzászólást írtam, ami ezeket a tárgyakat vonná össze egybe. Attól, hogy sértve érzed magad 14 évesként, hogy vannak más tárgyak is, nem csak azok, amik neked mennek, még nem kéne itt vernyákolni. Komolytalan a véleményed.

2015. aug. 3. 18:36
Hasznos számodra ez a válasz?
 25/41 A kérdező kommentje:

"Öcsém, nem tudsz összefüggően leírni 3 gondolatot, ne akarj te reformálni semmit, légy szíves :D"


Tessék, itt írtad. Azt írtad, hogy nem tudok összefüggően leírni 3 gondolatot, amikor a hozzászólásaim nyelvtanilag helyesek, és értelmezhetőek bárki számára. Persze te kivétel vagy. Bár mit is várjak olyantól, aki azt se tudja miket ír.


Te voltál az első, aki jött a bérszámfejtőkkel, te voltál az első, aki értelmetlennek találja a fogalmazásomat.

2015. aug. 3. 19:06
 26/41 A kérdező kommentje:

"Te f..szfej, én hol írtam ilyet"


Ilyen hozzászólás után még te mondod, hogy 14 éves vagyok? te aztán nagyon komoly egy személyiség lehetsz, ha csak így tudsz válaszolni. 22 éves vagyok, és minden amit mondok, azt én magam megtapasztaltam, és minden egyes ötletem tökéletes megoldást tudna nyújtani a problémára.

Megmondtam, hogy aki akar, az tanuljon irodalmat, vagy amit akar, de azt egy olyan iskolában tegye. Fölösleges minden nap irodalmat tanítani matematika helyett, amikor az írók kb. semmit nem értek el, és a matematikusoknak meg fizikusoknak köszönhetünk mindent.


"pont olyan hozzászólást írtam, ami ezeket a tárgyakat vonná össze egybe."


Olyan hozzászólást írtál, ami összevonja a tantárgyakat? Nagyon ügyes vagy.


"Attól, hogy sértve érzed magad 14 évesként, hogy vannak más tárgyak is, nem csak azok, amik neked mennek, még nem kéne itt vernyákolni. Komolytalan a véleményed."


Én csak azt mondtam, hogy a jelenlegi tanrend nem jó. Nem azt, hogy ne tanuljunk irodalmat vagy történelmet, hanem hogy ne ezek legyenek többségben más tantárgyak kárára.

2015. aug. 3. 19:11
 27/41 anonim ***** válasza:

Itt egy kérdés, amelynek rendkívüli a fontossága, és amely éppen ezért semmiképpen sem erre a szintre tartozik.


Ha valamit át akarunk alakítani, két ok miatt érezhetünk erre késztetést. 1. Szakmai szempontból az adott módszertannal nem lehet elérni a kívánt célt, vagy maga a cél is hibás. 2. Az elméletileg helyes rendszer hibásan működik. A kérdező megjegyzéséből nem derül ki, egyik, másik, vagy mindkét dologra gondol-e. Magam mindkettő átalakítását erősen sürgetőnek érzem, mégpedig gyökeresen, éppen ezért apró formai szempontok ezen a szinten nem érdekelnek.


A válaszok (és a kérdező sok-sok megjegyzése, reakciója) egyértelműen a formális technikai átalakításokat tűzi ki célul. Ez nem meglepő, talán egy hozzászóló kivételével az oktatásnak mind elszenvedői, de nem művelői voltak – ezért az átalakítás mindenütt azt célozza, amit az illető az iskolában utált, függetlenül annak okától. Ez érzelmileg érthető, de túlságosan kevés ahhoz, hogy szakmailag megalapozott javaslat születhessen. Ez kivétel nélkül be is bizonyosodik, sőt, egyes javaslatok a ma létező összes kárnál több nagyságrenddel nagyobbat okoznának, ha valamely őrült politikus meg is valósítaná. A javaslattevő nem kárhoztatható, hiszen mindenütt a javítás szándéka érezhető, csak hát a csikósra vagy juhászra sem bízzuk atomerőművek tervezését. Pedig az bizonyos szempontból egyszerűbb. Hiszen holt anyag, úgy marad, ahogyan elkészítjük, úgy működik, ahogy megalkottuk. Az ember azonban más. Szabad akarata van. A gyermeknek is. Nem kezelhető úgy, mint egy tárgy. Ez a legfőbb baj a hozzászólásokkal. Vegyük sorra.


#3. Alapgondolata a szűrések szigorítása és néhány formai elem bevezetése. – Ezek fontos dolgok, de semmit nem változtatnak meg. A probléma sokkal mélyebb és alapvetőbb.

#4. Lényegében a társadalomtudományok utálója, aki minden ilyent száműzne az oktatásból. Ez nagyon fontos terület, ezért (a kérdező véleménye kapcsán is) erre külön érdemes kitérni.

#9 A társadalmi különbségek kezelését radikálisan oldaná meg. A problémamegoldás előtt azért javasolnám Ranschburg professzor értekezésének tanulmányozását a csecsemőkori élet és a jellem kapcsolatáról. Ha megérti, elemi erejű lesz a döbbenet.

#11 A válaszokra reagálva azért felvet néhány buktatót. Majd pedig erős csoportosításban látja a megoldást. Végre megjelenik a szemlélet fontossága is. Sajnos azonban ez még mindig nem az alapfeltétel a változás bekövetkezéséhez.


A későbbiek személyeskedésbe csapnak át (amely világosan mutatja, mennyire félresiklott az egész problémakör), ezzel nem foglakozom. Annál inkább a kérdező észrevételeivel. Ő a saját tapasztalata alapján a viselkedést teszi fő szemponttá. Neki ez fájt akkor a legjobban. A másik fő elve a szigorúság. Aki nem teljesít, éljen, ahogy tud. Nos, éppen ezt teszi ma a cigányság egy jó része.


És most nézzük a „művészetek” feleslegességét, sőt kártékonyságát. Mindent elmond az alábbi idézet: …jó dolog, de nem viszi előbbre a tudományt, a társadalmat. Értsd meg, hogy alig lehet ezekből megélni…. – vagyis a társadalom előbbre jutásának alapfeltétele, hogy jól meg lehessen belőle (az adott szakmából) élni. A #16 számú észrevétele szerint a társadalomtudományokkal foglakozókból lesznek a rasszisták, a fizikus, matematikus nem foglakozik a politikával. – mivel azonban a társadalom életét a politika irányítja (ez a dolga) – ezért e nemes lelkek gond nélkül megválasztják életük irányítójaként a legnagyobb ellenségüket is, hiszen ha nem foglalkoznak vele, honnan tudnák, ki jó, ki nem.


Nem tisztem megértetni a társadalomtudományok, mint szakma fontosságát, tegye ezt meg a szakma. Azonban, hogy ezek minél alaposabb ismerete emberként miként segít megérteni a világot (politikát, munkahelyet, emberi viselkedést és motivációt, továbbá sok más dolgot), hogy mi a különbség teljes emberi élet és szakbarbárság között, arról kell ejteni néhány szót. Különösen, mivel az oktatás tárgyában elmélkedünk. Kollégáim egy része is pontosan azt nem értette/érti, matematikusként, informatikusként miként látok dolgokat sokkal előbb, mikor úgymond nem vagyok annyira bennfentes. Egyszerűen azért, mert nemcsak Pithagorasz tétel és Taylor sor van, nem elég a Maxwell egyenleteket vagy a gyenge kölcsönhatás törvényeit ismerni, az emberi viselkedésről sem árt tudni egyet, s mást. Például, hogy a jellemet a csecsemőkorban sajátítjuk el öntudatlanul, hogy a kisgyermek a stabilitását, akaraterejét, képességeit, a későbbi teljes életét a szülőkapcsolatával alakítja ki. Hogy így működik az emberi agy, a biológia, a jellem, ennél fogva az emberi cselevés alapfeltétele, a motiváció. Ami nélkül semmi az égvilágon nem valósítható meg. Hegedülni és esztergálni csak az tanul meg, aki ezt akarja. Ahogy a matematikát se fogja érteni (sőt, utálni fogja), aki nem akarja érteni. Az emberi akaratot a motiváció vezérli kizárólag. És az egyik legnehezebb dolog az embereket akarásra bírni. A diákot is a tanulni akarásra. És ezeket a dolgokat nem a matematika és a fizika, hanem az irodalom, a művészetek, a zene tanítja meg észrevétlenül. Az ének nem degenerált öregek értelmetlen szöveget gajdolása, hanem közösségteremtő, együttműködést tanító, önfegyelmet és számtalan fontos emberi tulajdonságot kialakító cselekvés. A szöveg pedig értelmes, csak tudni kell megérteni. Néha sok munkával lehetséges, mert mély értelmet takar. A magyarság általános véleménye szerint a magyarságot lenézik más nemzetek. Vajon ugyanezek a nemzetek miért veszik át tőlünk áhítattal a Kodály módszert, mint az iskolai élet egyik fontos elemét? Ők kőkemény gazdasági hasznot termelnek ki abból, amit itt néhányan mélyen megvetnek.

Lehet nem érteni a művészeteket. Valóban, sok energia szükséges az elsajátításukhoz. De aki nélkülük él, pontosan annyira sivár az élete a sokféléhez értők teljes életéhez és boldogságához, sokféle élvezetéhez képest, mint a szakbarbár véleménye szerint az afrikai bennszülött életének egy „művelt” európai gazdag emberéhez képest.


Az oktatás ma az engedelmes birkává válás legfőbb eszköze. E cél működteti. Ezért nemcsak az oktatás színvonala alacsony, hanem a diákok morális iskolai hozzáállása, a tanárok szakmai felkészültsége, a lelkiállapotuk is. Az iskolai infrastruktúra katasztrofális. Mondjuk fizikát jól tanítani alkalmas terem és technikai, bemutatóeszközök nélkül nem nagyon lehet. De éneket se, meg tornaórát se. A tankönyvek alacsony színvonalúak, mert a politikai hatalomnak ez szükséges. De azért is, mert mára kiveszőben a komoly gyakorlattal rendelkező, tankönyvet írni tudó (na most kell az irodalom, vagy nem kell) szakemberek. A szemlélet, az akarat a jó munkához már hiányzik. Ezeket nem lehet elrendelni, parancsba adni. Se szigorral, se lekenyerezéssel. Csak sok munkával elsajátítani. És nem 22 év önteltségével, meg nem tapasztalt és rossz iskolákban hevenyészve összeszedett (tételezzük fel) ismereteivel. Sajnálatos és szomorú, de erről mindig Parkinson nagybecsű törvényei jutnak eszembe. Közülük is a nagy gyáregység termelői értekezlete. Ahol az alacsony munkamorál, a gyenge termelés és silány termékek megjavításához senkinek nincs ötlete. Főleg nem olyan, aminek a kivitelezését vállalná. De amikor a büfé eltűnt kávéskanalaira kerül sor, az értekezlet felpezsdül, mindenki fontos megjegyzésekkel áll elő. Nyilvánvaló: ha az eltűnt kávéskanalak ügyét megoldjuk, a gyár profitábilis lesz. Hajrá!


Ha valakit megbántottam, az szándék nélkül volt. Ha valaki találva érzi magát a kritikában, ne tegye. Nekem az oktatás ügye fájdalmas szívügyem. Szeretném, ha másnak is az lenne. Mert ez a szerencsétlen, ezer sebből vérző szakma, jövőnk bölcsője megérdemelné, hogy jó szándékkal, szeretettel és főleg teljes szakmai alázattal karoljuk fel.

2015. aug. 9. 17:31
Hasznos számodra ez a válasz?
 28/41 anonim ***** válasza:

Kedves kérdező, az általános és a középiskolában nincs olyan, hogy valaki egy tárgyra szakosodik, és csak azt tudja, tanulja. Ide jön a szemlélet.


Továbbá: Ha ugyanazt csinálnád a kimaradt tanulókkal, mint most, akkor elesik a reformodból az, hogy 16 éves kor után nem lehet általános iskolába járni, mert most vannak ilyen intézmények, amiket te felszámolnál.

2015. aug. 9. 18:53
Hasznos számodra ez a válasz?
 29/41 A kérdező kommentje:

"Kedves kérdező, az általános és a középiskolában nincs olyan, hogy valaki egy tárgyra szakosodik"


Persze hogy nincs. Úgy látom nem értitek amit én mondok. Én csupán azt mondom, hogy minek heti öt irodalom óra és 3 matek, amikor heti 6 matek és 2 irodalomóra lehetne? Az irodalomnak, az irodalomtudásnak semmi köze a nyelvtantudáshoz. Én nem szeretem az irodalmat, legalábbis a megszokottat, ahol más emberek kitalációit olvasgatjuk. A nyelvtant viszont fontosnak tartom, hiszen egy definíció megfogalmazásánál, vagy egy tudományos szöveg megértésénél nagyon is fontos a nyelvtantudás, a szövegértés. A gond viszont az, hogy ezt az irodalom nem segíti elő. Mert én olvasgathatok regényeket, de ha tanulok valamit, akkor max. csak 50-60 több százéves szavakat, amiket már nem használunk. És bár tényleg tágítjuk a szókincsünket, viszont egy tudomány iratot még mindig nem fogunk tudni értelmezni. Miért? Mert a regények egyáltalán nem növelik a nyelvtantudásunk. A nyelvtan tehát fontos, de az irodalom nem, ugyanis tehetetlen emberek agyi kitalációit kell olvasgatni, MEGTANULNI, és még azt osztályozzák le. Képzeld el, hogy lehet, hogy egy teljesen műszaki analfabéta ember agyrémeit kell megtanulnunk, hogy változzon a szemléletünk, mert azt gondolják, hogy a fiatalság attól jobbá válik, kicsit felnőttebb lesz, kicsit érettebb lesz. Pedig nem. Az osztálytársaim nagy része mint általános iskolában, mind középiskolában szinte SOSEM olvasta el a regényt. Vagy megnézték a neten, hogy miről szól, vagy elolvasták a rövidített változatot. És tudjátok miben változtak? Semmiben. Egyáltalán nem változtatta meg őket, egyáltalán nem motiválta őket arra, hogy normálisabban, érettebben viselkedjenek. Ugyanúgy folytatták a fiatalkori bűnöző magatartásukat. És engem, aki minden egyes kötelező olvasmányt elolvasott, engem sem befolyásolt. Semmit nem változtam. Legalábbis nem a regénytől. Főleg, mivel 1 hónap múlva már azt sem tudtam miről szólt. Lehet hogy valakiket befolyásol, valaki számára nevelő célzata van, de az a fiatalság 0,1%-a. A többi le se sz@rja miről szólnak az olvasmányok. Ugyan ez a helyzet az énekkel. Általános iskolában a gyerekek azzal szórakoztak, hogy tudnak csúnya szavakat beleilleszteni az énekekbe, ráadásul a többség nem is énekelt. Én sem. Ugyanis egyszerűen nem szeretek énekelni. Lehet hihetetlenül fog hangozni, de mondom valamit. Én nem tudok úgy pisilni, ha néznek. Egyszerűen mintha valami meggátolni. Nem izgulok, nem félek, egyszerűen a szervezetem visszafogja, sőt, egyszerűen még a inger is elmegy. Éneknél szintúgy. Ha valaki ott van előttem, akkor egyszerűen nem megy az éneklés. Mintha lenne valami gát, ami nem engedne énekelni. És ezt csak fokozta az, hogy 5 másik hülyegyerek ott volt a teremben. Tanulás előtt pedig amikor zenét hallgatok tudjátok mi van? Az, hogy utána nem tudok tanulni, mert folyton a zenén jár a fejem. Nem akarom, de azon jár. Azaz jobban jártam volna, ha inkább nem is hallgatok zenét. Mondják hogy a zene fejleszti a gondolkodást. Hát az enyémet nem. 6 éves koromban, amikor az óvodában nem tudtam aludni, azzal töltöttem el az időmet, hogy elszámoltam 3600-ig, mert tudtam hogy ennyi másodpercből áll egy óra. Tudtam sorrendben a bolygók nevét, akkor, amikor még olvasni sem tudtam (azaz 5-6 évesen). Olyan dolgokat tudtam, hogy ti el sem hinnétek. Mégis, amikor iskolába kerültem nem tudtam egy belső szervet sem felsorolni. 6 évesen tudtam, hogy 1000*1000 az egymillió. Kb. egy 2.-os, 3.-os szintjén voltam agyilag. Egyszerűen a sok hülye gyerek, mintha vissza fogott volna. Nem tudtam tanulni. Egyszerűen LEHETETLEN miközben 4-5 bűnöző zavarja folyamat az órát. Értsétek meg, ha hirtelen eltűnne az összes idióta, kb. a 2-es tanuló is 5-ös lenne, ugyanis én is voltam már matekból 2-es, mert a sok hülyétől tanulni nem lehetett, ellenben 1-2 hónap alatt úgy feltudtam készülni nyugalomban, hogy megírjam az érettségit 5-ösre matekból. Ugyanis KELL a nyugalom! Kell. Ezért bármit is teszünk, nem fog jobban teljesíteni a többség, ugyanis ha nem szabadulnak meg a sok hülyétől, akkor nem lesz nyugalmuk. Tehát ha hiszitek, ha nem, ha elfogadjátok, ha nem, ha tetszik nektek, ha nem, jelenleg az a legnagyobb probléma az oktatással, hogy a hülyék össze vannak keverve a normálisokkal. És 1-2 hülye is képes tönkretenni egy 25 fős osztály tanulmányait. Úgyhogy az első dolog megszabadulni az elmebetegektől, akik arra használják fel a tanórákat, hogy végigbeszéljék, meg beszólogassanak a tanárnak, meg a többi diáknak. És nem, hiába is szeretnétek, sem az ének, sem a rajz, sem a testnevelés nem köti le őket. És nem is fogja. És ha nem fogja, akkor a többség tanulmányi eredménye sem fog nőni. Azaz az egyetlen megoldás, hogy külön iskolába visszük ezeket a hülyéket, ahol ugyan olyanok a követelményéket, viszont nem kell együtt lenniük a rendes, tisztességes tanulókkal, így zavarják azokat. Ugyanis ezekből a rosszakból sosem lesz igazgató, vagy akár lediplomázott személy. Akkor viszont miért is kell nekik megnehezíteni azoknak az életét, akiknek komolyabb céljaik is vannak? Ezeket a fiatal bűnözőket miért nem különítik el? Sokszor olyan rossz gyerekeknek mint a bűn, megadták a 2-es 3-as magatartást, pedig már réges-rég ki kellett volna rúgni őket. Aki nem éri el a 3-as (de inkább 4-es) magatartást, az bizony ROSSZ! Én már csak tudom, ugyanis a város legerősebb általános iskolájában a 3-as magatartással rendelkező gyerek is zavarta rendszeresen az órát.

És tudjátok mit? Egy rendes gyereket előbb fel tudnák készíteni matek érettségire, mint egy rossz gyereket, aki "okos". Ugyanis a rossz magatartás a legnagyobb gát, hogy valaki tanulni tudjon, és a rendes viselkedés pedig az, ami a legjobban elősegíti, hogy valaki tanuljon. És hiába fut a rossz gyerek 15 iskolakört, amikor nem azért rossz mert MOZGÁSHIÁNYA VAN, hanem mert ROSSZ! A legtöbb rossz gyerek szinte nem is akart tornázni. Nem voltak jó tornában. Mégis úgy viselkedtek mint a bűn. Hogy miért? Talán a mozgáshiány miatt? NEM! hanem mert ROSSZAK! Sokan azt hiszik, hogy a gyerekük hiperaktív pedig ilyen nincs. Én 9 évesen 35-40 kiló voltam, és annyit tudtam rohangálni, hogy csak na. Volt, hogy egy huzamban 8-9 órát lent voltam. És a suliban tök normális voltam. Tudtam egy helyben ülni, és nem szóltam be senkinek. Mert az, hogy fejbe dobok valakit a másik tolltartójával, az nem hiperaktivitást jelent, hanem gonoszságot. És ez szépen meg is látszik, amikor a "hiperaktív" legrosszabb gyerek, út futja le a 3 iskolakört, hogy átmászik a kerítésen és végig sétálja az udvart. Ennyit a hiperaktivitásról, meg arról, hogy a nevetséges kis éneklés mennyire tudja befolyásolni ezeknek a pokolfajzatoknak a viselkedését. Sem Petőfi versei, sem Jókai regényei, sem a magyar népdalok nem befolyásolnak senkit, még a legbefolyásolhatóbb gyereket sem. Sem az, hogy ha lecsalja az iskolaköröket a kis "hiperaktív" kisfiú, aki mellesleg azzal szórakozik napközben, hogy tojásokkal dobálja a felnőtteket az ablakból. A kis hiperaktív. Kitöri az ablakokat, kiabál egész órán, de ahhoz már lusta, hogy lefusson 200 métert, hogy csináljon 10 guggolást, vagy 5x felüljön. Én tudom hogy milyenek ezek, és hiába is hiszitek azt, hogy nem változna semmi, a de a helyzet az, hogy ha ezek a bűnözők nem lennének egy osztálya a rendesekkel, akkor nem lenne 2-es meg 3-as tanuló. Akkor 4-esek meg 5-ösök lennének. És igen, rengeteg baj van a jelenlegi oktatással, de a legnagyobb probléma az, hogy aki látja hogy van probléma, az is ellenzi a rendes és a rossz magatartású tanulók külön választását, pedig akármilyen tanárok jönnek, akármilyen reformokat hoznak, akármilyenek is lesznek a tankönyvek, hogyha továbbra is a normálisakkal együtt fognak tanulni az elmebeteg rosszindulatúak, akkor soha az életbe nem lesz normális oktatás, és rendes tanulók évekig, akár több mint egy évtizedig is szenvedni fognak.


Ja és még valami. Tudjátok, hogy a legtöbb tanár miért akar fizetésemelést? A sok rossz gyerek miatt. Mert már nem bírnak velük. Hát ennyit erről, meg a nevetséges "léleképítő" irodalomról meg énekről.

2015. aug. 9. 20:05
 30/41 A kérdező kommentje:

#27


Végigolvastam amit írtál, kérlek te is olvad végig, amit most én írtam.

2015. aug. 9. 20:06
1 2 3 4 5

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!