Mit változtatnál a jelenlegi magyar oktatási rendszeren, ha rajtad múlna?
Nem kellene mindenkinek 4-ig bentmaradnia.
Nem lenne mindenből 1 könyv.
Minden nap 2 óra tesi hülyeség, mert így is van elég órája a gyerekeknek.
Általánosban nagyobb hangsúlyt fektetnék a helyesírásra és a fogalmazási készség fejlesztésére.
Felsőben bevezetném fizika és kémia órákon, hogy több gyakorlati tudást adjanak (nem csak elmélet, kit érdekel a kovalens kötés, ha a hülyegyerek összekeveri a sósavat a hypóval?!). Pénzügyi ismereteket 7-8. osztálytól elkezdeném, hogyan spóroljunk, pénzügyi rendszer működése, stb. Biológia órán az egészséges táplálkozásról is beszélnék, hízlaló, nem hízlaló ételek, sport jelentősége. Informatika, matematika, kémia, biológia, fizika, pénzügyi ismeretek emelt óraszámban lenne, háttérbe szorítanám az ének zene, rajz, technika órákat. Angol kötelező nyelv lenne, minden általános iskolát kéttannyelvűvé tennék. Egyébként szerintem a 8 általános, 4 szakközép teljesen jó, azt nem változtatnám meg. Én kb. ennyit tennék.
Kb. mindent, ahogy az előző válaszoló is. (Kérdés, hogy egyeznének-e az elképzeléseink. :D)
Alapként a tanár- és tanítóképző főiskolákra való bejutást kellene megnehezíteni, mivel jelenleg egyes szakokra már egy hármas átlaggal is felvesznek. A képzést szigorítani kellene, hogy ne kaphassanak diplomát olyanok, akik valahogy összepuskáztak a vizsgákon egy-egy kettest, de semmit se tudnak. Tehát minőségi pedagógusgárda kellene, modern módszerekkel.
Aztán csökkenteném az osztálylétszámokat, mert a jelenlegi max. 32 fő nagyon sok, ennek kb. a fele lenne normális.
Változtatnék a tantárgyakon is, és hasznosabb dolgokat taníttatnék néhány felesleges tananyag helyett.
Szóval ilyesmik...
"Nem kellene mindenkinek 4-ig bentmaradnia."
Most sem kell. Igazgatói engedéllyel el lehet menni hamarabb, csak a tanórákon kötelező a részvétel, utána már nem.
"Nem lenne mindenből 1 könyv."
Bár jelentősen megnyirbálták a tankönyvpiacot, amivel én sem értek egyet, de azért nem csak egyfajta könyv van egy-egy tantárgyból. És azt olvastam valahol, hogy bővült a lista.
"Minden nap 2 óra tesi hülyeség, mert így is van elég órája a gyerekeknek."
Napi 1 tesi van, nem 2, de valóban még így is nagyon magasak az óraszámok. (Viszont a mindennapos testnevelést meg azért vezették be, mert a gyerekek jó része nem mozog eleget, szóval pro is lehet érvelni.)
KÖZGAZDASÁGTANT ÁLTALÁNOS ISKOLÁTÓL KEZDVE!
Ez az egyik legfontosabb. Amint megtanul a gyerek összeadni kivonni, máris mehet az alapvető pénzkezelési ismeretek, adósság stb.
Ahogy haladnak előre a matekban, egyre mélyebben belemehetnek egy ország egy vállalkozás működésébe, persze nem egyetemi szinten, hanem csak annyira, hogy érettségi végére meglegyen nekik az, hogy ne lehessen populizmussal, meg rezsicsökkentéssel meg hasonló baromságokkal beetetni őket.
Az irodalomban/nyelvtanban csökkenteném az elvont hülyeségek tanítását, helyette a szövegértést és a helyesírást, beszédkészséget.
Idegennyelv tanítás szinte teljesen kuka, teljesen kommunikáció központúvá kell tenni, és kevésbé erőltetni a nyelvtant.
Ezeken kívül pedig a modern technológiát kellene támogatni a tanításhoz, tehát pl szavak tanulásához vannak szótanító oldalak (memrise pl).
Valamint elfelejteni azt a hülyeséget, hogy az ismétléssel lehet megtanulni mindent.
Baromság. Azzal lehet, hogy elhitetjük az aggyal, hogy szükségünk van arra az információra, ergo kikérdezzük. Sokszor. Ha sokszor keresi az agy azt az információt, elfogja mélyebbre rakni, így megmarad hosszabb ideig.
Így hirtelen ennyi. S lásd, ehhez még egyetem se kell, meg ilyen olyan diploma.
Az előttem szólók az elméleti oktatásról írtak, én a gyakorlatiról fogok. Érettségi után tanulok ács-állványozó szakmát. Tanulmányi kirándulás keretein belül jártam Németországban. Az ottani oktatás mellett elbújhat a magyar. Ne csak a felszereltségre gondoljatok, mert az ottani leveri a hazait. Ott a tanárok rendes szakemberek voltak. Szigorúak, pontosak, fegyelmezettek és gyorsak. Segítettek a diákoknak, de megkövetelték a talpraesettséget is. Nem az volt, mint nálunk, hogy ahogy esik, úgy puffan. Meg hogyan kell olcsón monyákolni című "képzés". Ott a tananyagban olyan dolgokat követelnek meg, amivel a gyerek találkozni fog a való életben. Nálunk meg olyan dolgokat is elvárnak, ami a tankönyvön kívül már sehol sem található meg. Ott tudatosan a szakember képzésre álltak rá. Mind felszereltségileg, mind felfogásilag. Ezt elleshetnénk tőlük.
(Ez a saját tapasztalatom/véleményem. Nem kell általánosítani minden szakiskolára.)
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!