Mit változtatnál a jelenlegi magyar oktatási rendszeren, ha rajtad múlna?
Kovalens kötés nélkül nincs sósav, és nincs hypo sem.
Meg jogok se római jog nélkül.
Pénzügyi ismeretek alsóban pfff... az hatványozás meg logaritmus, kemény statisztika nem alsósnak való.
Most bemagoltatjuk a THM meg az EBKM jelentését adunk a szarnak egy pofont.
Amúgy meg a magyar oktatási rendszerben mindenki megtalálhatja a számítását.
Nem akarsz feleslegesen magyarral törivel minden hülyeséggel foglalkozni? Ott a kézzel fogható munka a szakiskolában. Csak a szakmai érdekel, de részletesebben? Ott a szakközépiskola. Nem kell szín jelesnek lenni töriből meg ilyenből... Lehet duplázni is.
Ha meg elitnek képzeled magad, akkor menj gimnáziumba, és ne rinyálj ha komolyabban kérdezik vissza a reált és a humánt is.
Nem gyakorlatias, hát istenem... Baromi sok pénz ám, és full felesleges berendezni minden isten háta mögötti suliba egy vegyi kamrát, hogy a kisgyerekek kimutathassák nedves pH papírral, hogyha a hipóhoz sósavat öntünk klór fejlődik... Menjen kémikusnak ha érdekli.
Egyébként lehetne ilyen lehetőség, de így is megvéggyük a bivajbasznádi omladozó romaiskolát kampány megy...
ma 01:59
Pont az ilyenek miatt szar az oktatási rendszer, mert ők is ugyanígy gondolkoznak mint te.
"Pénzügyi ismeretek alsóban pfff... az hatványozás meg logaritmus, kemény statisztika nem alsósnak való.
Most bemagoltatjuk a THM meg az EBKM jelentését adunk a szarnak egy pofont."
Neked is csak a magolás létezik ugye? Arról már szó se lehet hogy az életre felkészítve gyakorolnak a középiskolákban.. Pl. feladat: a fizetésed 160 e ft, új lakásra akarsz hitelt felvenni, érdemes-e? Ehhez nem kell logaritmus meg statisztika meg kutyafa*za, pusztán szorzás meg osztás. De gondolom ha bemagolod Ausztrália földrajzi tájegységeinek a nevét, azzal majd sokra viszed később mondjuk vállalkozóként vagy orvosként.
Egyébként sokan manapság még egy csekket is képtelenek kitölteni, de persze ezt se kell megmutatni az iskolában.
"Arról már szó se lehet hogy az életre felkészítve gyakorolnak a középiskolákban.. Pl. feladat: a fizetésed 160 e ft, új lakásra akarsz hitelt felvenni, érdemes-e? Ehhez nem kell logaritmus meg statisztika meg kutyafa*za, pusztán szorzás meg osztás"
Nosza! Mutasd meg hogy!
Te idióta! Elolvastad egyáltalán, hogy mit írtam? Közgazdaságtan az általánosban, ahogy haladnak előre a matekkal. Nem rögtön kamatos kamat második osztályban, amikor még összeadni tudnak csak....
Te sem tudod értelmezni amit elolvasol. Pl az én ötletem pont az az idiótákat mint te tanítana meg normálisan gondolkozni.
Hihetetlen...csak a fröcsögés. Ókori magolás. Látod mennyire vitte az ország vele.
Elhangoztak itt ötletek és félmegoldások, de önmagában mindegyiket kevésnek érzem.
Egyértelmű, hogy kell egy rátermett, jól képzett (kellőképp megfizetett) tanári kar, modern hozzáállás és oktatási eszközök. Azt is a tapasztalat bizonyítja, hogy kis csoportokkal hatékonyabban lehet dolgozni.
Az sem ördögtől való, hogy a "fölösleges" órák súlya csökkenjen, de ész nélkül az sem lehet. Kell egy koncepció az egész mögé, hogy az oktatás melyik szintjén, melyik szakon, mi kevésbé fontos. Az általános iskolában például gyakorlatilag nincs ilyen. Senki sem úgy pattan ki az anyjából a szülőszobában, hogy csettint egyet és kijelenti, 25 év múlva ügyész leszek vagy asztalos.
Ezért az általános iskolának a legfontosabb feladata az volna szerintem, hogy minél több mindennel ismertesse meg a gyerekeket. Kell egy alapozó fizikából, kémiából, technikából (ha van még olyan), rajzból, énekből, még ha utóbbiak jelenleg teljesen lenézett, presztízs nélküli töltelék tantárgyak. De! Fizikát, kémiát szerintem nem sok értelme van úgy tanítani, ahogy jelenleg folyik. Így csak magoltatás, mert a legtöbb dolog matematikai hátterét, ami igazán fontos a megértéshez, csak a középiskola legvégén és egyetemen kapják meg. Ezeknek gyakorlatközpontúnak kellene lennie, illetve interaktívnak, ami egyébként a többi órára is ráférne.
Az irodalom pedig szerintem már most is túl van erőltetve és az oktatási módszer annál is rossz(-szabb). Az olvasás szeretetét nem évi egy kötelező olvasmány és opcionális olvasónapló (nekem például sosem kellett ilyen) fogja meghozni. Talán még ellene is dolgozik, a saját gondolatok megfogalmazását, szövegértést, sorok között olvasást pedig szintén nem a szöveggyűjteményben leírt vagy tanár által lediktált elemzés benyalása fogja fejleszteni.
Vagyis általános iskolában ki kell választani azokat az alap tárgyakat, amik később specializációtól (pályaválasztás) függetlenül is fontosak, alapjai a többinek, és azt viszonylag magas óraszámban tanítani. Ezek például a matematika, nyelvtan vagy idegennyelv. A többi tantárgy feladata, hogy a gyerekek megtalálják, mi érdekli leginkább őket vagy mihez van érzékük és megszerettessék vele. Már csak azért is, mert az általános iskola végén, pályát kell választaniuk, ami, ha már eleve jó irányba helyezkednek, megkönnyíti a további előmenetelüket.
Ezekre már általános iskola szintjén délutáni fakultációkkal rá lehet erősíteni. Ilyen talán még jelenleg is van (régebben volt).
A középiskola szintjén így már komolyabban lehet specializálni az oktatást és célirányosan felkészíteni a diákokat a későbbi szakmájukra vagy a továbbtanulásra. Elvégre sokkal tisztább módon tud pályát választani az a kamasz, aki már tudja, mi érdekli igazán.
Én is fontosnak tartom, hogy alapvető pénzkezelési ismereteket is megtanuljanak a gyerekek, lehetne egy külön óra erre a célra, mondjuk általános iskola felső tagozatától kezdve (egyben alapozó tárgy a jog és közgazdaságtan iránt érdeklődőknek). Nem sok, csak az alapok, ahol (általánosban) a mindennapi élet során majd később (középiskolában) vállalkozások működtetéséhez hasznos ismereteket tanítanak.
A lényeg persze az egészben, hogy interaktívabbá és gyakorlat központúbbá kell tenni az oktatást, egyéni és csoportos projektmunkákkal, diktálás helyett kikérni a tanulók véleményét, kész válaszok helyett rávezetni őket a megoldásra. A poroszos oktatás már kudarcot vallott. Egy gyerek figyelmét nagyon nehéz hosszabb távon lekötni, az internet-generációval pedig ez csak még nehezebbé vált.
Egyelőre ennyivel lezárom, még oldalakat lehetne írni róla, mi mindent kellene megváltoztatni.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!