Ha tehetnéd, hogyan alakítanád át a jelenlegi magyar oktatást?
Mind az általános iskolai, középiskolait, és főiskolait/egyetemit.
(Azért nem a politika témakörbe raktam, mert itt konkrétabb, és értelmesebb válaszokat tudok kapni. Ezért kérlek titeket, ne rakjátok át a kérdésem.)
A gyengék és az erősek különvételével a gyengék elvesztenék a húzóerőt, az erősek pedig kíméletlen versenybe kezdenének, pedig a társadalom nemcsak a versenyről szól.
Az év végi vizsga plusz stresszt jelent, ráadásul egyetlen alkalom. Ha aznap csikar a gyerek hasa, és nem tud figyelni, akkor megbukott. Aki pedig kiesik a rendszerből, az később nem pótolhatja, mert nem lenne felzárkóztató felnőttoktatás. Ha valaki kiesik 6. vagy 7. után, mert már 16 éves, azzal mit fogsz csinálni?
A matematika szakra minek fizika emelt 50%-kal, mint kritérium?
Akkor a javaslatom:
Az osztálylétszámokat csökkenteni kellene, a minimum létszám 1, a maximum általános iskolában 20, középiskolában 25 lenne.
Az osztályokon belül elnevezett csoportok lennének szintek szerint, de a nevek nem utalnának gyengébb vagy erősebb képességekre. A tanulók eszerint kapnának feladatokat.
A tananyagban a szemlélet:
A nemzeti érzés tere a magyar és a történelem, illetve a néprajz, a természet iránti csodálaté és tiszteleté a reál tárgyakban, más népek és közösségek tisztelete a társadalomismeretben.
Az egyetemre újra bevezetném a felvételit. A jelenleg csak osztott szakok régi osztatlan képzéseit is elindítanám az osztott képzés mellé. A fizetős hallgatók sem lennének kizárva az ösztöndíjakból.
"szerintem meg emeltezzünk ének-zenéből meg népismeretből meg rajzból és testnevelésből"
És ez mire lenne jó? Semmi értelme. Az ének egy kitalált dolog. 200-300 évvel ezelőtti parasztbácsik meg nénik értelmetlen szövegű dalocskáit minek tanuljuk meg, amikor az ország 99%-a műszaki analfabéta, mert szar az oktatás? Azzal, hogy én azt mondom, hogy NE kerüljenek magasabb rangba, tisztségbe, vezetői posztba rosszindulatúak, bűnözők, gonosz kegyetlen emberek, vagy olyanok, akik agyilag zoknik, még nem követtem el bűnt. Az viszont már az lenne, ha csak azért nem lehetne egy okos, több diplomával rendelkező rendes ember vezetői posztba, mert nem tud énekelni, mert mondjuk rossz hanggal született. Az énekeléshez adottság is kell. Akkor ennyi erővel senki ne legyen vezető, aki nem tud 100 métert 15 mp alatt lefutni. Röhej. Ahhoz, hogy valaki vezető legyen, két dolog kell. Megfelelő tudás, és megfelelő magatartás. Ezek után nem tudom mi bajod van azzal, ha nem engedném vezetői pozíciókba a rosszakat és a butákat, hozzá nem értőket. A népismeret meg számomra egyenlő a történelemmel. 1/3-át nem ismerjük, 1/3-át meghamisították, és kb semmi értelme az egésznek, mert azóta 100x lecserélődött az ország lakossága, magyar alig van, úgy keveredtünk mint a fene. Minek tanuljunk népismeretet, minek tanuljak arról, hogy milyen az XY hímzés, amikor semmi értelme? A mateknak van értelme, a fizika tudásnak szintén van. Akit pedig a hímzés érdekel, meg a rajz, az menjen népművészeti középiskolába, meg népművészeti főiskolába. Ugyanis egy szóval nem mondtam, hogy ezek nem lennének. Egyszerűen csak aki ilyeneket akar tanulni, az ne a gimnáziumokat válassza.
Mind az ének, mind a rajz, mind a tánc, testnevelés jó dolog, de nem viszi előbbre a tudományt a társadalmat. Értsd meg, hogy alig lehet ezekből megélni. Tudod ki él meg ezekből? Aki országos vagy olimpiai sportoló, vagy hihetetlenül jól fest, és van is ideje hozzá, vagy aki arra teszi fel az életét, hogy versenyszerűen táncol. De ha mégis ilyen jó valaki ebben, akkor sem járul hozzá ahhoz, hogy fejlettebb legyen a tudomány, hogy jobb legyen az életszínvonal. Magyarországon olyan a helyzet, hogy NEM tehetjük meg, hogy énekelni, meg rajzolgatni, meg tornászni tanítjuk a tanulókat, amikor olyan sötétek mint a föld.
"A gyerekeknek még a 45 perces órák is hosszúak, nem véletlenül nem 60 perces órák vannak."
Jó, legyen akkor 45 perces.
"Középiskolában lehetnének ilyen hosszú órák, de akkor is kellenek a szünetek, hogy ki lehessen menni wc-re, vagy csak kiszellőztetni az agyat, átállni a következő órára."
Ez csak természetes. A szüneteket nem szabad elvenni. Sőt, én a 10 perces szünetet 15-re növelném.
"Az osztálylétszámokat csökkenteni kellene, a minimum létszám 1"
Egy embernek fölösleges tanítani. A minimum létszám legyen inkább 3.
"a maximum általános iskolában 20, középiskolában 25 lenne."
Én pont megfordítanám. Általános iskolában nincs olyan komoly tanítás, nyugodtan lehet 25 fő egy osztályban. Középiskolában viszont már csak 20 lenne. Nemcsak, hogy könnyebben lehetne tanulni, de tanítani is könnyebb lenne.
"Az osztályokon belül elnevezett csoportok lennének szintek szerint, de a nevek nem utalnának gyengébb vagy erősebb képességekre. A tanulók eszerint kapnának feladatokat."
"A tananyagban a szemlélet:
A nemzeti érzés tere a magyar és a történelem, illetve a néprajz, a természet iránti csodálaté és tiszteleté a reál tárgyakban, más népek és közösségek tisztelete a társadalomismeretben."
Mondok neked valamit. Egy történész, egy irodalmár előbb lesz magyarellenes, vagy éppen rasszista, mint egy fizikus vagy matematikus. Én ismerek fizikusokat, matematikusokat, és szinte egyáltalán nem foglalkoznak a társadalmi ellentétekkel, nem rasszisták, nem magyarellenesek, a hobbijuk és az egyik legnagyobb kedvencük a fizika vagy a matek. És megszállva azzal foglalkoznak, és nem politizálnak, stb. Hidd el, azért van ekkora rasszizmus, meg ekkora ellentét a társadalomban, mert irodalmat, meg történelmet tanítanak orrba-szájba, ahelyett, hogy matekot meg fizikát tanítanának, amely éppen hogy lenyugtatná, elfelejtetné a tanulókkal a problémákat.
"A fizetős hallgatók sem lennének kizárva az ösztöndíjakból."
Fölösleges. Egyszerűen mindenkinek kéne fizetni havi 10 ezret (és nem többet!), és aki jó tanuló, az kaphat 10 ezer forintos ösztöndíjat (azaz nem kell fizetnie havonta), és 20 ezret (azaz neki fizetnek 10 ezret havonta).
Vannak az egyetemeken tanulók, akik egyáltalán nem olyan jók, de mivel tolják őket, ezért megkapják szépen a havi 100 ezres ösztöndíjat. Ha csak 10 ezret kapnának készhez, akkor nem lenne az, hogy míg más ugyanakkora tudással nem kap semmit, addig a másik évente milliókat visz el az államtól. Így az állami költségeket is leredukálnánk, de nem tennénk nagy akadályt a hallgatók elé sem, hiszen nem kéne többet fizetniük, mint havi 10 ezer. És ezzel megteremtenénk az alapjait egy olyan felsőoktatásnak, ahol nem az a lényeg, hogy mennyi pénzed van, hanem hogy mennyit tudsz. Mert csak olyanokat vennének föl, akik jól érettségiztek.
Azoknak kéne csak elemszintűt írniuk, akik olyan egyetemre jelentkeznek. Mint pl. műszaki, meg természettudományi egyetemek. Amúgy meg egy bérszámfejtőnek is kell a matektudás. És egy emeltszintű matek megírásához nem kell nagy tudomány, kb. deriválni, integrálni kell tudni, egyenletet megoldani, azaz nem lenne olyan vészes. A jelenlegi tanítás meg az olyan hozzáállás miatt mint a tiéd nem jutunk előbbre, és hiszik azt, hogy a matek egy nehéz dolog. pedig a legkönnyebb tantárgy. Veszekszünk, veszekszünk, veszekszünk, aztán a végén kijön, hogy úgy a legjobb ahogy van. Aztán hiába akarunk változást, valaki mindig jön, aki énekelni akar, meg bérszámot fejteni, nulla matektudás nélkül, és lehurrogja a jó ötleteket.
De ahogy már mondtam, nem kötelező napi szinten matekot tanulni, lenne művészeti főiskola, meg középiskola, ahol orrba-szájba irodalmat meg népművészetet lehet tanulni. Lehet énekelni, táncolni, rajzolni, aztán megélni belőle. Érdekes, egy átlagembernek illik ismerni 5-6 írót meg költőt, és illik tudni néhány fontosabb művüket, illik tudni mikor mészárolta le egymást 3 millió német meg orosz, de két törtet összeadni már nem illik, mert aki ezt rákényszeríti a társadalomra, az egy f.@sz. Az írókat, és a semmitmondó kitalációjukat illik tudni, de a nagy matek és fizikatudósokról semmit nem tudnak. Arról nem illik, pedig inkább tanulnám meg egy matematikus vagy fizikus életrajzát, mint egy íróét vagy költőét.
Az írók meg költők versikéken kívül nem adtak semmit, mégis őket tanuljuk, de a sok tudóst, akiknek köszönhetjük, hogy most van számítógép, meg elektronikus eszköz, azok már nem számítanak. Az egyik fél lehetőséget adott a civilizációnak, a másik meg megírta hogy milyen éhes. Gratula, és mi azokat tanuljuk, akiktől csak a semmitmondó versek maradtak fent. Sokkal többet köszönhetünk a matematikusoknak, fizikusoknak, mint az íróknak, költőknek. Ezután nem értem a logikát, hogy miért kell napi szinten irodalmat tanulni, amikor van heti 2-3 óra matek, és miért nem fordítva van. Talán mert a vezetők is ugyan olyanok mint te. Szerintük is egy f.@sz az, aki matekot szeretne tanulni.
"A gyengék és az erősek különvételével a gyengék elvesztenék a húzóerőt"
Mert így nem vesztik el? Így meg csak az van, hogy az erősek is lesüllyednek a gyengék szintjére. Nem tudom miért lenne az probléma, hogy egy osztályból kiemelnék a szemétládákat, és azokat, akik úgyis 100x megbuknának, és berakják őket egy olyan intézetbe, ahol szigorúbb a fegyelem, és ahol azért nem hülyülnének el, mert azért lenne elvárás. Én nem azt mondtam, hogy a gyengébb képességűek ne tanuljanak szinte semmit, hanem az, hogy ne tanuljanak együtt az erősebbekkel. Hiszen jelenleg is így van. Általános iskolában 3 csoportra vannak szétszedve mind az angolosok, mind a magyarosok, mind a matekosok. Gyenge, közép, és emeletszintű csoportra.
Illetve a rossz magatartásúaknak egyáltalán nem kéne együtt lenniük a rosszabb tanulókkal. A rosszul viselkedők is másik iskolába, a rosszul tanulók is másikba kerülnének.
"az erősek pedig kíméletlen versenybe kezdenének, pedig a társadalom nemcsak a versenyről szól."
Ugyan miért kezdenének versenybe? Csak mert én is 5-ös vagyok matekból, és a padtársam is, még nem fogok ádáz küzdelmet, meg versenyt folytatni vele. Inkább pont fordítva. Könnyebben menne a barátkozás, a tananyaggal gyorsabban tudnának haladni, nem lenne egy szemétláda sem, aki hátulról nyálas galacsinokat köpköd előre óra közben, és a sok jó tanuló tudna egymásnak is segíteni. Nem verseny lenne, hanem összefogás.
"Az év végi vizsga plusz stresszt jelent, ráadásul egyetlen alkalom."
Mert a felvételi nem jelent plusz stresszt?
Illetve ki mondta, hogy egyetlen alaklom? Mondjuk lehetne belőle 3 is.
"Ha aznap csikar a gyerek hasa, és nem tud figyelni, akkor megbukott."
Akkor az elmegy a következő 2 egyikére.
"Aki pedig kiesik a rendszerből, az később nem pótolhatja, mert nem lenne felzárkóztató felnőttoktatás."
Annyira nem lenne magas szintű a tanítás, hogy lemaradjon a gyerek. Ugyan azokat tanítanák, mint amiket most. Csupán külön lenne szedve, külön tanulnák a viselkedészavarosak, a gyengébb képességűek, és a normális tanulók, akiket csak "erőseknek" emlegetünk. És mivel nincs rossz tanuló, meg olyan, aki folyton értetlenkedik, ezért normálisan tudnának tanulni az "erős" tanulók, a rosszak pedig ugyan azt tanulnák, csak nyilván nem érnének el olyan szintet mint az erősek, de ez csak is ő hibájuk lenne, nem a rendszeré.
Te is tudod, hogy sokszor 3-4 gyerek miatt nem lehet tanítani, és megy tönkre egy osztály élete. Ha azok egy másik intézményben lennének, sokkal simábban folyna a tanítás. De te csak ellenkezzél.
"Ha valaki kiesik 6. vagy 7. után, mert már 16 éves, azzal mit fogsz csinálni?"
Azt, amit most is csinál az állam. Ahogy már mondtam, nem lenne szigorúbb az oktatás, csupán külön lennének választava a rosszak és a jók, ezáltal a jók feltudnának erősödni, a rosszak meg tanulnak a saját tempójukban, de az a tempó semmivel sem lesz rosszabb, mint a jelenlegi. És ha megbukik, akkor magára vessen. Akkor az így se, úgy se tudta volna elvégezni az iskolát. Mindegy, hogy olyan-e a rendszer, mint most, vagy olyan, mint amilyet én mondok. Így is, úgy is megbukna.
"A matematika szakra minek fizika emelt 50%-kal, mint kritérium?"
Akkor arra nem lenne.
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!