Kezdőoldal » Tudományok » Alkalmazott tudományok » Egy ilyen működhet?

Egy ilyen működhet?

Figyelt kérdés

Kósza gondolat volt most így reggel, és nekem is gyanúsan hülyeség de kíváncsi vagyok működhet-e.


Egy villanymotor hajt egy kereket(pl autó, vonat akármi), de a kerék és a motor között lenne egy fogaskerék egy másik fogaskerék(rendszerhez) kapcsolódva meghajt egy dinamót.


Nem hülyültem meg, nem örökmozgóról beszélek, csak a dinamó visszatáplál valamennyi energiát a villanymotorba, így az kevesebbet fogyaszt



2014. aug. 18. 08:01
 1/5 anonim ***** válasza:
100%
Tèvedès, mivel már nem csak a kereket hanem a dinamot ès a kereket kell hajtani, ami èrtelemszerűen több energia, vissza meg hiába táplál mert nem lehet 100% hatèkonyságú, a pèlda kedvèèrt legyen mondjuk 90. Magyarul adtál egy plusz 10% vesztesèget a rendszerhez ezèrt pont hogy többet fog fogyasztani.
2014. aug. 18. 08:16
Hasznos számodra ez a válasz?
 2/5 anonim ***** válasza:
Az altalanos mechanikai surlodas es a generator kozel sem 100%-os hatasfoka miatt (a vezetek ellenallasa miatti melegedes, peldanak okaert) nem mukodik.
2014. aug. 18. 10:39
Hasznos számodra ez a válasz?
 3/5 anonim ***** válasza:
100%

A Lenz törvényt általában nem ismerik az emberek.

Az fejezi ki hogy ha változó mágneses tér vezetőben feszültséget indukál akkor a benne meginduló áram mindig olyan irányú hogy annak a kialakúló mágneses tere akadályozza az őt létrehozó mozgást.

Tehát ha egy generátort megforgatsz üresen vagy elektromosan terhelve (rákötsz egy fogyasztót) akkor terhelve nehezebb forgatni a tengelyt.

Az energiamegmaradási tételnek ez egy megjelenési formája.

Szóval ezért nem működhet.

2014. aug. 18. 10:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 4/5 anonim ***** válasza:

Van már ilyen, végül is minden autóban ez történik, mert a gépkocsik önindítója akkumulátorról működik, amelyet aztán haladás közben feltöltenek, hogy az aksi sokáig működőképes maradjon. Erről megy aztán a világítás, a gyújtás, a rádió, a fűtés, stb...

Modern, vegyes üzemű kísérleti gépkocsiról is hallottam, persze itt már az üzemanyag fogyasztás csökkentése érdekében mindent bevetnek, még lendkereket is.

Komputeres vezérlés ellenőrzi a fordulatszámokat és az indításkor a plusz terhelő dolgok le vannak kapcsolva.

Aztán a lassítás, a fékezés energiáját használják a dinamó, vagy a lendkerék működtetésére, így valójában olyan energiát fordítanak rá, ami egyébként is elveszett volna. Megállás esetén a lendkerék eltárolt kinetikus energiája segíti az indulást és elektromos üzemmódba átkapcsolva a spéci aksik is tovább bírják, ha közben feltöltést is kapnak, mindenről a komputer gondoskodik, hogy minél jobban felhasználják az üzemanyag energiáját, elraktározva azt, ami veszendőbe menne.

Illetve abból annyit, amennyit csak tudnak.

2014. aug. 18. 14:48
Hasznos számodra ez a válasz?
 5/5 anonim ***** válasza:
Mikor még kisfiú voltam, volt nekem egy villanyvonatom. Ezt azonban - mivel atyám szeretett barkácsolni - nem elem hajtotta meg, hanem egy kis deszkára szerelt dinamó, amit egy mögé tett kicsi villanymotor hajtott. Na az én 8 éves eszem nagy ötlete az volt, hogy vezessük vissza a dinamóból az áramot a villanymotorba, és ezáltal spóroljunk energiát. Apám csak mosolygott, és perpetuum mobile-ről, meg hatásfokokról dumált nekem, amitől marhára ideges lettem, és nem akartam elhinni neki, hogy nem jó az ötletem.
2014. aug. 19. 13:58
Hasznos számodra ez a válasz?

Kapcsolódó kérdések:




Minden jog fenntartva © 2024, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu

A weboldalon megjelenő anyagok nem minősülnek szerkesztői tartalomnak, előzetes ellenőrzésen nem esnek át, az üzemeltető véleményét nem tükrözik.
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!