Mik azok a számok?
Nem elsős vok, hanem nyolcadikos, szóval nem az alapokra vok kíváncsi. Hanem a fogalom, ,,feltalálás", bevezetés...stb.
Mert mégis mi az, hogy csak ezek SZAVAK, de mégis összeadjuk, osztjuk, egyebek. Miért nem lehet a 10-t 3-mal osztani?...
Vannak feltevéseim de nem vok biztos benne...















Leírva, kimondva minden csak szó. A szó lényege nem a szó maga, hanem a mögötte álló fogalom, gondolat, összefüggés, struktúra. A számok mennyiségeket jelölnek, amelyek bizonyos szintű absztrakciói a világnak, illetve bizonyos általános jellemzői különböző jelenségeknek. Ezek a jellemzők bizonyos törvényszerűségek mentén működnek a ténylegesen létező objektumoknál, így lehet belőlük egy absztrakt fogalmi rendszert alkotni, és leírni ezeknek az összefüggéseit. A szám tehát egy olyan absztrakció, ami megfeleltethető az egyes objektumok egy bizonyos jellegű tulajdonságaival, amelyen így a leírt szabályok alapján érthető átalakításokat tudunk végezni, amelyet aztán újra tudjuk konkretizálni az adott objektumok tulajdonságaiként.
> Miért nem lehet a 10-t 3-mal osztani?
Minden ilyen jellegű kijelentés csak egy adott fogalomrendszerben, az adott peremfeltételek között értelmezhető. Szoktuk így írni megspórolva néhány szót, de valójában ez a mondat így pontos: Az egész számok körében a 10 nem osztható 3-al maradék nélkül.”. Ez azt jelenti, hogy 10 bonthatatlan egységet képező objektumot nem tudsz három egyenlő részre bontani, úgy hogy magukat az objektumokat ne bontanád meg, és ne maradna valami a kezedben úgy, hogy azzal nem borítanád fel a már kialakult egyenlőséget a három különböző rész között, immár végérvényesen. Persze mindenki tudja – ha már tanulta a törteket –, hogy 10 osztható 3-al, az eredmény 10/3 lesz.
Ez ugyanolyan, hogy 2 almából nem tudsz elvenni hármat. De ez így nem pontos, a pontos kifejezés úgy szól, hogy a természetes számok körében nem lehet 2-ből 2-nél nagyobb számú objektumot elvenni. De egész számok esetén már lehetséges. A negatív szám sok esetben nem értelmezhető, pl. -1 almát nem igazán tudunk elképzelni. De sok más esetben el tudjuk képzelni megfelelő absztrakcióval. Pl. lehet valakinek -1 forintja, ha a zsebe üres, de ha lenne is 1 forintja, akkor azt is a tartozása törlesztésére kellene fordítania.





Erről az egyik egyetemi gyakorlat jut eszembe:
hallgató: ez 1,79.
oktató: Legyen akkor 1,8 mert az osztható kettővel! :D :D





Igazából az ún. algebra struktúrákról van szó. Egy halmaz, művelettel ellátva.
Ezeket egyetemi algebra kurzusokon tisztába rakják, általában jobban is, mint ahogy a hallgatók szeretnék! :D
Kapcsolódó kérdések:
Minden jog fenntartva © 2025, www.gyakorikerdesek.hu
GYIK | Szabályzat | Jogi nyilatkozat | Adatvédelem | Cookie beállítások | WebMinute Kft. | Facebook | Kapcsolat: info(kukac)gyakorikerdesek.hu
Ha kifogással szeretne élni valamely tartalommal kapcsolatban, kérjük jelezze e-mailes elérhetőségünkön!